Verhuizing Belgie

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
Hoi Ik heb een vraag ,

We gaan waarschijnlijk verhuizen naar het belgiese land
nu hebben we een autotje en een motor

nu is het zo dat het kent. op naam is bij de buren

een kennis zij tegen ons dat je een half jaar een nederlands kenteken op je naam mag
laten staan als je woonachtend bent in belgie

maar dat het handiger is om daar een auto te kopen schijnt nogal hoge invoer prijs te zijn
(zij tegen mn vrouw of ze misschien in de auto handel zitten)

maar goed weet iemand of dit ook voor motoren geld (kan zelf wel wat bedenken)

het RDW hier weet het niet .

Welke instantie heb ik nodig voor deze info,

Groet slakbrizak
 
Als je jezelf daar definitief gaat settelen (voor een aantal jaar) dan denk ik dat je qua auto beter af bent met de regeling in België en dus beter daar een auto kunt aanschaffen.

Zelfde geldt eigenlijk voor je motor, mits je aan kunt tonen dat je 't apparaat voor woon/werk gebruikt (vermogen niet meer dan 100PK/73Kw i.v.m. verzekering).
 
Laatst bewerkt:
Als je jezelf daar definitief gaat settelen (voor een aantal jaar) dan denk ik dat je qua auto beter af bent met de regeling in België en dus beter daar een auto kunt aanschaffen.

Zelfde geldt eigenlijk voor je motor, mits je aan kunt tonen dat je 't apparaat voor woon/werk gebruikt (vermogen niet meer dan 100PK/73Kw i.v.m. verzekering).

Mits, of tenzij?
 
Als je 't deel erboven ook leest én 't woordje "Zelfde" juist kunt interpreteren: Mits ;)

Met een tenzij zou je willen zeggen dat 't beter is om de motor in NL aan te schaffen als het vermogen onder de in België te verzekeren waardes zou liggen.
 
Laatst bewerkt:
Informatie hierover kun je vinden bij de Div , de Belgische Rdw.
Ik ben zelf ook pas verhuisd, ik heb een Belgische auto en motor aangeschaft iplv invoeren, zijn goedkoper hier.
De verzekeringen zijn wel een stuk duurder, de verkeersbelasting weer minder
 
Informatie hierover kun je vinden bij de Div , de Belgische Rdw.
Ik ben zelf ook pas verhuisd, ik heb een Belgische auto en motor aangeschaft iplv invoeren, zijn goedkoper hier.
De verzekeringen zijn wel een stuk duurder, de verkeersbelasting weer minder


Vind je het gek? Die gekke belgen rijden nog erger dan een gemiddelde Italiaan op slechtere wegen, die combinatie is niet goedkoop voor verzekeraars.

:+
 
Wat betreft prijzen van autos in België, vind ik dit altijd wel een leuke vergelijk:

België:
http://www.nl.chevrolet.be/onze-wagens/camaro/

Nederland:
Chevrolet Camaro | High-Performance Sports Cars | Chevrolet NL


Treurige prijzen in Nederland -O- :r


Mjaaa

38.500€ catalogusprijs voor de basic Camaro in Belgie.
Komt nog eenmalig ~10.800€ bij om hem te mogen inschrijven :o
(in Vlaanderen ! In Brussel en Wallonie is het 'maar' 5000€)
En jaarlijks 3000€ verkeersbelasting ... (2800 in Brussel en Wallonie). :o
 
En vergeet ook niet dat je met zo'n Camaro in België je ieder jaar nieuwe veren en dempers nodig hebt met dat asfalt daar....
 
Mjaaa

38.500€ catalogusprijs voor de basic Camaro in Belgie.
Komt nog eenmalig ~10.800€ bij om hem te mogen inschrijven :o
(in Vlaanderen ! In Brussel en Wallonie is het 'maar' 5000€)
En jaarlijks 3000€ verkeersbelasting ... (2800 in Brussel en Wallonie). :o


MRB in Nederland komt neer op €1200 per jaar. Ben je nog altijd een heel aantal jaartjes goedkoper uit.
Ben geen wiskundige dus deze berekening zou heel goed nonsens kunnen zijn, maar volgens mij:
110.000 - ± 50.000 = 60.000
3.000 - 1.200 = 1.800

60.000/1.800 = 33 en 4 maanden

Zoveel mensen rijden er niet meer zolang rond met een auto... :P
 
Vind je het gek? Die gekke belgen rijden nog erger dan een gemiddelde Italiaan op slechtere wegen, die combinatie is niet goedkoop voor verzekeraars.

:+
Denk dat de gemiddelde rijvaardig van de Belgen best meevalt, het is eerder de wegindeling met de afslagen en opritten , de toestand van het asfalt, de bewegwijzering en de vele lintbebouwing op de N wegen.
En oppassen voor autoos met een L op de achterruit en autoos met een zeer kort kenteken (ouwetjes achter het stuur)
 
De verzekering is geen bal duurder. Het verschil zit erin dat wij per jaar moeten verzekeren en jullie dit per maand kunnen. Die verzekering wordt berekend op het type motor (sportmotor of niet) en de cilinderinhoud, niet op die fameuze 100pk. Maak je de rekensom, dan kom je ongeveer gelijk uit.

Die 100pk, eigenlijk is het 115pk/84kw, is alleen van toepassing bij de inschrijving van de motor door een nieuwe eigenaar. Dan betaal je een soort belasting op vermogen. Je hebt bepaalde vermogensschijven die elk hun eigen tarief hebben. Boven de 115pk begint het redelijk duur te worden.
Een van de ingenieuze truukjes van de Belgische staat om hun inwoners te plukken. En die al even ingenieus wordt ontdoken. Tenzij je de pech hebt een hoogvermogende honda te willen...
De tarieven: http://www.lepermismoto.be/immatriculation-taxe-circulation.php?lang=nl

Ik woon trouwens aan de grens in Lommel. Voor iedere gekke motorrijdende Belg kan ik minstens een gekke motorrijdende Nederlander opnoemen ;)
 
Laatst bewerkt:
En vergeet ook niet dat je met zo'n Camaro in België je ieder jaar nieuwe bladveren en dempers nodig hebt met dat asfalt daar....


Mijn auto komt uit 2000, en die heeft nog een starre achteras, de wagon van het model dat ik heb heeft ook nog bladveren.
In NL maken ze daar nogal een "probleem" van, maar het verschil merk je echt niet...

De grootte van de standaard motor in combinatie met achterwielaandrijving en geen gewicht in de kont is een groter probleem. ;)
 
Mijn auto komt uit 2000, en die heeft nog een starre achteras, de wagon van het model dat ik heb heeft ook nog bladveren.
In NL maken ze daar nogal een "probleem" van, maar het verschil merk je echt niet...

De grootte van de standaard motor in combinatie met achterwielaandrijving en geen gewicht in de kont is een groter probleem. ;)

Ooit een keer een prachtige reactie gehoord van een Amerikaan over het gebrek aan goed bochtentedrag bij dit soort musclecars, 'son, if you can steer through a corner, you're not going fast enough' *D
 
Ooit een keer een prachtige reactie gehoord van een Amerikaan over het gebrek aan goed bochtentedrag bij dit soort musclecars, 'son, if you can steer through a corner, you're not going fast enough' *D

Vraag me dan wel af waarom nooit iemand écht blij wordt als er een (recente!!) "American Muscle Car" de nordschleife op rijd voor d'r neus. Als dat geen probleem zou zijn dan zou je ze ook niet voorbij kunnen steken met je VW Golf 1 GTi :)

Misschien wel eens leuk om na te vragen aan de ringslepers welke wagens er 't vaakst afgesleept kunnen worden :+

En ja, de Shelby GT-500 is er waarschijnlijk één van......
 
Terug
Bovenaan Onderaan