"Veel automobilisten durven niet op spitsstrook"

Die spritsstrook is dom gemaakt. De ingang is een enkele baan, gaat daarna over in twee rijstroken. In de oprit zit een knik, waardoor iedereen afremt en er een opstopping ontstaat, zodat je "twee rijen dik staat te wachten". Omdat de toegang zo wordt afgeknepen, is het op de spritsstrook zelf nooit erg druk.

Blijf je het nu koekjes strook noemen? :P
 
Beetje off topic want niet op de snelweg:
... maar imo deed het busje niets verkeerd met zijn inhaal actie in het begin van het filmpje.
De automobilist leek gewoon ten onrechte onverdraagzaam te zijn :X

Edit: hij reed misschien wel wat te snel, maar verder ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje off topic want niet op de snelweg:
... maar imo deed het busje niets verkeerd met zijn inhaal actie in het begin van het filmpje.
De automobilist leek gewoon ten onrechte onverdraagzaam te zijn :X

Edit: hij reed misschien wel wat te snel, maar verder ...

Inderdaad, en dat is tegenwoordig "normaal"... -O-
 
Wat opviel was dat velen gewoon op "hun" rijbaan blijven hangen en ook geen aanstalten maken om naar rechts te gaan.
Rechterrijstrook wordt nauwelijks gebruikt.


Beelden spreken voor zich.
Ik heb cruise control en stel deze in net iets boven de 100 (op de teller)


De A2 5 baans deel is met top nummer 1 waar automobilisten niet
rechts rijden. En boos dat men kijken kan zodra je rechts voorbij rijdt.
 
De A2 5 baans deel is met top nummer 1 waar automobilisten niet
rechts rijden. En boos dat men kijken kan zodra je rechts voorbij rijdt.

Dat is nu ook op de A12 van en naar Den Haag.
ik krijg eerder in dit topic het advies om dan gewoon links te blijven rijden maar dan doe ik hetzelfde als de rest, gewoon 20 km lang op dezelfde rijbaan blijven hangen :z .
Als rechts alle stroken leeg zijn dan ga ik weer naar rechts.
Heb je ook nog wat te doen op de snelweg. ;)
 
True. Maar handhaven kost geld, en structureel handhaven van niet automatisch inbare boetes kost veel meer dan 't oplevert, dus als dat eruit moet komen dan moeten de automatisch inbare boetes nog veel verder omhoog.

Het levert natuurlijk wel veiligheid en structuur op, maar dat is voor de meeste overheden (en zéker de Nederlandse) uiteindelijk ook maar gewoon een getal in €'s met een hele moeilijke berekening aan gemiddelde schade, levensduur, brandstofverbruik, milieuvervuiling, gederfde werkuren et cetera, die allemaal per stuk ook weer gewoon €'s zijn.

Anders gezegd, voor de overheid zijn het veiligheidsdoel en het belastingdoel gewoon manifestaties van dezelfde eenheid, namelijk €'s, en de keuzes om steekproefsgewijs te handhaven op moeilijker te constateren overtredingen is gewoon een economische kosten-batenanalyse.

Een tijd geleden zag ik op de A2 een motoragent die met handgebaren naar elke bestuurder die links bleef plakken, seinde dat deze op moest schuiven naar de rechterbaan. Dit werkte best goed moet ik zeggen, al is het al veelzeggend dat deze bestuurders de agent pas zagen toen hij met zijn knokkels op het raampje tikte.. ;). Ik hoop dat ze dit vaker doen, het lijkt me best een goedkope en eenvoudige simpele vorm van handhaving.
 
Beetje off topic want niet op de snelweg:
... maar imo deed het busje niets verkeerd met zijn inhaal actie in het begin van het filmpje.
De automobilist leek gewoon ten onrechte onverdraagzaam te zijn :X

Edit: hij reed misschien wel wat te snel, maar verder ...


Over onverdraagzaamheid gesproken.. Ja hij pleurt 'm er voor, maar je ziet het al van kilometers aankomen. Je had hem ook gewoon wat ruime kunnen geven en het laten voor wat het is.
 
Wellus. ... ik neem de uiterst vrije rechtse baan. Meestal 1 of 2 banen vrij links van mij tot waar zakenlui of zakencut rijdt.

full
 
http://youtu.be/lxgK2cxlQqE

Over onverdraagzaamheid gesproken.. Ja hij pleurt 'm er voor, maar je ziet het al van kilometers aankomen. Je had hem ook gewoon wat ruime kunnen geven en het laten voor wat het is.

Ik gaf hem toch ruimte, remde af,maar hij ging direct remmen.
 
Laatst bewerkt:
Een tijd geleden zag ik op de A2 een motoragent die met handgebaren naar elke bestuurder die links bleef plakken, seinde dat deze op moest schuiven naar de rechterbaan. Dit werkte best goed moet ik zeggen, al is het al veelzeggend dat deze bestuurders de agent pas zagen toen hij met zijn knokkels op het raampje tikte.. ;). Ik hoop dat ze dit vaker doen, het lijkt me best een goedkope en eenvoudige simpele vorm van handhaving.
Lijkt me een prima idee. Het is echt idioot dat er voor kapitalen aan spitsstroken uitgegeven wordt en er gewoon geaccepteerd wordt dat die nauwelijks gebruikt worden.
 
http://youtu.be/lxgK2cxlQqE

Over onverdraagzaamheid gesproken.. Ja hij pleurt 'm er voor, maar je ziet het al van kilometers aankomen. Je had hem ook gewoon wat ruime kunnen geven en het laten voor wat het is.
:^

Verder begin ik toch echt te denken dat al dat "rijstrookgedoe" in ons gedacht zit.

Ben momenteel hier, en mijn schoonzussen rijden hier gewoon op het tweede vak, of gewoon op het linkse als er slechts twee zijn, houden zich aan de speedlimit, en wie sneller wil, gaat gewoon rechts voorbij. De voorbijrijder laat geen ongenoegen merken, en de gesprekken in onze auto lopen onveranderd door.

leven en laten leven, of beter, rijden en laten rijden :]
eigenlijk heb ik hier een auto-icoontje nodig, maar dat hebben we hier niet ...
 
Beetje off topic want niet op de snelweg:
... maar imo deed het busje niets verkeerd met zijn inhaal actie in het begin van het filmpje.
De automobilist leek gewoon ten onrechte onverdraagzaam te zijn :X

Edit: hij reed misschien wel wat te snel, maar verder ...


Dat zwarte autotje trekt ook ineens op om naast die bus te komen om hem de pas af te snijden. Zo hard zelfs dat ie in de remmen moet om niet op z'n voorganger te knallen.

Ja, ik weet dat die bus A-sociaal bezig is, te hard rijdend of niet, maar klein zwart autotje brengt BEWUST anderen in gevaar. Dus dit is niet afstraffen, dit is een gevaarlijke situatie creëren en regelrecht een Artikel 5.

Denk er zo maar eens over na.
 
Op een weg met 3 rijstroken of meer rijd ik vrijwel nooit op de meest rechtse rijstrook, of het moet al heeeel erg rustig zijn.
Meestal zit die al aardig vol met vrachtwagens, en om nu elke keer om de vrachtwagens heen en weer te moeten slalommen zorgt ook voor een onrustig verkeersbeeld.

Dat keep lane your lane principe vind ik inderdaad ook wel goed werken in de VS.
Maar daar rijden de vrachtwagens natuurlijk ook niet zo langzaam, waardoor je niet van die enorme snelheidsverschillen krijgt.
 
Een tijd geleden zag ik op de A2 een motoragent die met handgebaren naar elke bestuurder die links bleef plakken, seinde dat deze op moest schuiven naar de rechterbaan. Dit werkte best goed moet ik zeggen, al is het al veelzeggend dat deze bestuurders de agent pas zagen toen hij met zijn knokkels op het raampje tikte.. ;). Ik hoop dat ze dit vaker doen, het lijkt me best een goedkope en eenvoudige simpele vorm van handhaving.


Klopt.
Die mafketel had ik er bijna onder zitten toen ik naar rechts wilde opschuiven _O-
 
Ik gaf hem toch ruimte, remde af,maar hij ging direct remmen.

Je remt pas op 11 seconden als hij/zij even de rem aantikt.
En ik hoor je iets doen op 6 seconden, en ik twijfel nog tussen het gas even intrappen of de koppeling, niet de rem in ieder geval want je versnelt nog iets.

Sommige mensen tikken altijd de rem aan als ze iemand vlot zien naderen.
Niet om te treiteren, maar omdat ze schrikken hoe snel je inloopt.
Het gros grijpt automatisch naar de rem als het eng wordt, en lui die niet goed kijken tijdens het oprijden zien daarna altijd, voor hun dan, enge dingen in de binnenspiegel, zoals de net iets te grote grille van een busje.
 
Op een weg met 3 rijstroken of meer rijd ik vrijwel nooit op de meest rechtse rijstrook, of het moet al heeeel erg rustig zijn.
Meestal zit die al aardig vol met vrachtwagens, en om nu elke keer om de vrachtwagens heen en weer te moeten slalommen zorgt ook voor een onrustig verkeersbeeld.Dat keep lane your lane principe vind ik inderdaad ook wel goed werken in de VS.
Maar daar rijden de vrachtwagens natuurlijk ook niet zo langzaam, waardoor je niet van die enorme snelheidsverschillen krijgt.

Je hoeft ook echt niet in elk gat te duiken, maar je hebt rechts houden en gewoon links hangen.

Keep your lane werkt hier niet, te weinig rijstroken en teveel afritten. Snelheidsverschil is dan juist niet zo erg, is een auto ook snel weg. Het gevaar zit er meer in die dombo's die rechts naast je blijven hangen.
 
Dat keep lane your lane principe vind ik inderdaad ook wel goed werken in de VS.
Maar daar rijden de vrachtwagens natuurlijk ook niet zo langzaam, waardoor je niet van die enorme snelheidsverschillen krijgt.
Klopt, we reden op een gegeven moment 65mijl/hour, komen er twee mastodonten ons voorbij ... langs rechts dus. en opnieuw, niets aan de hand :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan