Verkeersexamen, op wat voor vreemde dingen zak je?

alles wat 1 keer gebeurd is niet erg.... Maar een examen met alleen maar 1 keer........ das dan 1 keer gezakt....

structureel dingen vergeten is meteen einde verhaal.


tis voor de voetrem, rem niet met je hand, maar met je voet, moment dat je die intrapt gaat je licht aan en pak daarna je handrem erbij. Dan issut overduidelijk dat je m pakt.
 
Je kan zakken omdat je:

- te langzaam rijdt. (rijdt zeker 5 - 10 km te hard op teller). Anders ben je te voorzichtig.
- te roekeloos rijdt. Dus harder dan die 10 km te hard.
- Kijkgedrag niet goed is. Dit staat op nummer 1 van belangrijkste punten.
- bumperkleeft. Te dicht op je voorganger.

Denk dat dit wel de belangrijkste zijn. Buiten de verkeersregels/borden om dan he.
 
op het humeur van je examinator.

als ze willen vinden ze bij iedere rit genoeg om je te laten zakken.

1ste keer afrijden, reed best netjes gezakt.
2de keer leek het nergens op, en geslaagt *O* *O* *O*

kijk je hebt altijd de standaard dingen, maar voor de rest ? schiet mij maar lek.
Dat komt bij bekend voor B|
Eerste keer gezakt om een of andere onzin reden.
Vervolgens 3 maanden moeten wachten om opnieuw op te kunnen. Al die tijd geen motor aangeraakt, alleen vlak voor het examen nog één lesje. Afrijden ging minder als de eerste keer maar wel geslaagd.

Ik heb vaak het idee dat het meer een loterij is dan dat het echt van je motorrij kunsten afhangt.
 
Nou ik heb gemerkt dat je best veel kan doen voordat je zakt..

Eerst sleutel van de motor kwijt.. Vond de examnitor niet zo leuk maar goed kan gebeuren..
2 x stopen voor een oranje licht.. Volgens me examinator had ik door moeten rijden
2 keer knipper aan laten staan (wel op het knopje gedrukt maar vanwege het erg slechte weer het knopje niet goed genoeg ingedrukt)Vanwege het slechte weer kon me examnitor het wel begrijpen

Voor de rest wel netjes gereden op de snelweg ook gewoon lekker doorgereden en lekker met 130 inhalen.. en niet achter een rij autos gaan zitten omdat je over 1200 meter de afslag moet hebben dus gelukkig wel geslaagd :)
 
Nou ik heb gemerkt dat je best veel kan doen voordat je zakt..

Eerst sleutel van de motor kwijt.. Vond de examnitor niet zo leuk maar goed kan gebeuren..
2 x stopen voor een oranje licht.. Volgens me examinator had ik door moeten rijden
2 keer knipper aan laten staan (wel op het knopje gedrukt maar vanwege het erg slechte weer het knopje niet goed genoeg ingedrukt)Vanwege het slechte weer kon me examnitor het wel begrijpen

Voor de rest wel netjes gereden op de snelweg ook gewoon lekker doorgereden en lekker met 130 inhalen.. en niet achter een rij autos gaan zitten omdat je over 1200 meter de afslag moet hebben dus gelukkig wel geslaagd :)

:^

Ik liet de motor 1x afslaag (van de zenuwen oid?)
3x op verschillende rotondes stepje aan de grond rijden :X
en 1 x door oranje (examinator vond dat ik moest stoppen.. maar had daaar geen zin in :+ )
 
alles wat 1 keer gebeurd is niet erg.... Maar een examen met alleen maar 1 keer........ das dan 1 keer gezakt....

structureel dingen vergeten is meteen einde verhaal.


tis voor de voetrem, rem niet met je hand, maar met je voet, moment dat je die intrapt gaat je licht aan en pak daarna je handrem erbij. Dan issut overduidelijk dat je m pakt.

ik heb altijd geleerd eerst remmen met je handrem en bijremmen met je voetrem. Anders blokkeert je achterwiel
 
Het spijt me voor alle taal fouten ;)

Komt wss doordat ik 5uur eerder opgestaan ben dan normaal :(

en maandag weer school, word vast een mooi school jaar..

Maar bij een heuvel wegrijden, ik weet dat je voet altijd op de koppeling(of hoe dat ding ook heet) moet houden.

Hoe doen de meeste van jullie het?

als je op een heuveltje staan en je moet wegrijden?

Ik ga of op de achterrem staan,

of ik geef licht gas, zodat ie still blijft en niet achteruit rolt of vooruit rijdt.

Met je voet op de koppeling ?
Dat is pas knap :}
 
Ja maar ik kijk dan terwijl ik rij :P

En als ik dan moet afslaan of ga inhalen ofzo weet ik dat t kan :P

Ach, morgen weer les examen aanvragen.

Morgen zeg ik tegen me instructuur om me gewoon uitteschelden als ik iets fout doe :P

dan leer je iets sneller af wat je fout doet :P


Volgensmij moet je gewoon niet zo twijfelen, gewoon DOEN en je gaat t gewoon halen... ZO. Dat was dat...

Bij mij ging t ook pas de 2e keer goed... maak je er niet al te druk om zou ik zeggen!
 
Volgensmij moet je gewoon niet zo twijfelen, gewoon DOEN en je gaat t gewoon halen... ZO. Dat was dat...

Bij mij ging t ook pas de 2e keer goed... maak je er niet al te druk om zou ik zeggen!

:^

Inderdaad gewoon doen, (probeer) je er niet druk om maken. bij mij gingen we met 3 kandidaten examen doen achter elkaar, ik als laaste. De eerste 2 waren gezakt (1 bijna ongeluk veroorzaakt, daarna ook gestopt met motor rijles, de ander voor niet door rijden).

Enige opmerking was dat ik te snel naar links ging bij inhalen (te weinig kijken), dat had m'n examinator goed gepraat door te zeggen dat ik dat van hem moest doen omdat de gene voor mij gezakt was op trutten op de snelweg. Foutjes maken mag was 2 keer rechtdoorgereden in plaats van aangegeven afslag, een keer geen voorrang verleend bij een wegversmalling. Zowel instructeur als examinator lagen daarna in een deuk omdat ik toen hevig met m'n hoofd schudde (dacht "Gezakt! EI!").

Had wel een erg leuk dijkweggetje op m'n examen omdat ik dus een paar keer rechtdoor reed :] .
 
Laatst bewerkt:
Kunnen ze zien of je achterrem niet gebruikt eigelijk ? via een lichtje ofzo?:P

ze kijken naar je voet, of je die beweegt ofniet...maakt niet uit of je daadwerkelijk remt, gewoon je voet op het pedaaltje zetten als je remt is dus al genoeg ;) gewoon de schein ophouden dus...
 
Met open helm rijden, kan je door commentaar over verwachten?

Ik kreeg er geen commentaar op.. had binnen de bebouwde kom altijd mijn vizier open... (maar het was ook 25 graden toen ik afreed.. Ik reed ook met een niet goedgekeurt spiegelvizier.. ook geen commentaar op gehad..
 
Dingen waarop je kunt zakken :

* Op de middenmarkering gaan rijden
* Kneedown in elke bocht
* Rechtdoor over de rotonde ( zonder daadwerkelijk de weg te volgen )
* Rijden als een oma
* Stoppen bij een bushalte bij de stopproef ( oh nee, dat had ik en ben toch geslaagd )
* Links gaan waar de examinator rechts zegt ( oh nee, dat had ik ook en toch geslaagd )
* Het niet kunnen lezen van de reclame van de nabije supermarkt ( was mijn kijktest )
betekent overigens niet dat je zakt. Alleen een extra testje van € 104 bij de oogarts
( ook dit heb ik dus gehad )
* Als de examinator vraagt waar je de vering kunt stellen, het ventiel van het voorwiel aanwijzen.

Er zijn zoveel dingen waarop je kunt zakken zo zie je maar
 
Laatst bewerkt:
1e keer: Goed gereden,...maar ik moest het toch nog maar een keertje opnieuw doen! :( :( Schiet mij maar lek.
2e keer: Goed gereden,...kreeg op een gegeven moment voorrang, waar ik dat niet had,...was wel gestopt,.maar op aangeven van die "gever" ben weer opgetrokken. Dat had niet gemogen,..en dus GEZAKT :(
3e keer: Kut gereden,..zenuwen zaten in mijn laarzen,...speciale manoevres gingen bijna allemaal fout,....kreeg toen te horen,...zag er netjes uit,..Gefeliciteerd! Nou vraag ik je,....*&%^$^,..had me laten slagen die 1e keer,..had me een hoop geld bespaard!
 
Maar wel FOUT!! lijkt me niet dat je dat jezelf wilt aanleren,....bij een schrikreactie zou je dus als eerste op je achterrem stampen,....ga je geheid op je smoel!!!!

dat is precies wat ik in mijn reactie ook bedoelde. Ik vraag me af welke rijschool je het zo leert. Eentje die aandelen in schadeherstel heeft misschien...
 
Ik bedoel dus, als je twee vakken hebt, bij een stoplicht, dan ga je met je motor links staan omdat je harder optrekt dan de auto's.
Of de rij links moet langer zijn, dan rechts dan kies je de rechterkant.
Zorg gewoon voor een snelle doorstroming dus

Als het leeg is: rechts gaan staan
Als rechts auto's staan: links gaan staan
Als rechts en links auto's staan: ertussendoor :Y (mits er genoeg ruimte is natuurlijk)

Ohja bij je examen niet ertussendoor gaan btw :P
 
Laatst bewerkt:
Ohja bij je examen niet ertussendoor gaan btw :P~[/quote]

Nee hihi, dan ben je gezakt
 
Maar wel FOUT!! lijkt me niet dat je dat jezelf wilt aanleren,....bij een schrikreactie zou je dus als eerste op je achterrem stampen,....ga je geheid op je smoel!!!!

Als mijn voorwiel zou blokkeren zou ik onderuit gaan
Als mijn achterwiel zou blokkeren trek ik een mooie streep maar blijf ik rechtop

Weet niet hoe jij op de motor zit :?
 
Als mijn voorwiel zou blokkeren zou ik onderuit gaan
Als mijn achterwiel zou blokkeren trek ik een mooie streep maar blijf ik rechtop

Weet niet hoe jij op de motor zit :?

Voorrem blokkeert niet zomaar, achterwiel blokkeert veel sneller.

Met je voorrem kun je ook veel krachtiger remmen.

Heb jij niet geleerd om eerst je voorrem in te knijpen en je achterrem erbij te pakken?

Vreemd...
 
ik heb altijd geleerd eerst remmen met je handrem en bijremmen met je voetrem. Anders blokkeert je achterwiel

je kan heel goed met alleen je achterrem remmen, je moet er idd niet je volle (62 kg in mijn geval, ik ben niets bij mn pan) er op gooien.


ach, vaak is de motor zo zwaar dat ie toch wel doordenderd... alleen bij 80 terug in zn 1 issut achterwiel ff doorgeslipt.. kdacht dak nog in 3 zat.
 
je kan heel goed met alleen je achterrem remmen, je moet er idd niet je volle (62 kg in mijn geval, ik ben niets bij mn pan) er op gooien.


ach, vaak is de motor zo zwaar dat ie toch wel doordenderd... alleen bij 80 terug in zn 1 issut achterwiel ff doorgeslipt.. kdacht dak nog in 3 zat.

maar wat vind je dan het voordeel om alleen met je achterrem te remmen? Ik kan er geen bedenken nl.
Je voorrem remt veel krachtiger, dus sta je ook eerder stil.
 
Maar wel FOUT!! lijkt me niet dat je dat jezelf wilt aanleren,....bij een schrikreactie zou je dus als eerste op je achterrem stampen,....ga je geheid op je smoel!!!!


Als mijn voorwiel zou blokkeren zou ik onderuit gaan
Als mijn achterwiel zou blokkeren trek ik een mooie streep maar blijf ik rechtop

Weet niet hoe jij op de motor zit :?


ik hoef nix meer te zeggen :)


maar idd, als, ALS je achterwiel al blokkeerd trek je alleen een streep.

Maar je moet ook niet gaan stampen, en als je schrikt gaat alles veel sneller dus dan pak je veel sneller je voorrem erbij. (getest bij avb, springt die vent er ineens voor bij mijn noodstop.)

Geloof me, het is niet zo erg als het lijkt, je moet je reflexen trainen, niet denken dat je voorrem het belangrijkst is. Als je die controle verliest is het afgelopen. Als je je achterrem goed beheerst kan je altijd, dus ook in bochten als je veel te hard rijd, je kan altijd je controle behouden door licht bij te remmen. Achterrem is voor mij bijna even belangrijk als de voorste rem.

voor rem je, achter controlleer je ut remmen. Zie ut zo maar.



en voor de geinteresseerde, ik heb gelest bij Fernando.
 
doe het gewoon zoals je intstructeur je het heeft geleerd en zoals je dus zelf zou rijden als je je rijbewijs zal hebben (de 200+ racers daargelaten _O- )

ik moet 6 sept. duim 4 me :)

Succes :)

Zal voor je duimen dan ;)
weet je al hoelaat je moet?


maar wat vind je dan het voordeel om alleen met je achterrem te remmen? Ik kan er geen bedenken nl.
Je voorrem remt veel krachtiger, dus sta je ook eerder stil.

Ik gebruik me achterrem altijd als ik een bocht neem en van snelheid wil minderen.
gewoon zachtjes indrukken
 
Terug
Bovenaan Onderaan