Velorex 700 span project

ik zie het probleem niet zo hoor...
al die motoren die hier met of zonder schommel en dus met of zonder naloopverkorting ter keuring zijn gegaan, zijn toch goedgekeurd?

De enige reden om te laten omkeuren is volgens mij de angst dat je met een span rijdt die niet op papier overeenkomt met de werkelijkheid en zo problemen wilt voorkomen.

dan ga je toch niet je span zo simpel mogelijk ter keuring aan bieden en dan alsnog weer van alles veranderen ? Dan zorg je toch dat die in de RDW gegevens spic en span is?
 
Ik wil voor mezelf gewoon dat het klopt. Bovendien moet je elke technische wijziging, dus ook alle streetfighterbouwers die een enkelzijdige achterbrug oid monteren, laten zien bij de RDW. Dat is de wet.
 
Zooo, even het stof wegblazen en oma mag weer aan de kant, want er is weer wat materiaal om over te praten.

Het 5e slakkenwegtreffen was goed verlopen zonder enige problemen,
de bak is inmiddels 'half blauw' gespoten zoals de meesten al hebben gezien.
Verders hebben we zaterdag voor de rondrit een bezoek gebracht aan EZS. Daar ben ik weer wat wijzer geworden wat betreft het afstellen en wat modificaties. Best Interessante zaak.
 
Laatst bewerkt:
Het is een leuk spannetje, netjes met die blauwe kleur op de bak ook.


Voor wat had je precies een prijs gekregen?
 
jongste rijder zo te lezen op de beker ;)

proficiat! je bent goed bezig! laat geen kans liggen om op pad te gaan
 
Inmiddels zijn we weer een jaartje verder, het is weer wintertijd dus is er weer zat ruimte om te klussen. De Yamaha is voorzien van wat extra accessoires, en de Velorex bak is voor 2/3 opnieuw gespoten en klaar. In januari hopelijk wat meer foto's.

Grotefoto-DXN3UUWR.jpg
 
Hoe ist met je stuurdemper afgelopen,wat van maat heb je er nu aanzitten? Ben beniewd als je bak terug is van de spuiter. fototje
 
Inmiddels zijn we weer een jaartje verder, het is weer wintertijd dus is er weer zat ruimte om te klussen. De Yamaha is voorzien van wat extra accessoires, en de Velorex bak is voor 2/3 opnieuw gespoten en klaar. In januari hopelijk wat meer foto's.

[afbeelding]
2/3 in oppervlakte, of in laagdikte?
 
Hoe ist met je stuurdemper afgelopen,wat van maat heb je er nu aanzitten? Ben beniewd als je bak terug is van de spuiter. fototje

De stuurdemper heb ik weg gelaten, hier komt geen vervanger meer voor.
Alleen bij 30-40 km/pu is een lichte wobbel voelbaar, daarboven nergens last van.

@halflive, 2 van de 3 oppervlakken 8-)
 
Update 14-2-2015

De motor is zo goed als klaar, het enige wat nog in de planning staat is een voorvorkstabilisator.
De belangrijkste delen zijn al waterstraal gesneden, nu nog lassen :)

Grotefoto-LAEDNLKU.jpg

Grotefoto-4WIVDFZE.jpg

Grotefoto-FPJZHBTW.jpg

Grotefoto-4DFH7SYL.jpg


Praktische situatie, eind augustus 2014 :)

Grotefoto-FYULANCV.jpg
 
Na een heftig motorongeluk halverwege april (nog steeds revaliderend) heb ik
eindelijk m'n voorvork stabilisatortje gelast. Het verschil is goed te merken,
zeker in bochten voelt de voorkant veel stabieler aan.
Na 1,5 jaar is het spannetje dan eindelijk klaar :]

Grotefoto-JESUH6BG.jpg


Grotefoto-GO46M4AP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarom dat ik je niet in Brugge gezien heb ?

Dat klopt, alle evenementen liggen nu even op een laag pitje.
Ik ben met 100 km/pu onderuit gegaan op de rijksweg, en precies tussen 2 steunpaaltjes van de vangrail gegleden. Het resultaat is een verbrijzelde arm en een flinke kuitwond/spierscheur.
Fijn was het in ieder geval niet, dat ding was nogal scherp....

Wat het herstel betreft gaat het goed, ik hoop de 27e bij het DHR treffen te kunnen zijn :]
 
En je was er *O* :] ...was ook een goed treffen 8-)
En je komt er verrassende lui tegen toch..en sommige wonen ook verrassend dichtbij ;) :W
Mzzzllss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan