Verkeersregelaar springt voor motorfiets

:N
Met name zuid-Spanje is het heel relaxed rijden.

Ga altijd op vakantie naar Zuid Spanje(Fuengirola)en inderdaad zeer relax rijden,volgens mij staat daar de doodstraf op als je niet stopt bij een zebrapad als er iemand wilt oversteken.Verkeer totaal niet gehaast en op de grote wegen mag er van mij zelfs wel een beetje meer doorgereden worden in tegendeel tot Italie waar werkelijk iedereen te hard rijdt,ook in de kleine dorpen en werkelijk nergens en echt nooit richting wordt aangegeven,op snelweg niet,bij afslaan niet en op rotondes niet.
 
Waar staat er dat de verkeersregelaar voor de motorrijder springt? (Behalve in de topictitel :z )
Volgens de krant geeft hij een stopteken ...

‘We’ maken er ,net als de telegraaf, graag een mooi verhaal van. ;)

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de motorrijder in kwestie even een bochtje naar links of naar rechts heeft getrokken om de verkeersregelaar omver te kegelen. :W
 
Facebook bericht:

Christiaan Setoebun voelt zich teleurgesteld.
25 mei om 9:13 ·
Gisteren stond ik met collega in Vijfhuizen op de dijk voorbij tankstation Hendriks als Beroeps verkeersregelaar .
ivm wegmarkering moesten we van beide kanten op de weg het verkeer tegenhouden ,hierin kwam tussen het wachtende verkeer een motor rijder aan ..
Collega gaf hem een stopteken en zei even wachten ...maar de motor rijder zei ik kan er wel tussendoor en reed weg...
Ik kreeg over de portofoon te horen om hem even aan te spreken ...ik keek om en zeg hem naderen en hoorde een klik van het schakelen ,ik dacht die schakelt terug maar gaf gas bij....ik gaf hem een algemeen stopteken omdat hij de enige was die op de werkvlak reed.....bleef rijden ...ik gaf weer een stopteken en keek hem recht aan en wees naar hem....op een paar meter van mij af schreeuwde hij Ga weg man !!!....ik stapte naar links en sprong uit reactie omhoog (vernomen heb van een getuige) en hij knalde met 60 km/u (vernomen van
2 andere getuige die vooraan in de rij stonden) tegen mij aan ...Hierbiji ben ik enkele minuten buiten bewustzijn geweest...wonderbaarlijk heb ik alleen wat spierpijn nu..... Ik wil alle getuigen,de wegwerkers ,mijn collega ,tankstation medewerker en de rijles instructeur heel erg bedanken ...,wij weten dat er meerdere getuigen zijn geweest zou u/jullie ook een verklaring kunnen afleggen...helaas missen wij het kenteken van de motor,hebt u iets gezien ??

Heeft u iets gezien en/of bezit u over een dashcam dan vragen wij u vriendelijk dit te delen met de plaatselijke politie ..
Zodat de politie verder kan met dit onderzoek....

Bent u zelf de bestuurder dan raad ik u toch dringend aan u zelf te melden op het politiebureau en uw verklaring af te leggen ...!!! DELEN WORD ZEER GEWAARDEERD

33402336_378779429275576_7869498637489799168_o.jpg
 
Hoe dan ook, een stopteken is een stopteken. En die lui die daar niet voor de kat z'n viool staan zijn opvallend genoeg gekleed om niet over het hoofd te zien.

En dan ook nog eens doorrijden?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij lig je toch totaal in de kreukels als je een motor moet terugkoppen die er met 60 km/h aan komt rijden. De snelheid lijkt me enigszins overdreven. Maar goed... Het heeft zeer gedaan, dat is een ding dat zeker is.

En als ze de doorrijder pakken, wacht hem een strafblad. Ook leuk als je weer eens van baan, hypotheek of verzekeraar moet wisselen.
 
Mhe, niet helemaal een schone lei hebben maakt geen drol uit,
tenzij je specifiek een baan hebt/zoekt met een VOG op een bepaald gebied.

Zou -iedereen- wel weten dat een stopteken van een verkeersregelaar ook "geldig" is ?
Vraag het me af.
 
Mhe, niet helemaal een schone lei hebben maakt geen drol uit,
tenzij je specifiek een baan hebt/zoekt met een VOG op een bepaald gebied.

Zou -iedereen- wel weten dat een stopteken van een verkeersregelaar ook "geldig" is ?
Vraag het me af.
Ja, artikel 82 rvv1990:
Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
(Subartikel c)
De daartoe bevoegde en als zodanig herkenbare verkeersregelaars.
Buiten natuurlijk artikel 6.
Maar die ga ik niet optikken hoor.
 
Mhe, niet helemaal een schone lei hebben maakt geen drol uit,
tenzij je specifiek een baan hebt/zoekt met een VOG op een bepaald gebied.

Zou -iedereen- wel weten dat een stopteken van een verkeersregelaar ook "geldig" is ?
Vraag het me af.

Niet alleen dit soort verkeersregelaars, maar ook de Klaarovers. Wat in feite ook verkeersregelaars zijn.
 
Ik weet het :)

Alleen, vraag het me af of dat voor veel medeweggebruikers geld.


Vroeg het net aan de vrouw, ( fiets-ster , geen rijbewijs )


" Hoezo, geen politie toch ? "
 
Ik weet het :)

Alleen, vraag het me af of dat voor veel medeweggebruikers geld.


Vroeg het net aan de vrouw, ( fiets-ster , geen rijbewijs )


" Hoezo, geen politie toch ? "
Sorry, te snel gelezen. :$
Kennelijk is jouw vrouw niet de enigste.
 
Vond het wel interessant, klaarovers hebben we hier ook...

"ik stop voor het zebrapad, die mensen staan er alleen om te zorgen dat de kinderen extra opvallen"
Maar, geen politie, voor andere stop ik niet. je weet het maar nooit wat ze van plan zijn.

Snap de redenatie wel ( mot ook niet stoppen voor enge gele mannetjes! ) ;p

Word tijd dat ze d'r rijbewijs eens gaat halen
 
Denk dat het -grote- punt is, dat de meeste verkeersregelaars totaal ongeschikt zijn
voor de functie die ze uitvoeren.
Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.
 
Via Facebook...

Gisteren stond ik met collega in Vijfhuizen op de dijk voorbij tankstation Hendriks als Beroeps verkeersregelaar .
ivm wegmarkering moesten we van beide kanten op de weg het verkeer tegenhouden ,hierin kwam tussen het wachtende verkeer een motor rijder aan ..
Collega gaf hem een stopteken en zei even wachten ...maar de motor rijder zei ik kan er wel tussendoor en reed weg...
Ik kreeg over de portofoon te horen om hem even aan te spreken ...ik keek om en zeg hem naderen en hoorde een klik van het schakelen ,ik dacht die schakelt terug maar gaf gas bij....ik gaf hem een algemeen stopteken omdat hij de enige was die op de werkvlak reed.....bleef rijden ...ik gaf weer een stopteken en keek hem recht aan en wees naar hem....op een paar meter van mij af schreeuwde hij Ga weg man !!!....ik stapte naar links en sprong uit reactie omhoog (vernomen heb van een getuige) en hij knalde met 60 km/u (vernomen van
2 andere getuige die vooraan in de rij stonden) tegen mij aan ...Hierbiji ben ik enkele minuten buiten bewustzijn geweest...wonderbaarlijk heb ik alleen wat spierpijn nu..... Ik wil alle getuigen,de wegwerkers ,mijn collega ,tankstation medewerker en de rijles instructeur heel erg bedanken ...,wij weten dat er meerdere getuigen zijn geweest zou u/jullie ook een verklaring kunnen afleggen...helaas missen wij het kenteken van de motor,hebt u iets gezien ??

Heeft u iets gezien en/of bezit u over een dashcam dan vragen wij u vriendelijk dit te delen met de plaatselijke politie ..
Zodat de politie verder kan met dit onderzoek....

Bent u zelf de bestuurder dan raad ik u toch dringend aan u zelf te melden op het politiebureau en uw verklaring af te leggen ...!!! DELEN WORD ZEER GEWAARDEERD
 
Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.
Dat klopt, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rijstijl en weggedrag, niet voor dat van een ander, en aan wat een ander doet heb je al helemaal geen eisen te stellen - als je het er tenminste levend af wil brengen ... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan