Van CB 350 four naar CB 350 Two

en van roest naar blingbling...

full


kan weer een paar jaar vooruit.... ;)
 
Netjes hoor!

Mijn boutjes en moeren en dergelijke moeten er binnenkort ook aan geloven :)
Succes ermee, lees je verhaal met veel plezier en blijf je dus ook volgen :)

Maar zo zijn er heel veel stille genieters als ik dus maak je om de reacties maar niet zo druk ;)

Groeten
 
Volgens mij zijn dat wel wat meer boutjes dan van 1 CB350, of niet? Ik ga van die van mij de boutjes denk ik ook maar opnieuw laten verzinken. Hoe moet je dat aanleveren? Alleen ontroest? En bijten ze dan eerst de oude laag er af of zo? Ik moet nog effe op zoek naar die HG ontroester want die lag in ieder geval niet in de Jumbo. Per stuk poetsen kan nog een aardig klusje zijn.
 
Past alles dan nog wel wat schroefdraad betreft. Zink vormt altijd een laagje bovenop het bestaande materiaal en bij schroefdraad kunnen de toleranties nogal klein zijn.

In '71 waren de toleranties ruim genoeg...en waar we het hier over hebben is een kwestie van micronnen....Dus nee, geen probleem ; Verder is het oude zink met de roest (die overigens qua dikte die van de zink overschrijdt) verdwenen...dus qua dikte weer ongeveer hetzelfde na verzinken..
 
Volgens mij zijn dat wel wat meer boutjes dan van 1 CB350, of niet? Ik ga van die van mij de boutjes denk ik ook maar opnieuw laten verzinken. Hoe moet je dat aanleveren? Alleen ontroest? En bijten ze dan eerst de oude laag er af of zo? Ik moet nog effe op zoek naar die HG ontroester want die lag in ieder geval niet in de Jumbo. Per stuk poetsen kan nog een aardig klusje zijn.

yep...van 350's, 400's, 550's...you name it....

Ontroester staat bij de Welkoop/Boerenbond of een bouwmarkt...Waar veel roest opzit (roestwratten) ff de oppervlakkige roest verwijderen...maar een nacht in het spul doet echt wonderen. Ik heb het eerst ff ontvet overigens voor de goede inwerking ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook even een spuitcabinetje gemaakt in de schuur, kacheltje erin, framepje opgehangen en alles op een behaaglijke temperatuur gebracht..

Frame eerst in de ontroestprimer gezet (Action ;) ), vervolgens het frame afgenomen met terpentine en vervolgens het frame in de metalprotect gespoten (is op terpentinebasis...)

Resultaat ; toch niet slecht, paar zakkertjes en de binnenkant van de achterbrug staander is wat grof, maar dat spuiten we nog weer een keer...Verder bling bling 8-)

full
 
full


Verf mag nu een aantal weken uitharden....Een aantal kleinere onderdelen worden gestraald (accubak, kettingspattert e.d.) en ondergaan dan hetzelfde lot :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. Spuiten benadert toch meer het origineel dan poedercoaten. Bovendien springen er dan niet zo gauw blussen af. Zo te zien niet het enigste tweewielige voertuig waarop je je voortbeweegt. ;)
 
Nice :)

Mijn honda"tje" staat sinds vanavond te koop.
Als die verkocht is ga ik serieus op jacht naar een leuke 350 of 400 twin :-)
 
Remt prima voor wat het is. Een schijf uit die tijd remt niet per definitie beter. Er zijn er ook met schijf maar die vind je in NL niet vaak. Een cb360 wel maar die vind ik minder mooi en ook lopen ze minder lekker:
 
Laatst bewerkt:
trommelrem is net juist het mooiste onderdeel van de twin.

PS de cb250g5 en de cb350g5 hebben schijfrem, voorpartij van de cb350f.
 
Laatst bewerkt:
Zeg een vraagje.
Ik zie fotos voorbij komen van 350/400 cafe/custom modellen waar enkel een kelk op de carb zit,je kijkt in princiepe zo de cilinder in.

Nou ben ik geen expert maar stof,zand en ander vuil zuigd hij dan toch zo direct je cilinder in?
Dit kan toch nooit lang goed blijven of ben ik nou gek?

Verder,zit de krukas is kogel of glijlagers?
En is dit nog verschillen tussen de 350 en de 400 twin?
 
Zeg een vraagje.
Ik zie fotos voorbij komen van 350/400 cafe/custom modellen waar enkel een kelk op de carb zit,je kijkt in princiepe zo de cilinder in.

Nou ben ik geen expert maar stof,zand en ander vuil zuigd hij dan toch zo direct je cilinder in?
Dit kan toch nooit lang goed blijven of ben ik nou gek?

Verder,zit de krukas is kogel of glijlagers?
En is dit nog verschillen tussen de 350 en de 400 twin?

Ik weet niet veel van 400 twin, zal wel cb400n zijn? Maar cb250/350 twin hebben kogel en naaldlagers. Is geperste krukas, zou zo in een scheepsdiesel passen :)

Over de kelkjes, heb er zelf model met gaasje om steentjes en vliegen tegen te houden, rest van stlf, zand en regen worden lekker naar binnen gezogen. Tuurlijk slijt het wat sneller, maar met die 5000 per jaar dat je er mee rijdt duurt dat weer 10 jaar voor de volgende revisie
 
Niet echt veel aanbod in de 350 twin zeg.
De 400 iets meer en de four is nog meer in te vinden.
Als ik een leuke 350 twin kan vinden die ik weer 100% kan krijgen voor 1650,- dan doe ik dat,maar zeeeeeeer weinig keus
 
Vroeger jaren met kelkjes op de viertakt brommer rondgereden. Dat was wel een daily driver en ook werd ie voornamelijk volgas bereden maar daar ging ik steevast na een jaar vermogen missen en kwam de zuiger er gezandstraald uit . Ook veel sneller last van beschadigingen aan de klepzittingen. Ik doe het niet meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan