Veel verschil tussen R6 2002 vs 2003??

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik wil een Yamaha R6 kopen

Nu weet ik dat 2002 carburateurs heeft en 2003 injectie

Wat zijn de voor/na delen hiervan?

Ga ik dit erg merken qua motorrijden of onderhoud?
 
normaal gesproken schijnt injectie zuiniger te zijn, dat is alvast 1 voordeel ;-) Verder zou ik de 2003 versie verkiezen boven de pre 2003 versies ivm redelijk vaak voorkomende motorische problemen met de cilinderwand.

succes
 
Laatst bewerkt:
normaal gesproken schijnt injectie zuiniger te zijn, dat is alvast 1 voordeel ;-) Verder zou ik de 2003 versie verkiezen boven de pre 2003 versies ivm redelijk vaak voorkomende motorische problemen met de cilinderwand.

succes

Vaak is injectie minder zuinig dan carbs is mij altijd verteld.
 
Vaak is injectie minder zuinig dan carbs is mij altijd verteld.


in ieder geval niet bij een Suzuki GSX-R, daar is de i juist zuiniger O-)

maar het gaat in dit geval om een R6 en dan zou ik dus toch even naar het R6 topic gaan als ik TS was
 
Laatst bewerkt:
Mij is ook altijd verteld dat injectie minder zuinig is. + dat ik (motor met carburateur) op vakantie, met soortgelijke motoren, zuiniger reedt dan mij kameraden (met injectie)
 
Lekker belangrijk eigenlijk, je gaat geen r6 rijden omdat ie zo zuinig is toch? ;)

Ja, ik rijd ook gsxr :+
 
Injectie is beter (directer / zuiniger ) anders zouden alle voertuigen tegenwoordig nog steeds carburateurs hebben ;)

Maar desondanks vraag ik me af of het alleen om het onderhoud gaat ? De 2 motoren zijn compleet anders ... ander frame/ uiterlijk/ handeling etc.

Succes !
 
Je gaat het verschil vooral merken als je zelf je onderhoud en afstelling wil doen. Met een carb kun je nog zelf gaan zitten prutsen met naalden en sproeiers, met injectie ben je meteen gebonden aan een powercommander oid.
 
Injectie is beter (directer / zuiniger ) anders zouden alle voertuigen tegenwoordig nog steeds carburateurs hebben ;)

Maar desondanks vraag ik me af of het alleen om het onderhoud gaat ? De 2 motoren zijn compleet anders ... ander frame/ uiterlijk/ handeling etc.

Succes !

Beter in de zin van?

Injectie is zuiniger en je kan er veel meer mee bepalen op welke manier de brandstof wordt ingespoten. Maar beter, wat is beter? Zuiniger ja, makkelijker te onderhouden nee.

De rede dat alle voertuigen geen carbs meer hebben moet je eerder in de groene hoek zoeken.
 
Qua rijeigenschappen??

Ze gaan beide net zo hard door de bocht volgens mij. En als je je keuze alleen laat afhangen van de carbs vs injectie...

Carbs hebben wel fijne klappen uit de auspuff bij terugschakelen :]
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de 2003 - 2004 model, rijd perfect.
Collega van mij rijd het 2002 model, en heeft daar ook geen problemen mee.
Kijk wat je mooi vind, misschien een testritje, en maak daar je keuze mee.
 
Neem die '03 gewoon, de '99 - '02 heeft veel kwalen.


Veel kwalen vind ik wat overdreven, maar er zijn wel een paar puntjes ja. De 2002 is sinds '99 nagenoeg (op het kontje na) ongewijzigd dus zit er t.o.v. een '03 4 jaar ontwikkeling tussen. De '03+ is gewoon een hele goede keuze! Ik zou zeker geld bijleggen om een '03 te kopen.

normaal gesproken schijnt injectie zuiniger te zijn, dat is alvast 1 voordeel ;-) Verder zou ik de 2003 versie verkiezen boven de pre 2003 versies ivm redelijk vaak voorkomende motorische problemen met de cilinderwand.

succes


Een R6 koop je over het algemeen niet op zuinig te willen rijden :P

Cilinderwand kan dus scheuren bij modellen tm 2002 B|


Heb ik ook weleens gehoord ja, maar ik ken meerdere personen inclusief mij die probleemloos vele km's met het oudere model hebben gereden :)





Kromme schakelvork. Volgas rijden en dan opschakelen van 1 naar 2. Als tie dan eruit schiet is de vork krom.




Maar nogmaals het is niet terecht om te zeggen dat de '99-'02 slecht zijn! Het blijft (zeker voor de prijzen waarvoor ik ze soms zie staan) een goede en leuke koop! Heerlijke fietsen zijn het })
 
Laatst bewerkt:
Injectie is beter (directer / zuiniger ) anders zouden alle voertuigen tegenwoordig nog steeds carburateurs hebben ;)

Maar desondanks vraag ik me af of het alleen om het onderhoud gaat ? De 2 motoren zijn compleet anders ... ander frame/ uiterlijk/ handeling etc.

Succes !
Injectie heeft vooral voordelen met betrekking tot mileu eisen. Vermogen, verbruik en rijdbaarheid hoeven met carburateurs echt niet slechter te zijn dan met normale injectie systemen. Pas als je erg fancy dingen wilt gaan doen (lean-burn, directe injectie, etc.) kun je met injectie echt meer dan met carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan