Hallo,
Mijn R6 van '99 is gisteren met veel gekletter stilgevallen.
Ik reed op dat moment maximum 70 per uur en was net teruggeschakeld in eerste versnelling.
Ik moet wel zeggen dat hij een helse rit achter de rug had met tops van 250/u, maar word niet verondersteld dat die daar tegenkan?
Als het meezit word R6 vanmiddag opengegooid.
grtz
Dat weet hij zelf geloof ik ook niet. Dus aan topic starter; wat doet hij OP DIT MOMENT nog wel en wat niet? Dus zit alles muurvast of draait je wiel nog met koppeling in/evt in neutraal? Hoe klonk het precies? Sloeg je achterwiel vast op de afrit? Heb je daarna nog geprobeert te starten...Zit het blok vast of je bak? Ik begrijp het verhaal niet helemaal.
Die laatste vraag snap ik gewoonweg niet. Bedoel je dat het achterwiel blokkeert als je hem aan probeert te duwen? Probeer hem dan eens te aan te duwen in de 2e versnelling (Koppeling in eerst natuurlijk he?)...
Moet je bij een R6 niet heeeel veel moeite doen om hem bij een gang van 70 km/h terug naar zijn 1 te trappen? Of tussengas geven tot in zijn begrenzer?
Dat weet hij zelf geloof ik ook niet. Dus aan topic starter; wat doet hij OP DIT MOMENT nog wel en wat niet? Dus zit alles muurvast of draait je wiel nog met koppeling in/evt in neutraal? Hoe klonk het precies? Sloeg je achterwiel vast op de afrit? Heb je daarna nog geprobeert te starten...
Echte vastlopers komen bij 4-takt zeer weinig voor. Warmlopers nog wel eens. Maar inderdaad, geef eens wat meer informatie...
Mooie R6 trouwens
ik bedoel dat achterwiel blokkeerd als ik hem op snelheid duw en dan de koppeling loslaat om hem te doen starten hé, maar dat heb ik zowel in 1ste als in 2de geprobeerd.
250+ snelheden is voor mij categorie 'stevig gebruik'haal ook eens het rechterdeksel van je blok dat door je kuip zit. dan kun je direkt zien of je distributieketting nog onder spanning zit.
komt idd meer voor dat er een zuiger kapot is na jaren ciruitgebruik of ander stevig gebruik.
Volgens mij heeft hij eerder aangegeven dat hij gewoon terug heeft geschakeld naar 1, maar wel verder alle versnellingen heeft gehad en hij dus niet te snel in de 1e versn. heeft gezeten. (Ik neem aan onderaan de afrit ergens in zn 1...)Ik denk dat er twee dingen mis zijn. Door met hoge snelheid terug te schakelen naar de eerste versnelling kunnen je tandwielen van de eerste en tweede versnelling stuk zijn en een schakelvork krom. Dat zou verklaren dat ie niet meer vooruit wil in zijn 1 en zijn 2.
Volgens mij heeft hij eerder aangegeven dat hij gewoon terug heeft geschakeld naar 1, maar wel verder alle versnellingen heeft gehad en hij dus niet te snel in de 1e versn. heeft gezeten. (Ik neem aan onderaan de afrit ergens in zn 1...)
Hij zal zelf wel horen of het echt helemaal mis ging in het blok, als dat op een redelijke snelheid gebeurt dan geeft dat meestal een hard geluid/gekraak enz... Maar goed, ben benieuwd als je het blok open hebt. Wel piccies he...
En dan met luid gekraak en gekletter tot stilstand komen? Lijkt me niet echt voor de hand liggen.Gokje. Krans van startmotor vastgelopen??