Veiligheidsvest ja of nee? (Poll)

Werkt zo'n hesje en draag je het?

  • Vast wel en dus draag ik er een

    Stemmen: 182 17,5%
  • Vast wel maar ik draag het niet

    Stemmen: 701 67,4%
  • Vast niet maar ik draag het toch

    Stemmen: 16 1,5%
  • Vast niet dus ik draag het niet

    Stemmen: 121 11,6%
  • Geen idee...

    Stemmen: 20 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    1.040
@spider:Zo'n onderzoek zegt weinig i.v.m. verschillende omstandigheden van de testers

Maar ik weet een leuke test:
- Ga zonder licht rijden en kijk hoe lang het duurt voordat je aangereden wordt.
- Doe dat nog een keer met een fietslampje
- Nog een keer met een motorachterlicht
- En dan nog een keer met een motorachterlicht en een hesje.

Ik denk dat ik de uitslag wel ongeveer kan voorspellen

Heb ik tijdens de motorbeurs Utrecht toevallig onvrijwillig uitgetest.
Zaterdags naar de motorbeurs geweest en ongeveer 6 uur savonds teruggereden regen en donker en zonder verlichting.
Verjaardag savonds en dus geen tijd om op de anwb te wachten.
Was eerst op de rechterbaan tussen 2 koekblikkers gaan rijden maar werd gek van de mensen die toeterend naast me kwamen rijden "Hee je licht doet het niet" nee dat wist ik niet.
Toen toch maar het gas erop, en tegen de tijd dat ze me zagen was ik alweer weg niks gebeurt trouwens (gek mmm ja soms).
 
Nog een leuke:
Ik vroeg gisteren aan mijn broer wat hij van die hesjes dacht.
Antwoord: het blijven lessers... _O-
 
Na mijn laatste post durft niemand er nog voor uit te komen dat hij een hesje draagt.
Ik heb er afgelopen weekend ook geen een meer op de weg gezien.
Zo zie je maar wat een invloed het MF heeft. :+
 
Afgelopen vrijdag met die ontzettende mist voor het eerst een hesje aangetrokken. (Toen kon toch niemand me zien :+ )

Gaf me wel een veiliger gevoel.
 
Vanaf morgen ook een ongevoerde te spotten, op een zwarte ThunderCat.

full
 
Vast wel maar ik draag het niet
151 stemmen (67%)
Vast wel en dus draag ik er een
43 stemmen (19%)
Vast niet dus ik draag het niet
25 stemmen (11%)
Geen idee...
4 stemmen (2%)
Vast niet maar ik draag het toch
3 stemmen (1%)
Stand tot nu toe: 226 stemmers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :} :} :}
UIt de reacties kan ik dan ook halen
dat er veel stemmers (151) meestal overdag het gevoel hebben veilig te rijden,
43 stemmers graag proberen veilig te rijden in het donker (ochtend- en avondspits),
25 stemmers denken veilig te rijden,
4 stemmers er nog nooit over na gedacht te hebben en
3 stemmers er nooit over zullen gaan nadenken.

Ik vind het heel erg vreemd dat er nog zoveel motorrijders met hun licht aan rijden, want dat trekt toch ook aandacht van de koekblikkers. :? :?

Wat ik al eerder in een reactie gegeven heb is dat ik graag veilig thuis wil komen O-) O-) en dat als zo'n vest enigzinds daar aan bij kan dragen, benik al tevreden en blij. :) :) Het zou toch niet leuk zijn als er een agent bij je vrouw/vriendin/ouders aan de deur komt met een vervelende mededeling ;( ;( en naar later blijkt dat als de berijder wel zo'n vest had gedragen een ongeluk te voorkomen was geweest.

Iedereen moet het voor zichzelf weten maar mijn eigen veiligheid gaat elke dag bij slecht zicht/donker toch voor op er modieus er moeten uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een in mijn buddy, maar na al die berichten zit ik er toch zwaar over te denken om het afzichtelijke en het "lesgehalte" maar voor lief te nemen.

ga hem toch maar dragen bij minder of donkerder weer.

(als mijn motor weer klaar is.....)
 
Ik vind het heel erg vreemd dat er nog zoveel motorrijders met hun licht aan rijden, want dat trekt toch ook aandacht van de koekblikkers. :? :?

Ik zal het je nog sterker vertellen ... te fel licht maakt het voor koekblikkers moeilijk om je snelheid in te schatten.

Maar voor alles geldt: als jij denkt dat het helpt, dan zou je wel gek zijn om het niet te gebruiken, ongeacht wat anderen ervan vinden.
 
Wat ik al eerder in een reactie gegeven heb is dat ik graag veilig thuis wil komen O-) O-) en dat als zo'n vest enigzinds daar aan bij kan dragen, benik al tevreden en blij. :) :) Het zou toch niet leuk zijn als er een agent bij je vrouw/vriendin/ouders aan de deur komt met een vervelende mededeling ;( ;( en naar later blijkt dat als de berijder wel zo'n vest had gedragen een ongeluk te voorkomen was geweest.

helemaal mee eens.
alleen die laatste zin valt nooit te bewijzen. :N
 
Ik zal het je nog sterker vertellen ... te fel licht maakt het voor koekblikkers moeilijk om je snelheid in te schatten.

Maar voor alles geldt: als jij denkt dat het helpt, dan zou je wel gek zijn om het niet te gebruiken, ongeacht wat anderen ervan vinden.

HELEMAAL MEE EENSJe doet het voor jezelf :] :] :] :]
 
Kwam toevallig dat amerikaanse onderzoek weer tegen.

http://nickolson.net/hurt_sum.htm

Paar quotes:

The failure of motorists to detect and recognize motorcycles in traffic is the predominating cause of motorcycle accidents. The driver of the other vehicle involved in collision with the motorcycle did not see the motorcycle before the collision, or did not see the motorcycle until too late to avoid the collision.

Most motorcycle accidents involve a short trip associated with shopping, errands, friends, entertainment or recreation, and the accident is likely to happen in a very short time close to the trip origin.

The view of the motorcycle or the other vehicle involved in the accident is limited by glare or obstructed by other vehicles in almost half of the multiple vehicle accidents.

Conspicuity of the motorcycle is a critical factor in the multiple vehicle accidents, and accident involvement is significantly reduced by the use of motorcycle headlamps (on in daylight) and the wearing of high visibility yellow, orange or bright red jackets.

Maargoed, iedereen mag het zelf weten hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, Amerikanen redeneren nu eenmaal anders dan wij.
Aansprakelijkheid, claims, rechtzaken: daar draait het allemaal om.
Waarschijnlijk kan een amerikaan gewoon een motorrijder doodrijden die geen hesje draagt.
Helaas beginnen we in Europa dit gedrag over te nemen.
De populariteit van de hesjes is daar een voorbeeld van. :( :( :(
Het is alleen een kwestie van tijd dat ze verplicht worden.
 
Laatst bewerkt:
Tja, Amerikanen redeneren nu eenmaal anders dan wij.
Aansprakelijkheid, claims, rechtzaken: daar draait het allemaal om.

Volgens mij draait het onze collega motorrijders in de VS er ook alleen maar om om geen ongelukken te krijgen hoor. Beetje vreemde om zo te denken.

Waarschijnlijk kan een amerikaan gewoon een motorrijder doodrijden die geen hesje draagt.
Waarschijnlijk vermoedelijk neem ik de kans aan te nemen dat je niet weet waar je het over hebt ;)

Helaas beginnen we in Europa dit gedrag over te nemen.
Ik sluit me bij je aan als het over een groot deel van de Amerikaanse trends en gedragingen hebt.

De populariteit van de hesjes is daar een voorbeeld van. :( :( :(
Het is alleen een kwestie van tijd dat ze verplicht worden.

Wel apart, gezien hesjes geen gemeengoed zijn in de VS, het land waar ze zelfs deels zonder helm mogen rijden en motorkleding voor velen een spijkerjack zonder mouwen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel vaak in de VS geweest. (niet met vakantie).
Ik zeg altijd: zo'n reisje naar New York, hoe goedkoop het ook is, blijft veel te duur.
Als ik 10.000€ zou krijgen om een weekje daarheen te gaan, zou ik weigeren.
Oké, iedereen is te koop, voor 100.000€ zou ik wel gaan. |(
 
Ik ben heel vaak in de VS geweest. (niet met vakantie).
Ik zeg altijd: zo'n reisje naar New York, hoe goedkoop het ook is, blijft veel te duur.
Als ik 10.000€ zou krijgen om een weekje daarheen te gaan, zou ik weigeren.
Oké, iedereen is te koop, voor 100.000€ zou ik wel gaan. |(

Ik snap niet goed waar je naartoe wilt met je verhaal maar me dunkt dat je de VS een kloteland vind. Ik sluit me hier deels bij aan. Ik vind het een leuk vakantieland, iets minder dan de helft van de bevoling is aardig (de niet Republikeinen) maar om te leven is het niks. (alhoewel NL ook behoorlijk ruk begint te worden de laatste jaren).
 
Het was maar scherts maar het is inderdaad een land van extremen.
Ik heb in Portsmouth (New Hampshare of zoiets) eens een politieman op de fiets gezien in zwarte kleding in het donker met een helm op zonder licht.
Daarna kwamen en twee motoragenten voorbij zonder helm. :?

On topic: waar ik bang voor ben is dat we toestanden krijgen dat een automobilist na een aanrijding verklaart: "Ik kon hem niet zien want hij droeg geen hesje".
Dat bedoelde ik met amerikaanse toestanden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog ergens een hesje met RIJKSPOLITIE op de rug liggen in de schuur. :P

Vraag me af hoeveel mensen die bij hoog en bij laag zo´n (heel toevallig) modieus leren pak aanheisen omdat dat zoooo veel veiliger is, ook zo´n hesje aantrekken nu. ;)

Heb eigenlijk nog nooit zo´n ding aangehad eigenlijk, misschien toch maar eens gaan doen, ´s avonds iig.
 
Laatst bewerkt:
zag vanavond iemand lopen met zo'n hesje aan... ongeveer een uurtje of 20.00 op een verlaten fietspad waar nooit iemand komt.

ik denk dat ie niet is aangereden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan