Veiligheidsvest ja of nee? (Poll)

Werkt zo'n hesje en draag je het?

  • Vast wel en dus draag ik er een

    Stemmen: 182 17,5%
  • Vast wel maar ik draag het niet

    Stemmen: 701 67,4%
  • Vast niet maar ik draag het toch

    Stemmen: 16 1,5%
  • Vast niet dus ik draag het niet

    Stemmen: 121 11,6%
  • Geen idee...

    Stemmen: 20 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    1.040
Dit weten jullie ook:
1 motor verdwijnt achter een palpen/deur steil.
Al draag je van top tot teen orange der zijn momenten dat ze je niet zien.
Dus tegen het hesje.
 
vreselijk die hesjes, rij je mee voor lul, laat ik wel aan die BMW rijders over en trouwens mijn motor is al geel :] :]
Ik dacht dat je met een gele motor altijd voor lul reed. Het is toch geen duc he, dat zou het extra zuur maken :')
 
Dit weten jullie ook:
1 motor verdwijnt achter een palpen/deur steil.
Al draag je van top tot teen orange der zijn momenten dat ze je niet zien.
Dus tegen het hesje.

Of je rijdt vlak voor een knalgele vrachtwagen die rechtsaf gaat slaan. Dan val je dus met je gele hesje juist helemaal weg, terwijl je met een zwarte jas beter was opgevallen.

Het enige wat je dan zichtbaar maakt voor de weggebruiker die denkt dan wel op te kunnen trekken want die vrachtwagen slaat toch af, is je breed maken door een zijdelingse beweging. Wat je eigenlijk bij elke kruising moet doen waar iemand staat te wachten om over te steken. Maar dat ben je afgeleerd want je hebt immers zo'n geel hesje.
 
Dat je met een vestje beter zichtbaar bent is duidelijk.
Maar ik ga niet met zo een vestje rijden. Ik heb een mooi pak uitgezocht voor veel geld en daar doe ik dan zo een lelijk ding over heen. Zonde is dat toch?
Wat je straks ook krijgt is dat koekblikkers alleen nog maar naar die vestjes kijken.
Ik rijd elke dag woon werk, ook in de winter. Ik ga er van uit dat niemand van de koekblikkers mij ziet, ik denk dat dat het veiligste is.
Moet zeggen dat ik evengoed liever in de drukke spits rijd dan op zondag. In de spits zijn er nog een paar die je zien en dat laten merken.
Ik ben dus zelf tegen die lelijke vestjes.
 
Ik heb hem nooit aan, heb er destijds 1 van de KNMV gekregen... Maarja: als mensen je achterlicht of voorlicht niet kunnen zien, zien ze zo'n hesje ook niet hoor. (Mn pak heeft reflecterende stukken erin, dus savonds is ook overbodig, alhoewel ik dan nooit rijd)
 
Laatst bewerkt:
Kwam er gistermiddag achter dat die hesjes toch wel iets hebben...
Reed op de snelweg en wat kwam ik tegen? iemand met hesje, bmw systeemhelm, bmw 850 en een motorbroek met streep erop ala pliesie....
Heb dus maar even het gas dichtgedraaid omdat ik 170 reed maar volgens mij was het een agent op een burgermotor...Zaten ook wat rare dingen op zijn dashboard die daar niet hoorde...Vervolgens met 130 ingehaald totdat ik hem niet meer zag.
Was in zeeland bij kruiningen.

Als ie niet zo opgevallen was met dat stomme hesje had ik er veel harder langs gereden, dus heeft misschien wel een bekeuring gescheelt. :)
 
Laatst bewerkt:
ik rij het hele jaar door en ik heb gemerkt dat zo'n vestje geen ruk uitmaakt als die koekblikkers liggen te slapen achter het stuur.
helaas heb ik al een paar keer moeten zien dat een motorrijder met vestje voor zijn donder was gereden omdat die koekblikkers hem/haar niet hadden gezien :(

voor mij geen vestje", het geeft het gevoel van schijnveiligheid.
1 ding weet ik wel en wat ik ook aan den lijve heb ondervonden " loud pipes saves lifes!"
 
Ik draag geen veiligheidshesje.
Waarom zou ik? Om beter gezien te worden? Ik ga er iedere rit weer vanuit dat iedereen mij wil overhoop rijden en ik pas mijn rijgedrag daar dan ook op aan, ik ga het hen nu niet gemakkelijker maken om mij te vinden.
Trouwens als een zuurbol op een motor zitten, dat is nu ook geen zicht...
 
Nog even en een oranje zwaailamp op je helm word verplicht !!!
Overdag rijd ik meestal met grootlicht op, en op kruisingen draai ik het gas ff dicht totdat ik er zeker van ben dat ze mij gezien hebben .
Eigen verantwoordelijkheid is heel belangrijk met motorrijden .
Anticiperen noemen ze dat geloof ik .
Maar zo lang het niet verplicht is draag ik geen hesje.
:]
 
Ik heb er ook een in mijn buddy, maar na al die berichten zit ik er toch zwaar over te denken om het afzichtelijke en het "lesgehalte" maar voor lief te nemen.

ga hem toch maar dragen bij minder of donkerder weer.

(als mijn motor weer klaar is.....)

inmiddels zijn we al twee jaar verder, is mijn motor allang opgeknapt en........
zit dat lelijke ding nog steeds onder mijn buddy..... hij zit daar erg goed
 
ik draag er alleen één in het donker...ga regelmatig met de motor naar mijn werk..sochtends is het schemerig..en als ik savonds naar huis ga is het donker (werk overigens niet van donker tot donker, maar heb wisselende diensten ;) )
 
Ik heb er een bij me voor als ik panne zou krijgen. Dragen onder het rijden doe ik niet ook al niet tijdens het lessen. })
In de file zal het niet helpen, omdat er weinig van te zien is aan de voorzijde boven de koplamp achter het ruitje. Als ze achter me rijden, dan blijven ze meestal ook daar *O*
 
Nog even en een oranje zwaailamp op je helm word verplicht !!!
Overdag rijd ik meestal met grootlicht op, en op kruisingen draai ik het gas ff dicht totdat ik er zeker van ben dat ze mij gezien hebben .
Eigen verantwoordelijkheid is heel belangrijk met motorrijden .
Anticiperen noemen ze dat geloof ik .
Maar zo lang het niet verplicht is draag ik geen hesje.
:]

Nee groot licht aanzetten en iedereen verblinden, dat is verantwoordelijk :X
 
Dubbele xenon koplamp voor, geen db-killer achter. Knappe koekblikker die me niet opmerkt ;)
 
misschien staat het al in dit topic vermeld, maar ik wil niet alles gaan lezen.

ik zelf heb ook over een vestje gedacht, maar ik denk dat ik reflectie pads op mijn jas ga naaien
kost niks en staat ook wel mooi, en je hoeft dus ook nooit meer iets over je jas aan te trekken, wappert niet. en toch goed zichtbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan