A
.....
Eigelijk wel raar hoor.
Kreukelzone in een auto is tig keer zo groot en de eisen vliegen je om de oreen en geen gordel om is vette bekeuring ivm het goede voorbeeld voor het kind.
En op een motorGeen eis/wet te bekennen.
Wordt aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouder overgelaten.
.....
Laat het daar bij, waarom moet alles in regels gevat worden?En als het niet goed gaat zorg dan dat er iets aan dat verantwoordelijkheidsgevoel verandert. Makkelijk gezegd, dat weet ik. Maar alles in regels vatten daar wordt dat verantwoordelijkheidsgevoel niks beter van, eerder slechter.
Het is ook niet zo dat ik het persé wettelijk geregeld wil zien, maar ik snap gewoon niet dat er voor de auto weet ik hoeveel regeltjes zijn mbt kk en voor de motor niks nada noppes. Wat zit daarachterDie krengen bestaan toch niet pas 10 jaar
.......
Voor zover ik weet is er altijd gezegt dat ze met de voeten bij de voetsteunen moeten kunnen.
KNMV is goed op de hoogte,(als dit bericht waar is)
Het is de bedoeling de minimum lengte van 1,50 meter per 1 januari 2005 te verlagen naar 1,35 meter (Europese richtlijn).
Ja, ja, men is echt goed geïnformeerd over de op hande zijnde wetswijzigingen.
Volgens mij is het een goede regeling, ik zie veel mensen die ronduit onverantwoordelijk rondrijden met kinderen achterop.
Aan de andere kant vind ik dat ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft in dit soort zaken.
Of het in de auto GOED geregeld is weet ik zo net nog niet.Of ik heb er straal overheen gekeken óf er is nog geen topic over geopend.
Het volgende dus......
Er zijn hier weleens vragwen/discussies over kinderen wel of niet achterop meenemen.
Nu wil men dus paal en perk stellen en de KNMV maakt zich hard om het wettelijk geregeld te krijgen.
Er wordt gedacht aan bv dezelfde eisen als in een auto.
*min. 1.50 meter
*min. 12 jaar oud
In een auto gelden deze eisen immers ook en door een maas in de wet is er dus niks wettelijk geregeld voor de motorfiets.
Alles is nu dus nog mogelijk.
* Fietsstoeltje achterop monteren
* Met een band aan de bestuurder vast...als bestuurder valt, valt kind direcht mee en is de kans groot dat de bestuurder op kind valt.
* Los achterop.
Eigelijk wel raar hoor.
Kreukelzone in een auto is tig keer zo groot en de eisen vliegen je om de oreen en geen gordel om is vette bekeuring ivm het goede voorbeeld voor het kind.
En op een motorGeen eis/wet te bekennen.
Wordt aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouder overgelaten.
Ben benieuwd wat ervan komt. Wat jullie?
Ik zou het erg tof vinden als de ouders die hun kids mee achterop nemen, hierop zouden reageren. Erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
als dat zo was waren er helemaal geen regeltjes nodig!Mensen moeten meer zelf gaan nadenken, en zelf verantwoordelijker worden voor hun eigen doen en laten!
als dat zo was waren er helemaal geen regeltjes nodig!
je moet es zien hoeveel kinderen/baby's nog los in auto's zitten, voorop bij mama op schoot... Als de ouders bijkans debiel zijn moet je die kinderen daar toch tegen beschermen?
Volgens mij is het een goede regeling, ik zie veel mensen die ronduit onverantwoordelijk rondrijden met kinderen achterop.
Aan de andere kant vind ik dat ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft in dit soort zaken.
Of het in de auto GOED geregeld is weet ik zo net nog niet.
Veel is geregeld maar een kind onder de drie jaar mag nog steeds zonder gordel (als er geen zitje of zo iets dergelijks aanwezig is)op de achterbank!!
http/www.agora-zaanstreek.nl/AA/48110002%20Verkeersveiligheid%20bij%20vervoer%20kinderen.htm
Datum: 24 april 2003
Zitplaats: Kinderen van 0-9 maanden moeten in een babyzitje worden geplaatst.
Kinderen van 9 maanden tot 4 jaar moeten in een goedgekeurd kinderzitje worden geplaatst, vastgezet met driepuntsgordel. Kinderen vanaf 4 jaar moeten (al dan niet voorzien van zitkussen) vast met de driepuntsgordel (vanaf 150cm)
Kinderzitjes: die moeten achterste voren worden geplaatst, indien ze op de voorstoel zijn vastgezet. De kinderzitjes moeten een Europees keurmerk bezitten. Deze Europese regelgeving voldoet echter niet aan de veiligheidsnormen omdat uit Amerikaanse botsproeven blijkt dat door de airbag zeer zware verwondingen kunnen ontstaan.
Het plaatsen van deze zitjes voorin wordt dus zeer streng afgeraden!
Niet dat ik weet, het staat niet in het begrotingsoverzicht van V&W.@Pannetje:
Die wetswijziging; heeft die dan betrekking op alleen auto's of wordt er momenteel daadwerkelijk gewerkt aan wetten mbt motoren en kk?
KNMV is goed op de hoogte,(als dit bericht waar is)
Het is de bedoeling de minimum lengte van 1,50 meter per 1 januari 2005 te verlagen naar 1,35 meter (Europese richtlijn).
Ja, ja, men is echt goed geïnformeerd over de op hande zijnde wetswijzigingen.