Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Maar is het dan een ondervraging of een gesprek?Is dat zo. Je kunt toch getuige zijn?
Kan beide.Maar is het dan een ondervraging of een gesprek?
Het is wel de bedoeling van fair play dat je uitlegt wat de bedoeling is. Als getuige moet je de waarheid vertellen, als verdachte ben je niet tot antwoorden verplicht en kun je overleggen met een advocaat. Ik denk dat het ook zo op Texel gaat.Weer wat geleerd, dankje!
Nee, dat niet. Weet niet hoe het verder gaat, de foto’s worden bekeken neem ik aan en als ze het niet vertrouwden kon mijn motor in beslag genomen worden voor onderzoek.
Maar dat heb ik allemaal al verteld.
Is nu weekend, zal eea wel op een laag pitje staan![]()
Lijkt me een lastige situatie.Het is wel de bedoeling van fair play dat je uitlegt wat de bedoeling is. Als getuige moet je de waarheid vertellen, als verdachte ben je niet tot antwoorden verplicht en kun je overleggen met een advocaat. Ik denk dat het ook zo op Texel gaat.![]()
Goed punt. Maar ook dan word je toch op jouw rechten gewezen?Is dat zo. Je kunt toch getuige zijn?
Welke rechten dan?Goed punt. Maar ook dan word je toch op jouw rechten gewezen?
De keren dat ik als getuige moest optreden werd mij duidelijk aan gegeven dat ik geen verplichting had om te antwoorden. En had ik ook mijn eigen advocaat. Dat waren wel civiele zaken, dus wellicht ligt het daar anders. In één van die zaken ben ik uiteindelijk ook veroordeeld door de rechter. Niet tot een straf, maar wel tot het opleveren van informatie, in het geval dat ik die had.Welke rechten dan?
In dat laatste geval zal dat dan toch alleen kunnen als je een verdachte bent?Als getuige ben je pas tot antwoorden verplicht zodra de rechter dit vordert. Als politie iets vraagt hoef je nooit antwoord te geven in zo'n situatie. Als ze dan vragen 'mogen we de motor even zien?' Mag je gewoon weigeren zonder reden(als ie dan ergens binnen staat). Pas als ze een machtiging hebben van een OvJ mogen ze zonder jouw toestemming bijvoorbeeld de garage betreden
EenschIn dat laatste geval zal dat dan toch alleen kunnen als je een verdachte bent?
Als getuige ben je wel verplicht mee te werken, verdachte inderdaad nietOok bij een rechter ben je niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling
Ach ze kunnen je gijzelen,..Als getuige wordt dat wel verwacht ja.
Maar als ik besluit aan geheugenverlies te lijden is er niets tegen te doen.
Het is allemaal maar met een korrel zout. Niemand kan je wat verplichten als je daar geen zin in hebt.
Ach ze kunnen je gijzelen,..
Is Rutte dan verdachte of getuige van "motordiefstal". Behoorlijk oftopic met zijn allen hier. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt voor Texoot.Dat heb ik bij Rutte nog nooit zien gebeuren.
Behoorlijk oftopic met zijn allen hier. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt voor Texoot.
Theoretisch zouden ze dat kunnen doen inderdaad. Naar proportie.Ach ze kunnen je gijzelen,..