veluwe rijders gewaarschuwd

you kill it, we grill it, welcome to The Roadkill Café ;)
stupid.gif

zijn voorganger ....werd ook al niet oud :) :) :)



(Afbeelding)

125107
125107
125107
125107
 
Laatst bewerkt:
ja vanaf hier is het natuurlijk makkelijk praten, maar ik denk toch dat je beter het gas erop had kunnen houden. over de kop is funsest voor je nek en rug. maar mocht je nou 'gewoon' doorrijden en je voorwiel alsnog over dat beest wegglijden, dan heb je een glijer en heb je waarschijnlijk 'alleen' je linkerarm en been in de kreukels. en dat dan toch nog liever dan koppie en nek.

Ik denk idd dat ie gewoon vol op z'n voorrem is gegaan. Ben ik blij dat ik ABS heb :P ;)

Maar wel klote als je op zo'n manier je fiets aan gort rij...
ook zegt iets in mij dat het nou ook weer niet zo verstandig is om op zo'n weg te gaan sporten met het bos direct aan de weg en bochten waar je totaal niet door kan kijken...
 
Niet alleen in de veluwe . . . '( :P

Ik ben zo "gelukkig" geweest om ruim een week geleden bij hellendoorn/nijverdal (overijssel) ook een ree tegen te komen in het donker. Had al flink geremd omdat ik een ree in de verte zag oversteken, op moment dat ik dat punt weer voorbij rij, komt er zo'n ree weer terug en . .. Botsing, waarbij ik gevallen ben (Gelukkig niet zo erg als op filmpje, reed toen zo'n 30)
 
Ik denk idd dat ie gewoon vol op z'n voorrem is gegaan. Ben ik blij dat ik ABS heb :P ;)

Maar wel klote als je op zo'n manier je fiets aan gort rij...
ook zegt iets in mij dat het nou ook weer niet zo verstandig is om op zo'n weg te gaan sporten met het bos direct aan de weg en bochten waar je totaal niet door kan kijken...

Hier helpt ABS m.i. niet. Hij remt zich niet onderuit en de impact snelheid is wel lager, maar de motor is en blijft ingeveerd aan de voorkant en kan dus makkelijker over de kop. Verder ben ik het met je eens dat het niet verstandig is om in dit soort onoverzichtelijke bochten op tempo te rijden. De reden is o.a. het filpmje of iets anders dat midden in de bocht stilstaat.

Edit: ok, jouw LT walst er dwars doorheen ;) :X

[me]Snarfman is wel in de stemming gekomen voor het wildmenu over 10 dagen ;) :+ [/me]
 
Ardennen rijders gewaarschuwd!!

Op de Veluwe staan geen gele ononderbroken strepen op wegen
Dit is in de Ardennen.
Klap is trouwens hetzelfde,auw.
Bij aangepaste snelheid ontwijk je dit object moeiteloos(met je hart in de keel)
Aan de grootte van het hertje te zien,kan je hier beter niet remmen,maar gewoon motor rechtop zetten en stuur goed vasthouden.
Met een beetje mazzel pik je hem op tussen spatbord en kuiponderkant.
Dit werkt ook bij een St Bernhard(zonder vaatje)
 
Ik denk idd dat ie gewoon vol op z'n voorrem is gegaan. Ben ik blij dat ik ABS heb :P ;)

he! ik wist niet dat ABS ook tegen overstekend wild hielp.
Anti Beesten Systeem?

m.i. is dit in de verenigde staten van de united states van amerika, daar kladderen ze gele middenstrepen.
het doet me goed dat ze daar niet allemaal met hun voeten vooruit rijden.
 
Kans is fors dat je onderuit gaat, maar al remmend is de kans groot dat je over de kop gaat zoals in het filmpje en dat is veel risicovoller dan 'normaal' onderuit.

BTW: lees dit topic eens Reebok overleden Je kan dus wèl overeind blijven!

Verhaal ken ik :) Maar het zou ook mijn reactie zijn om te remmen ook al weet je wellicht beter. Achteraf is idd makkelijk praten maar op het moment zelf en vooral alstie zo plotseling voor je staat knijp en druk je volgens mij automatisch alles aan de rechter kant in.
 
Verhaal ken ik :) Maar het zou ook mijn reactie zijn om te remmen ook al weet je wellicht beter. Achteraf is idd makkelijk praten maar op het moment zelf en vooral alstie zo plotseling voor je staat knijp en druk je volgens mij automatisch alles aan de rechter kant in.

Daarom noemen ze het bij VRO-1 ook mental training. Door over een mogelijke verkeerssituatie na te denken en te beslissen wat je moet doen, blijk je in de parktijk vaak in die situatie ook zo te handelen.

Je weet nu dat je niet moet remmen en het gas erop moet gooien. Kans dat je het doet zodra het moet is daardoor groter geworden. Zo reed ik een paar weken na mijn VRO-1 op de snelweg met windkracht 7 over een stuk spatscherm van een auto heen. Uitwijken had geen zin omdat het object bewoog door de wind. Koers gehouden en 10 meter voordat ik er voorbij zou rijden kreeg het van de wind nog een zetje... ik er overheen zonder een enkel probleem... (op een parkeerplaats gecontroleerd of ik schade had, niets aan de hand).
 
Daarom noemen ze het bij VRO-1 ook mental training. Door over een mogelijke verkeerssituatie na te denken en te beslissen wat je moet doen, blijk je in de parktijk vaak in die situatie ook zo te handelen.

Je weet nu dat je niet moet remmen en het gas erop moet gooien. Kans dat je het doet zodra het moet is daardoor groter geworden. Zo reed ik een paar weken na mijn VRO-1 op de snelweg met windkracht 7 over een stuk spatscherm van een auto heen. Uitwijken had geen zin omdat het object bewoog door de wind. Koers gehouden en 10 meter voordat ik er voorbij zou rijden kreeg het van de wind nog een zetje... ik er overheen zonder een enkel probleem... (op een parkeerplaats gecontroleerd of ik schade had, niets aan de hand).

machtig :+


eff serieus.. als er iets op de wegligt ( objecten) moet je toch geen extra gas gaan geven? alleen bij los lopend wild toch? of heb ik het nou verkeerd begrepen???


Voor de zoveelste keer; het is geen haas, het is een ree B|

Al had die vast wel gehoopt dat het een haas was *D


dan was die 't haasje geweest.. :+
 
machtig :+


eff serieus.. als er iets op de wegligt ( objecten) moet je toch geen extra gas gaan geven? alleen bij los lopend wild toch? of heb ik het nou verkeerd begrepen???

Door gas te geven verminder je de druk op het voorwiel en kan het dus makkelijker over obstakels heen. Principe blijft gelijk. Daarnaast roepen ze ook gasgeven om vooral te voorkomen dat je naar je rem grijpt. Dus je kan over een obstakel heen zonder gas te geven, maar door wel gewoon tempo te houden (dus ook niet je gas dicht draaien, dan rem je namelijk alweer op je motor en verhoog je de druk op het voorwiel)
 
HEB ik ook gehad in de bossen bij DOORN (UTRECHTSE HEUVELRUG) met mijn FZR 600 uit 93 "s morgens vroeg 06:30 mistig en stil ik rijd daar dus met mijn Laser open pijp en zie in mijn ooghoek een hert en die schrikt van mij of mijn geluid van de motor en begint te rennen maar rent gewoon mijn kant op en springt over een hek en springt zo in de linker zijkant van mijn motor ik schiet tussen de bomen door het fietspad op en stuur weer terug de weg op stop en wil afstappen zak ik door mijn been heen daar was Bambi ff vol op geslagen motor stond wel op de standaart en ik lag op de weg toen kwam er een auto aan die heeft mij en mijn motor aan de zijkant van de weg gelegd en de politie gebeld lang verhaal kort Bambi dood en ik was verzekerd voor overstekend wild schade 4300 gulden.gekneusde enkel en 250 gulden van de poelier gekregen voor het vlees van Bambi.
 
ja vanaf hier is het natuurlijk makkelijk praten, maar ik denk toch dat je beter het gas erop had kunnen houden. over de kop is funsest voor je nek en rug. maar mocht je nou 'gewoon' doorrijden en je voorwiel alsnog over dat beest wegglijden, dan heb je een glijer en heb je waarschijnlijk 'alleen' je linkerarm en been in de kreukels. en dat dan toch nog liever dan koppie en nek.
Ookal is het maar een klein hert denk ik dat je al snel een 50kg tegenkomt. Daar doe je niets aan. reken erop dat dat lelijk remt. Die schuif je niet mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan