Verdacht van motordiefstal??

Wat ik het meest bizar vind is dat je een motor verbouwt, deze verkoopt en er onmiddellijk zoveel spijt van hebt dat je een soortgelijke motor terug koopt, deze op exact dezelfde manier verbouwt als de eerste en hem vervolgens weer verkoopt.

Ben nu wel benieuwd naar een foto van die motor.
 
Wat ik het meest bizar vind is dat je een motor verbouwt, deze verkoopt en er onmiddellijk zoveel spijt van hebt dat je een soortgelijke motor terug koopt, deze op exact dezelfde manier verbouwt als de eerste en hem vervolgens weer verkoopt.

Ben nu wel benieuwd naar een foto van die motor.
Dit is de eerste gedachte die bij mij op kwam.

En zo te lezen ben je niet verdacht van diefstal, ze hebben wat zaken nagetrokken naar aanleiding van wat tips over een gestolen motor. Of hebben ze je officieel als verdachte van diefstal aangemerkt?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn hier op het forum voldoende foto’s van beide motoren te vinden, door TS geplaatst in meerdere topics. Ook de verbouwingen en aanpassingen zijn hier te vinden.
@texoot je kunt natuurlijk de politie ook wijzen op dit forum en de topics, de hele tijdlijn staat hier namelijk :)

De motoren lijken inderdaad erg op elkaar. Vooral een leek zal het verschil niet zien. I.i.g. succes met de afhandeling.
 
Diefstal is diefstal

Hier klopt de tijdlijn niet om de motor gejat te kunnen hebben en zijn er verschillende kentekens. Gaat geen diepgeavend onderzoek worden. Wel logisch dar ze de tip van de eigenaar natrekken.
Vermoed dat TS niet in ern grote stad woont

Ben je niet bekend met omkatten?
Wat maakt de tijdlijn dan uit?
Je kunt eerst een motor jatten en er dan een motor bijkopen voor het kenteken.

Of je hebt een (slechte) motor met kenteken staan en jat er een motor bij.
 
Wat ik het meest bizar vind is dat je een motor verbouwt, deze verkoopt en er onmiddellijk zoveel spijt van hebt dat je een soortgelijke motor terug koopt, deze op exact dezelfde manier verbouwt als de eerste en hem vervolgens weer verkoopt.

Ben nu wel benieuwd naar een foto van die motor.
Ik denk dat daarin de tip werd nagelopen. Iets met statistische kans. Of het vermoeden van gebruik van unieke onderdelen van een eerder gestolen motor van hetzelfde merk en type. Ik snap dat ze die tip nalopen ondanks de geringe economische waarde. Trouwens een Guzzi stelen is een zogenaamd "halsmisdrijf".
 
Ik kreeg van de week bezoek van de politie om de volgende reden: ik heb ruim een jaar geleden een motor verkocht aan een oudere man voor €950. Ik had hem een beetje verbouwd en de motor was prima in orde. Deze motor is afgelopen zomer gestolen, heel vervelend natuurlijk voor deze man.
Nu had ik al spijt dat ik de motor had verkocht toen ie werd opgehaald.
Twee maanden later kocht ik zo’n zelfde motor terug, zelfs de kleur was hetzelfde.
Heb de motor weer verbouwd zoals de vorige( niet exact, maar in grote lijnen)
Nu had ik deze toch weer te koop gezet op MP, omdat ik teveel motoren heb en weinig ruimte.
Deze man dacht dat ik zijn gestolen motor te koop aanbood en is naar de politie gegaan. Ik moest aangeven wat voor details er anders zijn en er zijn ook talloze foto’s gemaakt.
Ik heb ook foto’s gestuurd van de motor die ik verkocht had.
De agent vertelde me dat als ze niet zeker zijn, mijn motor in beslag genomen kan worden voor onderzoek.
Positief kantje is dat de politie wel werk maakt van gestolen motoren, maar ik vind het ook idioot dat ik me moet verdedigen voor iets waar ik niets mee te maken heb
Jij weet wat je allemaal gedaan hebt en je kunt het allemaal uitleggen en het klopt allemaal 100%.

Maar voor een buitenstaander lijkt het alsof jij motoren steelt en omkat.
Ik zou dan ook geen contact met de crimineel opnemen, maar de politie inschakelen.

Ik vind het fantastisch dat de politie actie onderneemt. Ik snap dat het voor jou niet leuk is. Ik hoop dat jij begrijpt dat het voor de buitenwereld lijkt alsof jij motoren omkat.
 
Maar goed.
Je bent ondervraagd, niet in verdenking gesteld lijkt me.

Dat is in deze omstandigheden exact wat ik zou verwachten dat een goed functionerende politiedienst zou doen.

Voelt wat lomp voor je, maar hoef je echt niet persoonlijk te nemen denk ik.
 
Ben je niet bekend met omkatten?
Wat maakt de tijdlijn dan uit?
Je kunt eerst een motor jatten en er dan een motor bijkopen voor het kenteken.

Of je hebt een (slechte) motor met kenteken staan en jat er een motor bij.
Zeker wel. Maar als je zoveel werk op de je hals haalt en een topic bijhoudt op dit forum en 950 euro verdiend ben je óf een hele slechte dief óf heel wanhopig
 
Zeker wel. Maar als je zoveel werk op de je hals haalt en een topic bijhoudt op dit forum en 950 euro verdiend ben je óf een hele slechte dief óf heel wanhopig
Texoot doet het voor de hobby of de liefde voor de motorfiets. Maar dat weet de buitenwereld niet.
Die zien dat er een unieke motor gestolen is en dat precies zo’n motor te koop wordt aangeboden.
 
Vreemd topic en raar verhaal.
Politie kan ook denken over 1 of ander forum het kan een dekmantel zijn voor zaakjes die het daglicht niet verdragen.
Vind het al vreemd politie komt bij hem aan de deur en ze kunnen de motor in beslag nemen voor nader onderzoek.
Doet politie ook niet zomaar lijkt me.
Ik heb geen idee wie topic starter is en doet.
Topics op een internet forum zeggen mij hierin niks
Hoeveel vage mensen hebben iets op internet gezet en het blijkt later anders.
Niemand is aanwezig geweest bij het gebeuren tussen topic starter en politie dus echt zeker weten we het allemaal niet.
Omkatten gebeurt overal .
Maar nogmaals geen idee verder hoe of wat-ik was er niet bij en anderen hier ook niet.
Maar het is en blijft een vreemd verhaal.
 
Er zijn hier op het forum voldoende foto’s van beide motoren te vinden, door TS geplaatst in meerdere topics. Ook de verbouwingen en aanpassingen zijn hier te vinden.
@texoot je kunt natuurlijk de politie ook wijzen op dit forum en de topics, de hele tijdlijn staat hier namelijk :)

De motoren lijken inderdaad erg op elkaar. Vooral een leek zal het verschil niet zien. I.i.g. succes met de afhandeling.
Die topics hier op MF heb ik ook aan gedacht, dat houd ik achter de hand.
Kwestie van m’n kruit drooghouden🤪
 
Wat ik het meest bizar vind is dat je een motor verbouwt, deze verkoopt en er onmiddellijk zoveel spijt van hebt dat je een soortgelijke motor terug koopt, deze op exact dezelfde manier verbouwt als de eerste en hem vervolgens weer verkoopt.

Ben nu wel benieuwd naar een foto van die motor.
Even speurneuzen doet mij ook de wenkbrauwen fronzen.
Je hebt deze motor sinds 18 feb 2023 te koop staan en hebt hem 16 dagen in bezit en geheel verbouwd.

19-03-2022 - 03-01-2023
Autobedrijf
03-01-2023 - 03-02-2023
Particulier
03-02-2023 - Heden

Als mijn motor gestolen zou zijn en ik zie dat de verkoper binnen 2 weken na aanschaf eenzelfde exemplaar te koop heeft staan.

Je zal er vast en zeker een goede reden voor hebben maar vanaf de zijlijn klopt dit niet.
 
Even speurneuzen doet mij ook de wenkbrauwen fronzen.
Je hebt deze motor sinds 18 feb 2023 te koop staan en hebt hem 16 dagen in bezit en geheel verbouwd.

19-03-2022 - 03-01-2023
Autobedrijf
03-01-2023 - 03-02-2023
Particulier
03-02-2023 - Heden

Als mijn motor gestolen zou zijn en ik zie dat de verkoper binnen 2 weken na aanschaf eenzelfde exemplaar te koop heeft staan.

Je zal er vast en zeker een goede reden voor hebben maar vanaf de zijlijn klopt dit niet.
Het gaat niet over deze Guzzi, maar over een Scarver.
De Guzzi is ook weer een apart verhaal, die had ik verkocht aan een jongedame, die er na een paar weken weer vanaf wilde. Relatie over etc, ze had hem te koop gezet en dat lukte niet. Uiteindelijk om haar tegemoet te komen heb ik hem teruggekocht en nu weer te koop gezet.
 
Het gaat niet over deze Guzzi, maar over een Scarver.
De Guzzi is ook weer een apart verhaal, die had ik verkocht aan een jongedame, die er na een paar weken weer vanaf wilde. Relatie over etc, ze had hem te koop gezet en dat lukte niet. Uiteindelijk om haar tegemoet te komen heb ik hem teruggekocht en nu weer te koop gezet.
Bij een BMW is er geen sprake van een halsmisdrijf.
 
Het is de schrik van het eerste moment wat je graag wilt delen en daarom een topic opent.
Na 2 nachies slapen is de emotie/schrik gaan liggen en blijkt er niks aan de hand te zijn.
 
Hebben ze je als verdachte aangemerkt?
Nee, dat niet. Weet niet hoe het verder gaat, de foto’s worden bekeken neem ik aan en als ze het niet vertrouwden kon mijn motor in beslag genomen worden voor onderzoek.
Maar dat heb ik allemaal al verteld.
Is nu weekend, zal eea wel op een laag pitje staan😎
 
Als ik het zo lees is die oude man die ooit een motor van je kocht de enige die denkt/dacht dat je mogelijk iets te maken zou kunnen hebben met de diefstal van zijn bij jouw gekochte motor. Bij jouw thuis bleek dat er een ander vin in zat . Als ze je verdenken nemen ze de boel inbeslag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan