Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Verbruik na afstellen

 
Waarom stel je die vraag hier, ga/bel naar de tuning zaak en je hebt antwoord/oplossing.

Misschien heb je m wel laten tunen op dik extra vermogen? Dan niet huilen achteraf dat ie meer slurpt he...

Kende ook zo iemand, gixxer 750 oliekoeler dik laten tunen en achteraf dat ie 1 na 120km weer 18liter kon tanken.. ''was voorheen na 250km''.

PK's kosten nu eenmaal brandstof
 
Hm, lezen is ook een vak - dan zet ik mijn geld toch op lekkage, als de motor inderdaad goed loopt zoals TS zegt.

Mee eens..

1:12 is al niet best, 1:6 is godsonmogelijk...

Ik had ooit een Honda CB450S uit 1989 voor Christus, die haalde ineens ook maar 1:10. Maar de topsnelheid was ook nog maar 140 ipv 170, dus werd tijd om die te verkopen.

In dit geval opteer ik ook voor een lekkage.
 
1 op 6? heeft hij een Mopar Hemi ingebouwd? Toch maar terug ermee, dit is wel heel straf. Misschien ben ik naief, maar check ook alle brandstofleidingen even .
 
ik heb laatst de kleppen van me FJR laten stellen en nu haal ik juist 1 op 20 als ik op de snelweg 130-140km per uur rij. Erg zuinig dus terwijl ik zelfs het idee heb dat die meer power heeft dan daarvoor :D
 
1 op 6? heeft hij een Mopar Hemi ingebouwd? Toch maar terug ermee, dit is wel heel straf. Misschien ben ik naief, maar check ook alle brandstofleidingen even .


Haha was het maar waar! Ik heb vandaag gebeld en ik ga zaterdag even langs. Hij vermoedt dat er iets verkeerd staat afgesteld met de luchtfilter..Daardoor loopt hij te arm of te rijk aan lucht, waardoor je deze vreemde verbanden van verbruik krijgt. Ik vind het verschil, idd ook nog steeds absurd!

Ik ga idd ook direct vragen of hij de leidingen wil controleren op eventuele scheurtjes. Echter ik heb aantal keren gereden met andere mensen om me heen. Zij hebben volgens mij niets zien lekken of iets, anders zouden ze dat mij wel hebben gezegd. Maar ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Bedankt voor het meedenken jongens. Ik laat het van t weekend even weten wat nu daadwerkelijk het probleem was!

Groeten en veel plezier vanavond en morgen..
 
Laatst bewerkt:

Ik vind het vooral vreemd dat ie nog zo schitterend loopt zoals je zei...
 
Ik vind het vooral vreemd dat ie nog zo schitterend loopt zoals je zei...

Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik ben niet echt technisch maar de motor liep gewoon goed. Hij pakte lekker op en gaf geen tekenen dat er iets niet lekker zat, voor zover mijn kennis daar van op de hoogte van is.
---------------------------------

Nou, ik ben net terug. Ik heb bij die grote beurt ook een nieuwe luchtfilter er in laten zetten van K&N. Dit ivm verdere plannen zoals, RapidBike. Door deze aanpassing heeft hij die luchtfilter voor de helft opengezet. Dit is waarschijnlijk ook het probleem geweest. De luchtfilter kreeg helemaal geen lucht of te weinig, waardoor de motor zo extreem verbruik had. Hij heeft de luchtfilter helemaal opengezet. Dus volgens hem moet het probleem opgelost zijn.

Ik heb vandaag weer getankt dus als het goed is moet ik nu weer een dikke 200 km kunnen halen!

Ik hou jullie op de hoogte!

groeten!
 
Weinig lucht veel benzine dan verzuipt ie toch echt volgens mij dan he...

Oftewel dan loopt ie echt voor geen meter meer.
 
en nu loopt 'ie misschien te arm...., ochja, beter eerst kleppen vervangen en daarna de les leren en achteraf een rb en afstelling laten doen, ipv nu metéén een RB monteren + goed laten afstellen.
 



Waarom snap ik er helemaal geen bal van terwijl ik toch wel iets van motoren af weet??
Maar dat is nu het leuke van motor forum, je hoort de leukste en wonderlijkste verhalen en iedereen gelooft het klakkeloos, en als je als deskundige iets uitlegt dan gelooft niemand het?????
Ja dat is best wel humor
 
en nu loopt 'ie misschien te arm...., ochja, beter eerst kleppen vervangen en daarna de les leren en achteraf een rb en afstelling laten doen, ipv nu metéén een RB monteren + goed laten afstellen.


Ja, kleppen stellen hoeft volgens mij niet altijd samen te gaan met RB. Dat zijn twee aparte zaken. Dat het misschien makkelijk is begrijp ik. Maar het is geen must, plus de motor is gewoon goed afgesteld, hij loopt als een trein en reed goed. Alleen het verbruik was abnormaal.
 
Laatst bewerkt:


Dat is idd ook het leuke, maar ik heb geen idee. Volgens de monteur moet hij nu gewoon weer op normaal verbruik lopen. Als je het echt zou weten kan ik je altijd het telefoonnummer geven hoe het echt zit. Maar zoals ik al eerder zij: Ik ben benieuwd wat hij deze week gaat doen met verbruik. Ik hoop toch echt dat de luchtfilter gewoon te weinig lucht kreeg waardoor hij zoveel ging zuipen..Maar goed ik denk dat jullie technische achtergrond beter is als die van mij!

Groeten,
 
Laatst bewerkt: