Valentino Rossi deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bullshit!! De Ducati GP machine heeft een probleem, zo simpel is het en als ze niet snel afstappen van dat Carbon "frame" zal dit probleem blijven aanslepen...

Ze zouden beter wat luisteren naar de input die Burgess wil brengen!! Ik denk dat Rossi redelijk gefrustreerd begint te geraken, want aan zijn talent zal het zeker niet liggen!!

Zoals ik eerder meldde, men moet gewoon hun Italiaanse trots aan de kant zetten. En dat zal niet meevallen. Ze hebben jaren lang op een bepaalde manier gewerkt. En overtuig ze dan maar dat ze daar vanaf moeten stappen. Kwestie van een hele lange adem. En hoe meer ik lees, hoe meer ik betwijfel of Rossi hier nog de vruchten van gaat plukken.
 
Zoals ik eerder meldde, men moet gewoon hun Italiaanse trots aan de kant zetten. En dat zal niet meevallen. Ze hebben jaren lang op een bepaalde manier gewerkt. En overtuig ze dan maar dat ze daar vanaf moeten stappen. Kwestie van een hele lange adem. En hoe meer ik lees, hoe meer ik betwijfel of Rossi hier nog de vruchten van gaat plukken.

Tja die trots is net het probleem van een italiaan he... Je moet het mij niet zeggen, ik ben ermee getrouwd dusja _O-

Kspendeer mijn vakanties altijd in Italia en volg hier de sportkranten op de voet, en de meeste twijfelen toch ook aan de Ducati en hun principes... Zowel in de kranten als bij de locale motorwinkel waar ik wel eens kom... En laat dit nu net een Ducati dealer zijn :?
 
Banden is een van de oorzaken, maar het artikel van racesport is te zot voor woorden.
Slecht vertaald en vrij suggestief "Ducati voelt aan als een paling".
De banden waren namelijk in 2010 ook al slecht voor de Ducati dit in combinatie met het carbon frame. Weinig feedback, weinig grip in het 990cc tijdperk werd hier namelijk al over gesproken een beetje jammer.
Ondanks dat Vittoriano zelf zegt dat de rijders zelf zonder waarschuwing de voorkant verliezen, vallen bepaalde zaken op zijn plaats als je weet dat het frame vastgebout zit aan het blok en er totaal geen feeling is en feedback met de rest van de motor.
Racesport is vrij laat met dit "nieuwtje want het "nieuws" is inmiddels 2 GP's oud enkele nieuwe toevoegingen zijn de verklaring van Rossi.
En dat frame.....dat komt er echt wel de nieuwe banden die vanaf Brno beschikbaar zullen zijn zullen wellicht een paar tiende schelen.
 
100% dat Ducati volgend jaar zonder carbon frame rijdt.......anders eet ik mijn schoen op :)
 
The world is full of "what if" questions and scenarios, and the smaller world of MotoGP is no exception. What if this rider was on that bike, and that rider was on this bike? And while it's generally best to avoid discussions of this nature, the lengthy summer break gives us an excuse to indulge ourselves.

More specifically, we will have a look at the question on everyone's lips recently: what if Rossi were on the Honda and Stoner still on the Ducati? It's almost beginning to feel like the days when Biaggi was on the Yamaha, and his fans were ready to sell their souls to get him a Honda.

The only real way to approach this question is by looking at the numbers, although even then a definitive answer will never be possible. Motorcycle racing isn't an exact science, but comparing the 2010 and 2011 race results for Rossi and Stoner reveals some surprising findings.

For example, in the first 9 races of 2011 (Sachsenring 2010 is impossible to consider, since the race was interrupted) the Italian was faster over the race distance, compared to Casey in 2010, on three occasions: at Barcelona, by a few tenths; at Assen, by about 10 seconds; and at Mugello, where the gap was nearly 30 seconds, and likely influenced by the new asphalt. He was slower only once, however, at Laguna Seca by 24 seconds.

The rest of the races were impossible to compare since Casey failed to finish three of them last year, and both Jerez and Silverstone were run in the wet this season, compared to the dry conditions of 2010.

Comparing Rossi in 2011 to Hayden in 2010, the Italian was slower than the American at three tracks: Qatar, Assen and Laguna Seca; while Nicky only improved on his own 2010 results at Barcelona.

Moving to Honda has certainly helped Stoner to improve on his own performances, outpacing his 2010 self everywhere except Assen. On the other hand, Rossi's Ducati performances have only been better than his Yamaha results at Estoril, although he did miss three races last season through injury. It's also interesting to note that while Stoner put the Ducati on the podium last year at Barcelona, Rossi's slightly better time from this season was only good enough for fifth place.

The fact is that Valentino simply doesn't feel confident on the Ducati, as it doesn't offer him the same security he enjoyed with the M1. This lack of trust has also discouraged him from taking too many risks, as that could only lead to more crashing.

Stoner is a different type of rider though, and while he did score three podium finishes in the 2010 races under consideration, he also had the three crashes to go with them, providing some insight into his approach. This season he has always been on the podium, outside of Jerez where Rossi took him down, showing that the Honda is an easier bike to ride on the limit with. Valentino has finished ever race thus far in 2011, but his number of podiums is stuck at just one.

More than the rider, the problem seems to be with the bike that hasn't developed at the same pace as the competition. Would Stoner be winning races on the GP11.1? Maybe. Or maybe he would be crashing a lot in an effort to do so. Unfortunately the numbers can't be transformed into a crystal ball capable of reading the future, or even a gateway into an alternate universe where Stoner never left Ducati at all.

Below is a table listing the races taken into consideration. The riders name is preceded by their finishing position in the race.


RVSC.jpg
 
The world is full of "what if" questions and scenarios, and the smaller world of MotoGP is no exception. What if this rider was on that bike, and that rider was on this bike? And while it's generally best to avoid discussions of this nature, the lengthy summer break gives us an excuse to indulge ourselves.

More specifically, we will have a look at the question on everyone's lips recently: what if Rossi were on the Honda and Stoner still on the Ducati? It's almost beginning to feel like the days when Biaggi was on the Yamaha, and his fans were ready to sell their souls to get him a Honda.

The only real way to approach this question is by looking at the numbers, although even then a definitive answer will never be possible. Motorcycle racing isn't an exact science, but comparing the 2010 and 2011 race results for Rossi and Stoner reveals some surprising findings.

For example, in the first 9 races of 2011 (Sachsenring 2010 is impossible to consider, since the race was interrupted) the Italian was faster over the race distance, compared to Casey in 2010, on three occasions: at Barcelona, by a few tenths; at Assen, by about 10 seconds; and at Mugello, where the gap was nearly 30 seconds, and likely influenced by the new asphalt. He was slower only once, however, at Laguna Seca by 24 seconds.

The rest of the races were impossible to compare since Casey failed to finish three of them last year, and both Jerez and Silverstone were run in the wet this season, compared to the dry conditions of 2010.

Comparing Rossi in 2011 to Hayden in 2010, the Italian was slower than the American at three tracks: Qatar, Assen and Laguna Seca; while Nicky only improved on his own 2010 results at Barcelona.

Moving to Honda has certainly helped Stoner to improve on his own performances, outpacing his 2010 self everywhere except Assen. On the other hand, Rossi's Ducati performances have only been better than his Yamaha results at Estoril, although he did miss three races last season through injury. It's also interesting to note that while Stoner put the Ducati on the podium last year at Barcelona, Rossi's slightly better time from this season was only good enough for fifth place.

The fact is that Valentino simply doesn't feel confident on the Ducati, as it doesn't offer him the same security he enjoyed with the M1. This lack of trust has also discouraged him from taking too many risks, as that could only lead to more crashing.

Stoner is a different type of rider though, and while he did score three podium finishes in the 2010 races under consideration, he also had the three crashes to go with them, providing some insight into his approach. This season he has always been on the podium, outside of Jerez where Rossi took him down, showing that the Honda is an easier bike to ride on the limit with. Valentino has finished ever race thus far in 2011, but his number of podiums is stuck at just one.

More than the rider, the problem seems to be with the bike that hasn't developed at the same pace as the competition. Would Stoner be winning races on the GP11.1? Maybe. Or maybe he would be crashing a lot in an effort to do so. Unfortunately the numbers can't be transformed into a crystal ball capable of reading the future, or even a gateway into an alternate universe where Stoner never left Ducati at all.

Below is a table listing the races taken into consideration. The riders name is preceded by their finishing position in the race.


[afbeelding]
ik wou dat het anders was maar daar heeft rossi nu bitter weinig aan. ik denk dat iedereen wel weet dat rossi een wereldtalent is. nu de duc nog.
 
ik wou dat het anders was maar daar heeft rossi nu bitter weinig aan. ik denk dat iedereen wel weet dat rossi een wereldtalent is. nu de duc nog.

er zijn nog steeds sommigen die zeggen omdat casey wel wist te winnen op de duc, het dus aan rossi ligt.
 
Laatst bewerkt:
ZEgt niks dat rossi sneller was op sommige race afstanden, temperatuur en luchtvochtigheid kan veel schelen. Niet echt veelzeggend..
 
Zoals ik eerder meldde, men moet gewoon hun Italiaanse trots aan de kant zetten. En dat zal niet meevallen. Ze hebben jaren lang op een bepaalde manier gewerkt. En overtuig ze dan maar dat ze daar vanaf moeten stappen. Kwestie van een hele lange adem. En hoe meer ik lees, hoe meer ik betwijfel of Rossi hier nog de vruchten van gaat plukken.

Laat Ducati nu maar hun trots behouden, het komt allemaal wel goed . Dat heeft Ducati wel bewezen in het verleden, ze hebben wel recht op een boel Italiaanse trots. :} :} :}
Hoe vaak is in het verleden het Desmo systeem wel niet verguisd? :z
Ducati heeft altijd al in feite een hulpframe gehad, met het motorblok als een onderdeel van het rijwiel gedeelte. Gewoon door gaan Ducati , als Rossi echt zo goed is komt het zeker in orde.
:] :]
 
Laatst bewerkt:
Toch zie ik (in tegenstelling tot heel Italie) Rossi het liefst op een Japanse fiets :P Zou wel leuk zijn als 'ie de ZX10R in het WSBK of binnenkort in de GP 1000cc een Kawasaki zou doorontwikkelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ik ken het, ik heb verder alle foto's van de Bikers' Classics ook ongesorteerd op mijn photobucket account gezet. En dat waren er lang geen 1000. Dan ben je wel even aan het sorteren. Maar je maakt ons wel nieuwschierig :Y

Een kleine greep uit de collectie:
full

full

full

full

full
 
Geen Rossi, maar wel een paar lucky shots van "onze" Jasper bij het uitkomen van de GT tijdens de kwalificatietraining..... |(
full

full
 
Laatst bewerkt:
Waarom dan niet een piccie van hetzelfde moment posten.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan