Misschien hebben ze een testrit gedaan van 100 km?
Neen serieus, misschien hebben ze in de garage gewoon de helft van je tankt gepikt ofzo... Zou niet de eerste keer zijn...
Maar dan zou de teller wel doorgeteld hebben.. Verwacht dan eerder een wheelie van 100km
Heb je meerdere ritjes gemaakt of slechts één tank gereden? Zou het kunnen dat je tank gewoon half leeg was, dat je dagteller op het verkeerde moment gereset was, zoiets? Dat of lekkage, iets anders lijkt me nauwelijks mogelijk wanneer de motor zelf goed (of zelfs maar redelijk) loopt.
Hoi!
Ongeveer 1 maand geleden heb ik mijn motor laten afstellen (kleppenstellen).
Nu heb ik al meerdere tankbeurten gereden en ik kan nu 100 km minder rijden op een tank, voordat het lampje gaat branden.
Ik denk zelf dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
Hebben jullie ideeen? Ik hoor het graag!
Groeten
Hm, lezen is ook een vak - dan zet ik mijn geld toch op lekkage, als de motor inderdaad goed loopt zoals TS zegt.
1 op 6? heeft hij een Mopar Hemi ingebouwd? Toch maar terug ermee, dit is wel heel straf. Misschien ben ik naief, maar check ook alle brandstofleidingen evenJa ik lees wat reacties van; hoe kan het. Ik begrijp jullie vragen. Ik weet het alleen ook nog niet, hoe het precies zit. Maar mijn rijstijl is wel wat veranderd maar 100km op een tank. Ik reed voorheen 200 á 230 km op een tank. Nu gaat me lampje branden bij 102 km. Dat wil zeggen 1:6 zoiets?? terwijl eerst 1 :12..
Er is wel een andere luchtfilter van K&N ingegaan, maar die heeft hij, na eigen zeggen, voor de helft opgezet ivm; te rijk /of te arm, lopen van de fiets. Ik heb hem geprobeerd te bellen maar kreeg hem nog niet te pakken. Als ik wat weet laat ik het jullie weten.
Groeten!
1 op 6? heeft hij een Mopar Hemi ingebouwd? Toch maar terug ermee, dit is wel heel straf. Misschien ben ik naief, maar check ook alle brandstofleidingen even.
Haha was het maar waar! Ik heb vandaag gebeld en ik ga zaterdag even langs. Hij vermoedt dat er iets verkeerd staat afgesteld met de luchtfilter..Daardoor loopt hij te arm of te rijk aan lucht, waardoor je deze vreemde verbanden van verbruik krijgt. Ik vind het verschil, idd ook nog steeds absurd!
Ik ga idd ook direct vragen of hij de leidingen wil controleren op eventuele scheurtjes. Echter ik heb aantal keren gereden met andere mensen om me heen. Zij hebben volgens mij niets zien lekken of iets, anders zouden ze dat mij wel hebben gezegd. Maar ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Bedankt voor het meedenken jongens. Ik laat het van t weekend even weten wat nu daadwerkelijk het probleem was!
Groeten en veel plezier vanavond en morgen..
Ik vind het vooral vreemd dat ie nog zo schitterend loopt zoals je zei...
Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik ben niet echt technisch maar de motor liep gewoon goed. Hij pakte lekker op en gaf geen tekenen dat er iets niet lekker zat, voor zover mijn kennis daar van op de hoogte van is.
---------------------------------
Nou, ik ben net terug. Ik heb bij die grote beurt ook een nieuwe luchtfilter er in laten zetten van K&N. Dit ivm verdere plannen zoals, RapidBike. Door deze aanpassing heeft hij die luchtfilter voor de helft opengezet. Dit is waarschijnlijk ook het probleem geweest. De luchtfilter kreeg helemaal geen lucht of te weinig, waardoor de motor zo extreem verbruik had. Hij heeft de luchtfilter helemaal opengezet. Dus volgens hem moet het probleem opgelost zijn.
Ik heb vandaag weer getankt dus als het goed is moet ik nu weer een dikke 200 km kunnen halen!
Ik hou jullie op de hoogte!
groeten!
en nu loopt 'ie misschien te arm...., ochja, beter eerst kleppen vervangen en daarna de les leren en achteraf een rb en afstelling laten doen, ipv nu metéén een RB monteren + goed laten afstellen.
Waarom snap ik er helemaal geen bal van terwijl ik toch wel iets van motoren af weet??
Maar dat is nu het leuke van motor forum, je hoort de leukste en wonderlijkste verhalen en iedereen gelooft het klakkeloos, en als je als deskundige iets uitlegt dan gelooft niemand het?????
Ja dat is best wel humor