Vallen, ongeluk zonder motorpak. Ervaringen

Van een leuk foto-topic van rauwe biefstukjes is het onderwerp over gegaan naar "wat trekken we vandaag weer aan".....

Jammer :r

On Topic: Rijd altijd volledig in pak dus geen ervaringen.
 
En door zelf de keuze te maken om onbeschermd te gaan rijden, mogen ze van mij ook lekker zelf de ziekenhuis kosten e.d. betalen ALS ze komen te vallen.
Iemand anders moet niet op te hoeven draaien voor een ander zijn domme bewuste keuzes.
We gaan hem ff doortrekken van het dichtbij/direct zien naar de ver van mijn bed-show.

Als jij die stelling serieus aanhangt dan neem ik aan dat je:
- geen voedsel nuttigt met schadelijke e-nummers;
- weinig tot geen suiker en zout eet;
- niet rookt;
- geen alcohol nuttigt;
- geen vlees uit de bioindustrie eet;
- onbespoten groenten eet.
Want als jij een ziekte krijgt die terug te voeren is op een van de punten hier boven, dan draai je maar zelf voor de kosten op van je behandeling(en).
Ben je je trouwens ook bewust van het feit dat producenten van veel reguliere producten (bijv. voedsel, elektronica) nog steeds een verkapte vorm van slavenarbeid en kinderarbeid in stand houden? Ook stellen ze hun personeel bloot aan gevaarlijke stoffen waardoor ze ernstige ziektes oplopen en/of eerder sterven, zie Bangladesh en de kledingindustrie. Dus je bent betrokken bij dit soort praktijken als je die producten consumeert.

Ergo: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
 
Hier moet ik weer ff op reageren.

Vallen motor --> open schaafwonden = direct verband
eten vet --> hartproblemen = niet direct verband, kan ook aangeboren zijn.

Hierdoor kan je naar mijn mening ook de kosten op de latente motorrijder verhalen.
Echter waar leg je dan de grens en hoe betaalt deze persoon de kosten als die heel hoog zijn?
Dit is onuitvoerbaar, dus helaas mag de maatschappij deze domme mensen ondersteunen in hun "ingecalculeerde" beslissing...

Een tweede punt: Als we kleding gaan verplichten, dan verbieden ze uiteindelijk ook het motorrijden!!! Wederom BS! Kleding verplichten levert geld op, motorrijden verbieden kost veel geld. Dit zal dus nooit gebeuren en is ook geen logisch gevolg van elkaar.

Allemaal excuusjes om maar geen motorkleding te hoeven kopen. Mensen kopen een dure motor (en evt 1 goedkoop pak) en willen rijden. Met veel pijn en moeite wordt de motor afbetaald, dus als het warm is gaan we gewoon zonder pak rijden. Je moet toch verantwoorden waarom je die dure motor rijdt met ongeveer 3000 km per jaar. In de winter rijd ik ook al niet!

Ik rijd wel iets voorzichtiger en de afgelopen zomer is er ook niks gebeurd... :+
 
Laatst bewerkt:
*overdenking*


tja, dit is een beetje hetzelfde vergelijk als een roker die aan de ene kant veel geld opstrijkt met de accijnzen op een pakkie voor de OVH, en aan de andere kant juist weer veel geld extra kost voor medische zorg.

want roken is niet slecht voor je toch?





dat gezegd hebbende;

ik denk dat de "glans" een beetje af is van het motorrijden en het imago daarvan,
vroegah waren het stoere gasten die weer en wind trotseerden op hun ijzeren ros,
ze moesten wel vaak want motorrijden was alleen voor de arme sloebers toebedeeld die geen auto konden betalen of echte outlaws die sowieso kozen voor het stoere imago van de motor vanwege;
"schijt aan de maatschappij, en iedereen aan de kant!"

tegenwoordig is het helemaal omgedraaid; iedereen rijdt motor en de meeste omdat het wel cool staat,
"dan hoor je erbij" immers :')

men beseft alleen niet dat bij veel meer motorrijders en overig toegenomen verkeer op de weg de "glans" eraf gaat en je veel meer bezig bent met op een ander te letten dan dat je kunt genieten van het motorrijden zelf.
Ne[r]derland is veel te ver doorgeschoten met alle regeltjes en wetjes, en inderdaad....

het zal niet lang duren voordat er een verplicht kledingvoorschrift/veiligheidsvoorschrift aan de motor gehangen wordt. :') |( :r -O-


Nu; ik vind dat wat iedereen daarbij draagt hij/zij lekker zelf moet weten, ik ga zelf altijd met een pak de straat op, maar wordt het daardoor zoveel leuker?
eer dat je immers een keer weg bent met de motor ben je een halfuur verder met alle veiligheidsmaatregelen/uitrusting die het vergt...
je staat je kapot te zweten bij het stoplicht [half dood te gaan ] om daarna weer 500 mtr te kunnen rijden :')
of je rijdt op de snelweg en moet al die mafkezen proberen te ontwijken,
iedereen "bevecht" namelijk zijn stukje weg....
je bent dus meer bezig met een ander als dat je zelf kunt genieten van het rijden hier in dit kleine pokkelandje..


daar heeft een uitrusting/motorpak helemaal niets mee te maken, in Zuideuropese landen wordt je voor gek verklaard met een pak aan > zelfs de motorpolitie rijdt daar gewoon in korte broek/t'shirt.


denk daar maar eens over na,
of je een heel pak aantrekt doet niet zoveel terzake, maar wanneer houdt die bemoeizucht van anderen en/of de overheid een keer op??

als ik in mijn blote reet op de motor wil zitten dan moet ik dat toch lekker zelf weten? *O* O-) 8-)

don't get me started over die lui met fluohesjes, draag hem omdat jij het veiliger vind en niet omdat "iedereen" het doet en vind dat je dat moet doen....



tot zover mijn verhaal. :] :W
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal :) 's Zomers is de glans er inderdaad vanaf, maar straks, bij slecht weer, kunnen we ons weer echte cowboys voelen, en is de romantiek weer helemaal terug :) 's Zomers is het gewoon even doorbijten en lafjes zwaaien naar de dagjesmensen :W
En 's winters is wel/geen pak ook geen discussie meer!
 
Laatst bewerkt:
Hier moet ik weer ff op reageren.

Vallen motor --> open schaafwonden = direct verband
eten vet --> hartproblemen = niet direct verband, kan ook aangeboren zijn.

Hierdoor kan je naar mijn mening ook de kosten op de latente motorrijder verhalen.
Echter waar leg je dan de grens en hoe betaalt deze persoon de kosten als die heel hoog zijn?
Dit is onuitvoerbaar, dus helaas mag de maatschappij deze domme mensen ondersteunen in hun "ingecalculeerde" beslissing...

Een tweede punt: Als we kleding gaan verplichten, dan verbieden ze uiteindelijk ook het motorrijden!!! Wederom BS! Kleding verplichten levert geld op, motorrijden verbieden kost veel geld. Dit zal dus nooit gebeuren en is ook geen logisch gevolg van elkaar.

Allemaal excuusjes om maar geen motorkleding te hoeven kopen. Mensen kopen een dure motor (en evt 1 goedkoop pak) en willen rijden. Met veel pijn en moeite wordt de motor afbetaald, dus als het warm is gaan we gewoon zonder pak rijden. Je moet toch verantwoorden waarom je die dure motor rijdt met ongeveer 3000 km per jaar. In de winter rijd ik ook al niet!

Ik rijd wel iets voorzichtiger en de afgelopen zomer is er ook niks gebeurd... :+


dit is dus precies wat ik bedoel,

maak je lekker druk om jezelf ipv een ander, én...

houd de overheid voor echt belangrijke zaken dan haar nu als een opvoedouder te laten fungeren..
door types als jou vragen we hier indirect zelf om, waarna we er vervolgens weer over kunnen klagen dat de overheid zich overal mee bemoeit.... :') |(
 
Hier moet ik weer ff op reageren.

Vallen motor --> open schaafwonden = direct verband
eten vet --> hartproblemen = niet direct verband, kan ook aangeboren zijn.

Hierdoor kan je naar mijn mening ook de kosten op de latente motorrijder verhalen.
Echter waar leg je dan de grens en hoe betaalt deze persoon de kosten als die heel hoog zijn?
Dit is onuitvoerbaar, dus helaas mag de maatschappij deze domme mensen ondersteunen in hun "ingecalculeerde" beslissing...

Een tweede punt: Als we kleding gaan verplichten, dan verbieden ze uiteindelijk ook het motorrijden!!! Wederom BS! Kleding verplichten levert geld op, motorrijden verbieden kost veel geld. Dit zal dus nooit gebeuren en is ook geen logisch gevolg van elkaar.


Allemaal excuusjes om maar geen motorkleding te hoeven kopen. Mensen kopen een dure motor (en evt 1 goedkoop pak) en willen rijden. Met veel pijn en moeite wordt de motor afbetaald, dus als het warm is gaan we gewoon zonder pak rijden. Je moet toch verantwoorden waarom je die dure motor rijdt met ongeveer 3000 km per jaar. In de winter rijd ik ook al niet!

Ik rijd wel iets voorzichtiger en de afgelopen zomer is er ook niks gebeurd... :+

Onzin.
Ik heb alle mogelijke motorkleding thuis hangen inclusief een van de duurste pakken van Alpinestars en toch ga ik met dit weer lekker in een blousje en spijkerbroek + gympen.

Ennuh, wielrennen, met 70 van een berg af in je billenknijper, ook maar verbieden dan?
 
Onzin.
Ik heb alle mogelijke motorkleding thuis hangen inclusief een van de duurste pakken van Alpinestars en toch ga ik met dit weer lekker in een blousje en spijkerbroek + gympen.

Ennuh, wielrennen, met 70 van een berg af in je billenknijper, ook maar verbieden dan?
Hier moet ik even wat rechtzetten: een blouse wordt gedragen door dames. Voor heren heet dat ding een overhemd.
 
Hier moet ik weer ff op reageren.

Vallen motor --> open schaafwonden = direct verband
eten vet --> hartproblemen = niet direct verband, kan ook aangeboren zijn.

Hierdoor kan je naar mijn mening ook de kosten op de latente motorrijder verhalen.
Echter waar leg je dan de grens en hoe betaalt deze persoon de kosten als die heel hoog zijn?
Dit is onuitvoerbaar, dus helaas mag de maatschappij deze domme mensen ondersteunen in hun "ingecalculeerde" beslissing...

Een tweede punt: Als we kleding gaan verplichten, dan verbieden ze uiteindelijk ook het motorrijden!!! Wederom BS! Kleding verplichten levert geld op, motorrijden verbieden kost
veel geld. Dit zal dus nooit gebeuren en is ook geen logisch gevolg van elkaar.

Allemaal excuusjes om maar geen motorkleding te hoeven kopen. Mensen kopen een dure motor (en evt 1 goedkoop pak) en willen rijden. Met veel pijn en moeite wordt de motor afbetaald, dus als het warm is gaan we gewoon zonder pak rijden. Je moet toch verantwoorden waarom je die dure motor rijdt met ongeveer 3000 km per jaar. In de winter rijd ik ook al niet!


Ik rijd wel iets voorzichtiger en de afgelopen zomer is er ook niks gebeurd... :+



Laat ik maar ff happen dan.

Mijn motor is prima afbetaald, heb 3 pakken, 2 sets laarzen en 2 helmen en tig handschoenen. Toch kies ik er ook voor om die maar gedeeltelijk te gebruiken (terwijl de pakken zelfs zijn verzekerd tegen schade!).
Noem mij maar een dwaas als je dat nodig vind. Doe ik zelf ook.

Dat veranderd mijn gedrag mbt motorpak ja/nee niet.
 
Over overheidsbetutteling gesproken... hier kunnen we er ook wel wat van. Ik ben het er met velen over eens dat het onverstandig is dat je zonder pak op de motor gaat zitten. Om deze reden doe ik het dan ook zelf, omdat ik het vind. Als iemand anders het niet doet vind ik het onverstandig maar wel zijn keuze. zoals al eerder is gezegd, leven en laten leven.
 
Hier moet ik weer ff op reageren.

Vallen motor --> open schaafwonden = direct verband
eten vet --> hartproblemen = niet direct verband, kan ook aangeboren zijn.

Hierdoor kan je naar mijn mening ook de kosten op de latente motorrijder verhalen.
Echter waar leg je dan de grens en hoe betaalt deze persoon de kosten als die heel hoog zijn?
Dit is onuitvoerbaar, dus helaas mag de maatschappij deze domme mensen ondersteunen in hun "ingecalculeerde" beslissing...

Een tweede punt: Als we kleding gaan verplichten, dan verbieden ze uiteindelijk ook het motorrijden!!! Wederom BS! Kleding verplichten levert geld op, motorrijden verbieden kost veel geld. Dit zal dus nooit gebeuren en is ook geen logisch gevolg van elkaar.

Allemaal excuusjes om maar geen motorkleding te hoeven kopen. Mensen kopen een dure motor (en evt 1 goedkoop pak) en willen rijden. Met veel pijn en moeite wordt de motor afbetaald, dus als het warm is gaan we gewoon zonder pak rijden. Je moet toch verantwoorden waarom je die dure motor rijdt met ongeveer 3000 km per jaar. In de winter rijd ik ook al niet!

Ik rijd wel iets voorzichtiger en de afgelopen zomer is er ook niks gebeurd... :+

Ik heb anders gewoon een leren broek, jas en laarzen.
Alleen trek ik het niet aan bij hoge temperaturen, omdat dat niet slim is.
 
Mooi verhaal :) 's Zomers is de glans er inderdaad vanaf, maar straks, bij slecht weer, kunnen we ons weer echte cowboys voelen, en is de romantiek weer helemaal terug :) 's Zomers is het gewoon even doorbijten en lafjes zwaaien naar de dagjesmensen :W
En 's winters is wel/geen pak ook geen discussie meer!

:^

Niks mooiers dan bij 12 graden onder nul met een brede zwaai die ene andere motorrijder groeten. Dan voel je je opeens weer echt een motorrijder!
 
:^

Niks mooiers dan bij 12 graden onder nul met een brede zwaai die ene andere motorrijder groeten. Dan voel je je opeens weer echt een motorrijder!

Ik lag je wel toe vanuit de auto, met zulke temp. Rijd ik niet meer voor mijn plezier.. :N
 
Sta je daar 's morgens in de kou te krabben terwijl ik met mijn verwarmde Gerbing vest en handvatverwarming lekker warm voorbij kom zetten :)

Niks krabben, auto starten en dan met 2e sleutel weer op slot. Koffie drinken en dan in een warme auto naar het werk, tevens vind ik 4 wielen stabieler dan 2 en dus wel zo prettig in de winter
 
Terug
Bovenaan Onderaan