Valentino Rossi Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
:^

Ondanks dat ik er nog steeds rekening mee houd, dat het minder voortvarend zou kunnen gaan dan velen denken, heb ik nog nooit zo naar de seizoenstart uit gekeken.

Door de verschillende overstappen en 3 mannen op de Repsol Honda, zou dit toch wel eens een interessant seizoen kunnen worden. Hoop dat ik er over een half jaar nog zo over denk. Het startveld blijft mijns inziens veel te mager.

Het startveld zou mij in ziens ook groter mogen zijn, maar kijk eens aan wat voor talent we in huis hebben in de top 10! o.a Stoner, Pedrosa, Dovizioso, Simoncelli, Rossi, Hayden, Lorenzo, Spies. Dat zijn allemaal hele snelle, talentvolle rijders die in staat zijn spektakel te geven! Daar gaan we ons echt niet mee vervelen *O*

Ik denk een top 3 met daarin Rossi, Simoncelli + 1 van de Repsol dude's
 
Laatst bewerkt:
Het startveld zou mij in ziens ook groter mogen zijn, maar kijk eens aan wat voor talent we in huis hebben in de top 10! o.a Stoner, Pedrosa, Dovizioso, Simoncelli, Rossi, Hayden, Lorenzo, Spies. Dat zijn allemaal hele snelle, talentvolle rijders die in staat zijn spektakel te geven! Daar gaan we ons echt niet mee vervelen *O*

Ik denk een top 3 met daarin Rossi, Simoncelli + 1 van de Repsol dude's

die top 10 kan ik me aardig in vinden, Simoncelli lekker besig, maar ik verw8t hem echt niet in top 3, hij zou zich goed kunnen kwalificeren, maar in races komt hij tekort verw8t ik.
ik denk tog dat het een Honda vs Yamaha clash word, rossi valt tog tegen in afgelopen test
maar op racesport staat een stukje dat hij niet vol aan het pushen was, hopelijk zit rossi er gewoon goed bij, en dat verwacht ik eigenlijks ook.
 
Het startveld zou mij in ziens ook groter mogen zijn, maar kijk eens aan wat voor talent we in huis hebben in de top 10! o.a Stoner, Pedrosa, Dovizioso, Simoncelli, Rossi, Hayden, Lorenzo, Spies. Dat zijn allemaal hele snelle, talentvolle rijders die in staat zijn spektakel te geven! Daar gaan we ons echt niet mee vervelen *O*

Ik denk een top 3 met daarin Rossi, Simoncelli + 1 van de Repsol dude's

:Y Zitten echt wel een paar talenten tussen. Ik verwacht wel wat van Spies, Simoncelli en in de toekomst van Johnny Rea (Nu nog WSBK)
 
Furusawa reflects on eve of Yamaha, MotoGP exit

Best wel interessant interview met Furusawa. Gaat voor een deel over rossi ;)

Las het gisterenavond op mn Ipod in bed. Leuk leesvoer :Y

Het is ook een oprecht interview over hoe het ging, en hoe het er nu voor staat met Yamaha, en hoe zijn carrière verloopt en wat zijn toekomstplannen zijn. Hij beschrijft daarnaast ook Rossi en Lorenzo als rijders en qua karakter. Dit interview veegt ook een heleboel issue's en discussie's die hier hebben plaatsgevonden direct van tafel.

Een stukje uit het interview, waar ik zelf om moest lachen :)

Q:
How did you feel when you were watching Jorge and Valentino battling so closely at Motegi last year? From the TV images you seemed relaxed, compared with some other people in the team...

Masao Furusawa:
This is interesting for me. Everything has both sides. In order to be a good engineer for racing, you have to lots of fun and passion. But if you have strong passion, almost crazy, it's too much. Your vision is so narrow.

I would say I have a much more open-mind, a wider vision than 'crazy guy'! But weakness is maybe not so professional to the racing. But at the same time I am always calculating, analysing and using lots of logic, which is different from most of the empirical methods in racing.

For me it is really good, because everybody here is so crazy when they are watching the races. They are so excited. I'm pretty much relaxed. I'm excited, but much less than the typical people in the paddock.

I'm always looking precisely at the racing, with not too much tears and shouting. I don't get too high or low. Although, to be honest, the first race win with Valentino in South Africa was very exciting. One guy in the team passed out, some guys were crying and some were jumping into the pool...
 
Laatst bewerkt:
inderdaad :Y hij word onderschat :Y maar als hij in de eerste race als eerste over de finish komt dan is iederheen weer stil ;)

Rossi zal door bepaalde mensen altijd worden onderschat. Dat zijn vaak mensen die hun eigen logica niet op een rijtje hebben en mensen die Rossi niet onderschatten, bestempelen als mensen met een gele bril.

Ik heb zoiets van: boeiend, dan geniet jij er toch niet van :W En zelf weet ik heel veel malen beter dan die lui, maar dat behoeft verder geen uitleg.
 
die top 10 kan ik me aardig in vinden, Simoncelli lekker besig, maar ik verw8t hem echt niet in top 3, hij zou zich goed kunnen kwalificeren, maar in races komt hij tekort verw8t ik.
ik denk tog dat het een Honda vs Yamaha clash word, rossi valt tog tegen in afgelopen test
maar op racesport staat een stukje dat hij niet vol aan het pushen was, hopelijk zit rossi er gewoon goed bij, en dat verwacht ik eigenlijks ook.

Je zal je nog verbazen over Simoncelli. Die gast is here to stay! :Y
 
En als ze al dachten dat Rossi agressief rijdt dan staan ze nog veel meer te wachten *O*

Rossi en Sic die door het veld heen hakken, kan niet wachten!
 
Je zal je nog verbazen over Simoncelli. Die gast is here to stay! :Y

Ik geloof dat hij van het jaar echt wel bij de top zit,maakt wel s foutjes(vorig jaar)
maar als je supersic sprongen hebt zien maken in het afgelopen jaar.......
Met brutaal zijn en breed maken kom je ook een heel eind....
Denk maar an de 250cc carriere met ene barbera...
Het word genieten dit jaar jongens,wie er ook wint maakt niet uit
maar we hebben dit jaar veel snelle rijders dus hopen op vele gevechten...
 
Ik geloof dat hij van het jaar echt wel bij de top zit,maakt wel s foutjes(vorig jaar)
maar als je supersic sprongen hebt zien maken in het afgelopen jaar.......
Met brutaal zijn en breed maken kom je ook een heel eind....
Denk maar an de 250cc carriere met ene barbera...
Het word genieten dit jaar jongens,wie er ook wint maakt niet uit
maar we hebben dit jaar veel snelle rijders dus hopen op vele gevechten...

*O* :)
 
Rossi zal door bepaalde mensen altijd worden onderschat. Dat zijn vaak mensen die hun eigen logica niet op een rijtje hebben en mensen die Rossi niet onderschatten, bestempelen als mensen met een gele bril.

Ik heb zoiets van: boeiend, dan geniet jij er toch niet van :W En zelf weet ik heel veel malen beter dan die lui, maar dat behoeft verder geen uitleg.
mooi gesproken :Y
 
Rossi zal door bepaalde mensen altijd worden onderschat. Dat zijn vaak mensen die hun eigen logica niet op een rijtje hebben en mensen die Rossi niet onderschatten, bestempelen als mensen met een gele bril.

Ik heb zoiets van: boeiend, dan geniet jij er toch niet van :W En zelf weet ik heel veel malen beter dan die lui, maar dat behoeft verder geen uitleg.
:^
 
Rossi zal door bepaalde mensen altijd worden onderschat. Dat zijn vaak mensen die hun eigen logica niet op een rijtje hebben en mensen die Rossi niet onderschatten, bestempelen als mensen met een gele bril.

Ik heb zoiets van: boeiend, dan geniet jij er toch niet van :W En zelf weet ik heel veel malen beter dan die lui, maar dat behoeft verder geen uitleg.
Wat een klinklare onzin. _O- Nog afgezien van de zinsopbouw.
Het hele verhaal heeft niets met weten of rekenen te maken, het is namelijk niet te meten.
Geen wetenschap dus of logica. :N
(behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst)
En dan ook nog mensen in een hoekje drukken van 'hoe dom ze zijn'.
(MF zou moeten verbroederen)

Niks mis met Rossi fan zijn, maar enig realisme zou op zijn (haar) plaats zijn.
Ik zie ook niet hoe en waarom dit geschreven is, behalve een dikke vorm van cognitieve dissonantie en rationalisering. In Yip en Yanneke taal: gewoon een fan met oogkleppen.
En daar heb ik niets op tegen. Maar noem het geen wijsheid. O-)
 
Wat een klinklare onzin. _O- Nog afgezien van de zinsopbouw.
Het hele verhaal heeft niets met weten of rekenen te maken, het is namelijk niet te meten.
Geen wetenschap dus of logica. :N
(behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst)
En dan ook nog mensen in een hoekje drukken van 'hoe dom ze zijn'.
(MF zou moeten verbroederen)

Niks mis met Rossi fan zijn, maar enig realisme zou op zijn (haar) plaats zijn.
Ik zie ook niet hoe en waarom dit geschreven is, behalve een dikke vorm van cognitieve dissonantie en rationalisering. In Yip en Yanneke taal: gewoon een fan met oogkleppen.
En daar heb ik niets op tegen. Maar noem het geen wijsheid. O-)


Waarschijnlijk geschreven om dezelfde reden als die van jou!?
Misschien wou ze dit graag kwijt, zoals jij dit kwijt wil?

Jullie zijn het in ieder geval niet eens, en als de gemiddelde geschreven teksten op dit forum bestempeld worden als "Jip en Janneke" taal, dan zullen verjaardagen met jouw vocabulair wel erg gezellig zijn!? :9
 
Waarschijnlijk geschreven om dezelfde reden als die van jou!?
Misschien wou ze dit graag kwijt, zoals jij dit kwijt wil?
Rossi fans hoeven zich niet te verdedigen. Sta er boven, kom op, het is DE dokter. 8-) :}
Jullie zijn het in ieder geval niet eens
Niet in deze vorm. :+
, en als de gemiddelde geschreven teksten op dit forum bestempeld worden als "Jip en Janneke" taal, dan zullen verjaardagen met jouw vocabulair wel erg gezellig zijn!? :9
Nee ik hou wel van gewoon slap lullen.
WB is ook maar een gewone boerenlul. :Y
Maar sommige uitdrukkingen sparen een lap tekst.
En het was al teveel. :+
 
los van het feit dat ik een grote Rossi fan ben;

Marco Simoncelli is de verrassing voor 2011, denk ik na het lezen van een klein stukje in de Motoplus


:]
 
Laatst bewerkt:
Marco Simoncelli is de verrassing voor 2011, denk ik na het lezen van een klein stukje in de Motoplus

:]
Dus je dacht het niet na de test in Sepang. :? :+
Simoncelli schrijf ik ook bij als favoriet. :Y

Motoplus komt hier pas morgen. -O-
 
Furusawa reflects on eve of Yamaha, MotoGP exit

Best wel interessant interview met Furusawa. Gaat voor een deel over rossi ;)
Best een bijzonder interview, omdat het op sommige gebieden heel openhartig is.

Het meest interessante voor het aankomende seizoen is de verwachting van Furusawa dat Ducati een probleem heeft met hun carbonfiber swingarm (en mogelijk ook de rest van het frame). Dit omdat hij stelt dat carbonfiber het frame te stijf maakt voor lean angles groter dan 45 graden en er dan helemaal geen vering meer is. Deze kritiek op zo'n carbonfiber constructie begrijp ik niet goed, want dit is toch geen onoverkomelijk probleem?

Carbonfiber kun je toch ook flexibel maken? Kijk maar eens naar de F1 met die meegevende voor en achtervleugels, waar de afgelopen jaren enkele malen zo'n ophef over is geweest. Afhankelijk van de manier waarop de carbonfiber vezels zijn gevlochten kun je het toch meer of minder flexibel maken? Als je die vleugels op F1 bolides zag lijkt het zelfs flexibeler te zijn dan met bijvoorbeeld aluminium mogelijk is.

Wat denken jullie hiervan? Zitten hier techneuten met kennis van deze materie?
 
Laatst bewerkt:
Best een bijzonder interview, omdat het op sommige gebieden heel openhartig is.

Het meest interessante voor het aankomende seizoen is de verwachting van Furusawa dat Ducati een probleem heeft met hun carbonfiber swingarm (en mogelijk ook de rest van het frame). Dit omdat hij stelt dat carbonfiber het frame te stijf maakt voor lean angles groter dan 45 graden. Deze kritiek op zo'n carbonfiber constructie begrijp ik niet goed, want dit is toch geen onoverkomelijk probleem?
Ik weet niet de laatste stand van zaken, maar vorig jaar konden de rijders iedere race zelf kiezen met welke swingarm ze gingen rijden, 'gewoon' of carbon. :)

En een achtervleugel van een F1 hoeft geen achterwiel en aandrijfkrachten te ondersteunen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan