Verkeersregelaar springt voor motorfiets

Als hij je een fiets ziet stelen mag hij aanhouden.

Op grond van artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering is bij ontdekking van een strafbaar feit iedereen bevoegd om een verdachte aan te houden. Wel zijn er veel eisen en voorwaarden aan dit zogeheten burgerarrest verbonden.

Iemand daarop aanspreken mag je altijd of het slim voor je tanden is , dat is een tweede ;)

Beroepsmatig mag hij je niet aanhouden dat mogen alleen agenten doen.Ik zou erop kunnen googlen waar ik geen zin in heb met dit mooie weer :+

Verkeersregelaar , hij mag niks vorderen, alleen aanwijzing geven conform art 82 RVV
 
Laatst bewerkt:
Verder hebben we hier natuurlijk het aloude verschil tussen aanhouden en staande houden. Wat nogal wat anders is :)
 
Dat zijn evenementenverkeersregelaars, mensen zoals ik die een truckrun begeleiden of bij een braderie van de vereniging ergens neergezet worden.
Ze hoeven niet naast een agent te staan maar staan wel onder begeleiding van een agent die in de buurt is en opgeroepen kan worden.
Een beroepsverkeersregelaar, die worden dan ingezet bij werkzaamheden maar ook bij evenementen zoals wielerwedstrijden mogen wel zelfstandig het verkeer regelen.
Nou dat is ook weer niet helemaal goed; een evenementenverkeersregelaar kan prima zelfstandig werken, maar mag niet alles doen. Hij mag bijv wel bij een evenement zelfstandig auto's naar de juiste parkeerplaats sturen, maar niet zelfstandig het verkeer regelen op een kruising.

Een verkeersregelaar, beroeps of vrijwillig, mag geen bekeuring uitschrijven, maar mag wel aangifte doen als zijn aanwijzing genegeerd wordt en dan krijgt de boosdoener alsnog een bekeuring op de mat.
 
Nou dat is ook weer niet helemaal goed; een evenementenverkeersregelaar kan prima zelfstandig werken, maar mag niet alles doen. Hij mag bijv wel bij een evenement zelfstandig auto's naar de juiste parkeerplaats sturen, maar niet zelfstandig het verkeer regelen op een kruising.

~Een verkeersregelaar, beroeps of vrijwillig, mag geen bekeuring uitschrijven, maar mag wel aangifte doen als zijn aanwijzing genegeerd wordt en dan krijgt de boosdoener alsnog een bekeuring op de mat.~



De eerste verkeersregelaar had de tweede moeten waarschuwen neem jij zijn kenteken op ( ik heb het gemist) dan mag motormeneer 385 euro of zo aftikken aan het CIJ.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn evenementenverkeersregelaars, mensen zoals ik die een truckrun begeleiden of bij een braderie van de vereniging ergens neergezet worden.
Ze hoeven niet naast een agent te staan maar staan wel onder begeleiding van een agent die in de buurt is en opgeroepen kan worden.
Een beroepsverkeersregelaar, die worden dan ingezet bij werkzaamheden maar ook bij evenementen zoals wielerwedstrijden mogen wel zelfstandig het verkeer regelen.


Nou dat is ook weer niet helemaal goed; een evenementenverkeersregelaar kan prima zelfstandig werken, maar mag niet alles doen. Hij mag bijv wel bij een evenement zelfstandig auto's naar de juiste parkeerplaats sturen, maar niet zelfstandig het verkeer regelen op een kruising.

Een verkeersregelaar, beroeps of vrijwillig, mag geen bekeuring uitschrijven, maar mag wel aangifte doen als zijn aanwijzing genegeerd wordt en dan krijgt de boosdoener alsnog een bekeuring op de mat.

Beiden thx !

Lady Di, even een vraag nog:
Mag ik dat niet dan, een auto naar een juiste parkeerplaats sturen? Of bedoel je net wat anders? Zoiets als een mannetje bv. bij de Efteling doet als je het parkeerterrein op rijdt, neem ik aan dat je bedoelt?
 
Nou dat is ook weer niet helemaal goed; een evenementenverkeersregelaar kan prima zelfstandig werken, maar mag niet alles doen. Hij mag bijv wel bij een evenement zelfstandig auto's naar de juiste parkeerplaats sturen, maar niet zelfstandig het verkeer regelen op een kruising.

Een verkeersregelaar, beroeps of vrijwillig, mag geen bekeuring uitschrijven, maar mag wel aangifte doen als zijn aanwijzing genegeerd wordt en dan krijgt de boosdoener alsnog een bekeuring op de mat.
Dat schrijf ik toch ook :?
Als een agent in de buurt of oproepbaar is dan dan sta je toch gewoon zelfstandig het verkeer te regelen.
Ook op een kruising mag je zelfstandig het verkeer regelen als evenementen verkeersregelaar maar door het gemis van een praktijkopleiding wordt er vaak voor gekozen om grote kruisingen door de politie te laten doen.
Binnenkort heb ik een motortocht met schoolverlaters en daar is ook geen politie bij, daar zal ook vast wel iets geregeld zijn dat er iemand oproepbaar is.
 
Nee, precies de andere kant op..
Verkeersregelaar wilde dat ik opreed / doorreed..
Verkeersregelaar had zand in z'n ogen, aangezien een geschatte 40 ton wegende collega
mij / ons tegemoet kwam..

Verkeersregelaar was erg nijdig dat ik niet wou doorrijden/frontaal op de tegemoetkomende
vrachtwagen wou rijden..

Vandaar dat ik zeg.. als springt ie hoog en laag, ik ben verantwoordelijk, al gaat zo'n gele
dokus op z'n kop staan
.. Ik kijk zelf wel.


WIJ WILLEN FOTO'S VAN ZO'N GELE DOKUS DIE OP ZIJN KOP STAAT :Y _O- _O- _O- *O* *O* *O*
 
LUL!!!

Die beste brave man/vrouw bedankt jou met een schitterende bidon die over 5 jaar (wanneer hij/zij 3 keer de giro, Vuelta en de tour d F. op rij gewonnen heeft) miljoenen waard is. En dan reageer jij zo? Nou, jij wint vast nog wel eens de Nobelprijs voor de vrede. :N




:+

waar..... ik weet alleen dat die fles geen drol kosten als ik al die rijders zie op de dijk tussen almere en de stichtse brug, echt mega veel flessen daar zo.
 
WIJ WILLEN FOTO'S VAN ZO'N GELE DOKUS DIE OP ZIJN KOP STAAT :Y _O- _O- _O- *O* *O* *O*

Vraag het aan hem.

maxresdefault.jpg
 
Zelf had ik laatst ook een nogal vreemde ervaring met verkeersregelaars. Ik draai een straat in, accelereer netjes richting een op groen staand stoplicht waar ik (10 à 15 seconden later) met 50km/h door wil rijden. Al snel valt me op dat er enkele auto's voorbij rijden op de kruisende weg (die dus rood moeten hebben). Ik denk (aangezien het een vrij overzichtelijke kruising betreft): die rijden door rood. Maar als ik er bijna ben zie ik dat er nog een rijtje auto's aankomt, die geen aanstalten maken om te stoppen. Dus ik even voor de kruising toch maar op de rem. Valt me op dat er enkele heren in oranje hesjes een praatje met elkaar staan te maken op de stoep (naast een in aanbouw zijnd gebouw, waar de hele dag door heren in oranje hesjes rondlopen). Je raad het al: verkeersregelaars die de richting die rood heeft in gang hebben gezet, maar er geen zin in hadden om op de kruising te blijven staan.

Ik dus toch maar even er op af, om ze er op te wijzen dat dit toch niet echt handig was omdat ik alleen een groen stoplicht zag en geen verkeersregelaars, en dus bijna was doorgereden. Maar dat bleek een onmogelijke opgave. Bleven rondcirkelen in "Meneer, als wij het verkeer aan het regelen zijn gelden de stoplichten niet" en "Dat u groen had doet er niet toe, want wij hadden de andere richting de aanwijzing gegeven om te gaan rijden". |(
 
Hier in Ede is er een kruispunt waar verkeers-regelaars in opleiding vaak te vinden zijn. :X
Tijdens het oefenen worden de lichten uit gezet zodat er geen verwarring kan ontstaan.
Dat is al vast een heel goed punt!!

Heel jammer is alleen, dat het kruispunt waar het over gaat eigenlijk niet eens een stoplichten-circus nodig zou hebben. Het verkeer zal naar mijn idee veel beter doorstromen als al die lampen helemaal weg zijn.
Al het verkeer is heel goed in staat om zelf te zien of ze kunnen oversteken.

Hoe dan ook, als die verkeers-regelaars bezig gaan, zijn ze zeer goed in staat om aan alle kanten files te maken. Oke, ze moeten het leren.
Maar ik zie ze echter liever helemaal vertrekken voor een betere doorstroming. :W
 
Er zijn topics hier op het forum die je voor je plezier wel een paar keer leest, maakt eigelijk niet uit waar het over gaat. Vaak gaan de leukste nergens over, maar het is wel goed voor je lachspieren. Het grenst echt aan de nieuwjaarsconferance van Joep van het Hek. _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan