Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Van Supersport naar tour/allroad? Advies!

Ga eens proefrijden op een GSX1100F, toermotor met vermogen (136 pk). Grondspeling houdt hier overigens ook niet over. Eerst de middenbok. (je kan zonder). dan de stepjes. Niet duur in aanschaf.

grtz,

Cees
 

Dat zeg ik: FJR
 
Ga eens proefrijden op een GSX1100F, toermotor met vermogen (136 pk). Grondspeling houdt hier overigens ook niet over. Eerst de middenbok. (je kan zonder). dan de stepjes. Niet duur in aanschaf.

grtz,

Cees

Dan zou ik eerder voor een Honda CBR 1000 f gaan.
(En dat is niet omdat ik die toevallig zelf gehad heb want ik heb ze beide gehad)
 
Ik rijd sinds kort een Multistrada, prachtige motor, maar regenbescherming valt erg tegen, dus ik vraag me af of een allroad wel het meest geschikt is voor woonwerk. Staar je niet blind op die 1000cc, met minder kom je er ook.
 

Klopt allemaal, maar de TS schreef : Voor mij belangrijk zijn goede windbescherming, rechte zithouding, redelijk zuinig en veel koppel (min 1000cc) want ik ben een sportieve rijder.

En daar gaat het fout met de windbescherming. Het zijn naked bikes. Het heerlijk. Maar windbescherming?

De GS serie is wat dat betreft de combinatie die je zoekt. Al het bovenstaande, maar met wind- en regenbescherming (was toch woon- werkverkeer). Lees reviews er maar op na. De R serie stuurt nog strakker dan de GS, maar de windbescherming is naadje niks op een R.
Ik heb er een met Hyperpro's en Akrapovic, wat een feest.
 
Laatst bewerkt:
De reis naar mijn vorige baan deed ik ook op de motor. Voor mezelf had ik ongeveer dezelfde eisen gesteld aan de motor en kwam daardoor uit op FJR1300. Echt sportief en veel koppel + vermogen maar wel comfortabel en ook cardan, wat toch lekker is wanneer je veel en ver gaat rijden.
Maar het had net zo goed een K 1200 RS kunnen zijn als er daar een van op mijn pad was gekomen. Helaas nooit op gereden maar misschien zijn die zelfs nog wel fijner.
Voor wat betreft all road, pas de nieuwere all roads zijn echt sportief en daardoor nog duur. Een begin 2000 FJR 1300 of K 1200 RS hoeven echt niet veel te kosten.

Maar laat je niks wijs maken over dat minder CC`s je er ook wel brengen. Ja dat is zeker zo maar als je onderweg bent wil je soepel rijden en koppel.
 
Ik snap, na al die jaren en motorfietsen nog altijd deze lemmingachtige voorliefde van de gemiddelde motorrijder voor 'Bring mich Werkstatt" niet. Ze zijn niet beter dan andere machines, gaan ook niet langer mee, kosten wel een pak duurder. Of zou iedereen dan toch nog geloven in "Deutsche Qualität"

Geef mij maar een driepitter van Triumph. Rijden minstens zo fijn, en "Triumph staat voor mij gelijk aan nozems, iets met middelvingers, en overig prettig recalcitrant gedrag"