Vallen, ongeluk zonder motorpak. Ervaringen

Onzin.
Ik heb alle mogelijke motorkleding thuis hangen inclusief een van de duurste pakken van Alpinestars en toch ga ik met dit weer lekker in een blousje en spijkerbroek + gympen.

Ennuh, wielrennen, met 70 van een berg af in je billenknijper, ook maar verbieden dan?
Dat laatste sowieso, niet voor hun eigen veiligheid :N
 
Sta je daar 's morgens in de kou te krabben terwijl ik met mijn verwarmde Gerbing vest en handvatverwarming lekker warm voorbij kom zetten :)
Olie op het vuur: Met verwarmde vesten en handvatverwarming rijden in de kou maakt je meer tot een echte motorrijder dan de dagjesmensen die zomers plezier hebben?

Ohja on topic: ik ben gevallen met leren jas, handschoenen, laarzen en spijkerbroek.
Favoriete broek naar de t*ring en mijn rechterknie heeft een soort tumor omdat daar wss kraakbeen zit wat afgescheurd is. Kan er na 3 kwart jaar ook nog steeds niet op zitten...
Of dit me weerhoudt van het rijden zonder volledig pak? Nee met deze temperaturen sws niet(zit in spanje met 35 graden) echter weet ik wel zeker dat ik never nooit meer zonder pak ga rijden als het kouder dan 10 graden wordt en niet om de kou, maar om koude banden en regen en olie...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb GEEN ervaringen met vallen, wel heel veel gezien met dergelijke ervaring. Advies is gewoon rijden MET goed passende beschermende kleding!
 
Olie op het vuur: Met verwarmde vesten en handvatverwarming rijden in de kou maakt je meer tot een echte motorrijder dan de dagjesmensen die zomers plezier hebben?

In mijn hoofd wel!

Ohja on topic: ik ben gevallen met leren jas, handschoenen, laarzen en spijkerbroek.
Favoriete broek naar de t*ring en mijn rechterknie heeft een soort tumor omdat daar wss kraakbeen zit wat afgescheurd is. Kan er na 3 kwart jaar ook nog steeds niet op zitten...

Ik heb iets soortgelijks gehad na te zijn gevallen met de fiets, heeft een jaar of twee geduurd maar toen was het weer helemaal weg. Toch zit ik sinds die tijd niet in een beschermend pak op de fiets. Daarom vind ik al die ophef over rijden zonder volledig pak op de motor zo'n flauwe kul. Op de fiets, brommer of snorfiets vindt iedereen het doodnormaal.

Al zal ik zelf zelden zonder motorbroek op de motor zitten, maar heb dan ook een breed scala aan motorkleding geschikt voor diverse temperaturen.
 
zo net terug van een hele warme trip......38 graden in de schaduw :(
dus wil je niet weten hoe warm het op de ezel was...
toch mijn leren pak de hele 4000 klik,s gedragen , wel afzien hoor '(
en ja genoeg gezien die alleen maar met een zwem broekje reden.
en dan denk ik wel eens...... :X
maar ieder mens maakt keuzes in zijn leven, ik dus ook .
of het altijd de beste keuzes zijn :?
 
In mijn hoofd wel!


.

Vind ik echt de grootste onzin die er is, dat jij in de winter wilt gaan rijden moet je zelf weten, maar dat maakt zegt niet dat de kerel die alleen maar in de zomer rijd met zijn ss geen motorrijder is ( op vele punten )

Het klinkt zelfs eem beetje egoistisch, maar dat is mijn mening!
 
Vind ik echt de grootste onzin die er is, dat jij in de winter wilt gaan rijden moet je zelf weten, maar dat maakt zegt niet dat de kerel die alleen maar in de zomer rijd met zijn ss geen motorrijder is ( op vele punten )

Het klinkt zelfs eem beetje egoistisch, maar dat is mijn mening!

Is ook onzin natuurlijk. Maar ieder zijn mening toch :)
 
Er heerst ergens een definitie van 'de echte motorrijder' en de meeste mensen hebben de behoefte ergens bij te horen. En dan is 'de echte motorrijder' zeker een mooie groep :). Zo leg ik het dan maar uit _O- *O*

Maar terug ontopic dan maar. Zelf al eens lelijk bezeerd aan de knie bij een valpartij met een spijkerbroek aan. Erg lang last van gehad. Sindsdien altijd motorkleding aan :)
 
Net terug uit Florence Italie, in de stad zo'n beetje 200.000 scooter/motorrijders tegengekomen, waarvan ong. 3 stuks een beschermend stukje kleding aan hadden... (ws. de toeristen...)
En a.d.h.v. de rijstijl wonen daar de echte suicide-rijders... ;-) (automobilisten meegerekend.)
 
Laatst bewerkt:
Vind ik echt de grootste onzin die er is, dat jij in de winter wilt gaan rijden moet je zelf weten, maar dat maakt zegt niet dat de kerel die alleen maar in de zomer rijd met zijn ss geen motorrijder is ( op vele punten )

Het klinkt zelfs eem beetje egoistisch, maar dat is mijn mening!
:^
Nog meer olie op het vuur })
Een echte motor rijder gebruikt in de winter geen handvat verwarming en al dat soort meuk. 8-)

On-topic:
Ben begin dit jaar onderuitgegaan met mijn rev'it jas plus macna broek hier was weinig aan te zien *O*
 
Laatst bewerkt:
Vind ik echt de grootste onzin die er is, dat jij in de winter wilt gaan rijden moet je zelf weten, maar dat maakt zegt niet dat de kerel die alleen maar in de zomer rijd met zijn ss geen motorrijder is ( op vele punten )

Het klinkt zelfs eem beetje egoistisch, maar dat is mijn mening!
:? Dat is toch echt zo hoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan