Veendam en Omgeving Broezen met de Bikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mis je Veendam? Ik ben er ook een paar jaar weggeweest, maar ben op zich wel blij dat ik terug ben. We hebben een leuk huisje gekocht, en wonen redelijk rustig op een doodlopend eindje. Toevallig met 3 andere motorrijders op hetzelfde eindje, en allemaal van die doe het zelvers. Dus ik voel me hier wel thuis _O-

Wel jammer dat ze het volbouwen met windmolens, zonneparken en wie weet wat nog meer voor onzin -O-
En het centrum is echt dood. Ze hebben het allemaal wel mooi opgeknapt, maar de winkelpandjes staan leeg.

Ondertussen weinig opgeschoten met de SRAD, wachten op onderdelen :Z
 
Laatst bewerkt:
Mis je Veendam? Ik ben er ook een paar jaar weggeweest, maar ben op zich wel blij dat ik terug ben. We hebben een leuk huisje gekocht, en wonen redelijk rustig op een doodlopend eindje. Toevallig met 3 andere motorrijders op hetzelfde eindje, en allemaal van die doe het zelvers. Dus ik voel me hier wel thuis _O-

Wel jammer dat ze het volbouwen met windmolens, zonneparken en wie weet wat nog meer voor onzin -O-
En het centrum is echt dood. Ze hebben het allemaal wel mooi opgeknapt, maar de winkelpandjes staan leeg.

Ondertussen weinig opgeschoten met de SRAD, wachten op onderdelen :Z
Nee, ik mis Veendam niet. Ik kom er af en toe nog wel eens, en ben blij als ik weer terug naar huis mag. Wel opvallend is de grote leegstand in het centrum. Woonde vroeger in de Sarastraat, klein huisje en een gedoe om de motor in de schuur te krijgen. Woon nu in een klein dorpje aan de Eems in de buurt van Papenburg, veel ruimte, etc.
 
Klinkt als een goede upgrade, Papenburg is een mooie omgeving :Y
Ik woonde in Enschede #fuckinghellhole :N Dan is Veendam echt een stuk leuker!

Van de week het dempertje erop gezet, erg tevreden mee *O*
Klinkt ook waanzinnig trouwens, wat mij betreft zoals een racemonster hoort te klinken.

Verder ben ik vooral aan het poetsen en dingen aan het opknappen, terwijl ik wacht op bestelde onderdelen.
 

Bijlagen

  • DSC03257.JPG
    DSC03257.JPG
    286 KB · Weergaven: 7
Ik ben erg benieuwd naar hoe hij bevalt, heb er nog niet mee gereden. Ondanks db killer is het natuurlijk nog steeds een klein lawaaiig dempertje 😳🙈 Maar hij klinkt iig wel goed, valt me echt niet tegen.

We gaan het zien, iig is de uitlaat zo weer klaar, en nu door met de rest.
 
Heb ze inmiddels een jaar of 4. Met killers wel aardig te doen. Zonder is niet fijn voor de omgeving :X Meestal heb ik ze er ‘s zomers in en najaar/winter eruit
 
En weer uit elkaar _O-

Toch maar de carburateurs aanpakken, want hij liep stationair nog steeds niet goed, en inmiddels is ook wel duidelijk waarom 🧐
Er was een schroefje uit een van de vacuümdekseltjes getrild, en het dekseltje lag bijna los op de carburateur. Dat werkt dus nooit niet :N

Ach en als het spul dan toch al uit elkaar is, dan gelijk nog maar wat meer dingetjes aanpakken 🙄

Work in progress...
 

Bijlagen

  • DSC03287.JPG
    DSC03287.JPG
    285,1 KB · Weergaven: 4
  • DSC03284.JPG
    DSC03284.JPG
    222,9 KB · Weergaven: 5
Mee eens, ze hebben een hele eigen look :Y

Ondertussen heb ik de carburateurs schoongemaakt, nagekeken en weer gemonteerd. Op het losse dekseltje na waren ze verder nog heel netjes, ik verwacht verder geen problemen meer. Wel wordt het lastig om ze te synchroniseren. De aansluitingen en stelschroeven zijn in gemonteerde toestand erg lastig te bereiken. Denk dat ze er eerst weer af moeten om überhaupt de meters aan te kunnen sluiten. Dus daar ga ik morgen maar eens mee stoeien.

Verder heb ik ook nog wat dingetjes onderweg, sommige nuttig, sommige gewoon leuk, het wordt nog wel wat 😎
 

Bijlagen

  • DSC03298.JPG
    DSC03298.JPG
    289,4 KB · Weergaven: 6
  • DSC03294.JPG
    DSC03294.JPG
    304,9 KB · Weergaven: 5
Het topic is redelijk dood, maar ik blijf lekker bumpen met wat projectupdates _O-

Vanochtend de tank uit elkaar gehad, alles schoongemaakt, goed uitgeblazen en gedroogd, onderkant en beugeltjes gespoten.
Deze motor heeft duidelijk vaak in de regen gestaan, dus ik wilde absoluut zeker zijn dat er geen water onderin de tank stond 😬

Er lagen wel veel losse stukken tank coating in de tank, geen idee of dat origineel was of dat iemand dat later heeft gedaan. De tank was verder niet verrot ofzo, zag er op zich goed uit van binnen. Ik heb de onderkant schoongemaakt en gespoten vanwege wat vliegroest door condens.

Vanmiddag synchroniseren, morgen komen nog nieuwe gaskabels #gerafeld, en dan kan alles eindelijk weer in elkaar *O*:]
 

Bijlagen

  • DSC03301.JPG
    DSC03301.JPG
    234,3 KB · Weergaven: 5
  • DSC03300.JPG
    DSC03300.JPG
    479,6 KB · Weergaven: 5
Neuh al lang geen ondernemer meer :N Ik ben op dit moment een huisman met technische hobby's.
Ik ben sinds kort wel weer aan het solliciteren, maar ik zoek iets voor halve dagen en dat is er niet zoveel (blijkbaar) 🤷‍♂️

Niet dat ik me verveel hoor, ben eigenlijk altijd wel met projectjes bezig 💪
Baantje komt ook wel weer, maar tot die tijd kan ik nog mooi wat dingetjes afmaken.
 
Laatst bewerkt:
Hehehe, herkenbaar, toen ik nog zelfstandig was had ik eigenlijk ook geen moment rust _O-
Ook wel veel stress trouwens. Ergens mis ik het ondernemen wel, maar tegelijk ook weer niet 🤔
Ik heb laatst nog wel iets geprobeerd, maar dat beviel me niet (gaf te veel overlast voor mijzelf en de buurt).

Ik heb inmiddels de carburateurs synchroon gesteld. Bleek nog knap lastig omdat er wat slijtage was, lang verhaal, maar het is uiteindelijk wel gelukt.
De motor zit inmiddels wéér in elkaar. Vandaag nog even een rondje doen om alles beter te testen, maar so far so good :]

Synchroniseren was lastig, is ook niet echt mooi gelukt omdat een van de carbs flink versleten is.
Heb daarom inmiddels een donor setje carbs gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Haha nee he, ik zag het :N|(Ik reageer er verder maar niet op, heeft niet zoveel zin.

Ik weet echt wel wat de "correcte" manier van synchroniseren is. Maar als je carbs eigenlijk versleten zijn komt zo'n "expert met eigen motorzaak" er ook niet uit. En dan verkopen ze je liever een nieuwe set, ongeveer zo duur als de hele motor _O-

En weer door :]
 
_O- :Y

Ach ergens begrijp ik die vent zn kritiek wel, hokjesdenker, maar hij had het beter kunnen verwoorden.
Het topic is op verzoek gesloten, en ik deel daar vanaf nu niks meer :N Je kan het toch nooit goed doen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan..., ga je op de motor naar je pa en moe? 🧐🧐🧐_O-

Ondertussen staat het gesleutel aan de motor stil, ik moet wachten op die donor carbs en op nog wat andere onderdelen.
Ben er inmiddels ook al een paar weken mee bezig, dus ben er wel ff flauw van. Heb ook nog andere dingen te doen 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan