Verkeersregelaar springt voor motorfiets

Hoe dan ook we kunnen er natuurlijk een mening op na houde over het IQ van de gemiddelde verkeersregelaar ( terecht of onterecht) maar als het ging zoals deze man het beschrijft, is het in mijn ogen gewoon poging tot doodslag of tenminste toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

En gewoon weer heel slecht voor onze reputatie als motorrijders. .
 
Hoe dan ook we kunnen er natuurlijk een mening op na houde over het IQ van de gemiddelde verkeersregelaar ( terecht of onterecht) maar als het ging zoals deze man het beschrijft, is het in mijn ogen gewoon poging tot doodslag of tenminste toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

En gewoon weer heel slecht voor onze reputatie als motorrijders. .

Dit dus. :Y

En van mij mogen ze 'm oppakken en een weekje in een schandpaal vastzetten. De rotte tomaten en eieren liggen al klaar.

986f3b886677527a32a0686332a2b0b4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat er door iemands gedachte gaat waardoor hij denkt dat het
een goed plan is om op een verkeersregelaar in te rijden,en als je dat al doet zou je
dat niet met een hoge snelheid moeten doen maar desnoods stapvoets er naar toe rijden om
die man te vragen of je er door mag.Ga je op zo,n moment extra gas geven dan ben je moedwillig bezig om of de regelaar te laten schrikken in de hoop dat hij opzij springt of je ben zo doorgedraaid dat je hem bewust probeert te raken wat het een poging tot doodslag maakt.
Dat laatste kan je heel duur komen te staan mocht de regelaar het niet overleven.
Dan ga je voor een lange tijd de gevangenis in en waarom dat risico nemen als het niet
nodig is,stop gewoon,het kost je geen uren en geen gewonde verkeersregelaars,die ook
thuis familie hebben die met de gevolgen moeten leven mocht het goed misgaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stop gezet door een verkeersregelaar die verkeer tegen hield voor een racefiets evenement op doorgaande weg. Geduldig gewacht tot ik weer verder kon en praatje gemaakt. Toen de fietsers eenmaal voorbij kwamen mikte een zijn bidon richting ons. Ik houd het maar bij racefietsers van de weg rijden. :+ :]
 
Vandaag stop gezet door een verkeersregelaar die verkeer tegen hield voor een racefiets evenement op doorgaande weg. Geduldig gewacht tot ik weer verder kon en praatje gemaakt. Toen de fietsers eenmaal voorbij kwamen mikte een zijn bidon richting ons. Ik houd het maar bij racefietsers van de weg rijden. :+ :]


LUL!!!

Die beste brave man/vrouw bedankt jou met een schitterende bidon die over 5 jaar (wanneer hij/zij 3 keer de giro, Vuelta en de tour d F. op rij gewonnen heeft) miljoenen waard is. En dan reageer jij zo? Nou, jij wint vast nog wel eens de Nobelprijs voor de vrede. :N




:+
 
Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.

Al is het de minister van verkeer en waterstaat zelf, als ie me op een frontale aanvaringskoers
stuurt met een vrachtwagen kan ie m'n rug op. ( of gril , mag ie zelf weten )

Kan het artikel niet ophoesten, maar ben er toch vrij zeker van dat de betrokken verkeersregelaar
de wet breekt, niet ik . ( diegene die hem negeert )

En is het dus absoluut mijn recht / plicht om eerst te beoordelen of de verkeersregelaar, of wie
dan ook , wel capabel is voor zijn werk.
 
Laatst bewerkt:
Al is het de minister van verkeer en waterstaat zelf, als ie me op een frontale aanvaringskoers
stuurt met een vrachtwagen kan ie m'n rug op. ( of gril , mag ie zelf weten )

Kan het artikel niet ophoesten, maar ben er toch vrij zeker van dat de betrokken verkeersregelaar
de wet breekt, niet ik . ( diegene die hem negeert )

En is het dus absoluut mijn recht / plicht om eerst te beoordelen of de verkeersregelaar, of wie
dan ook , wel capabel is voor zijn werk.
Ik ben er niet bij geweest en weet dus niet precies wat er gebeurt is, maar lees dat de verkeersregelaar er stond en een stop teken gaf. Hoe overtreed hij de wet dan?
 
Een klaarover staat doorgaans bij een zebrapad. Oftewel een VOP. Iedereen moet daar overstekende voetgangers voorrang verlenen.
 
Ik ben er niet bij geweest en weet dus niet precies wat er gebeurt is, maar lees dat de verkeersregelaar er stond en een stop teken gaf. Hoe overtreed hij de wet dan?


Nee, precies de andere kant op..
Verkeersregelaar wilde dat ik opreed / doorreed..
Verkeersregelaar had zand in z'n ogen, aangezien een geschatte 40 ton wegende collega
mij / ons tegemoet kwam..

Verkeersregelaar was erg nijdig dat ik niet wou doorrijden/frontaal op de tegemoetkomende
vrachtwagen wou rijden..

Vandaar dat ik zeg.. als springt ie hoog en laag, ik ben verantwoordelijk, al gaat zo'n gele
dokus op z'n kop staan.. Ik kijk zelf wel.
 
Nee, precies de andere kant op..
Verkeersregelaar wilde dat ik opreed / doorreed..
Verkeersregelaar had zand in z'n ogen, aangezien een geschatte 40 ton wegende collega
mij / ons tegemoet kwam..

Verkeersregelaar was erg nijdig dat ik niet wou doorrijden/frontaal op de tegemoetkomende
vrachtwagen wou rijden..

Vandaar dat ik zeg.. als springt ie hoog en laag, ik ben verantwoordelijk, al gaat zo'n gele
dokus op z'n kop staan.. Ik kijk zelf wel.
Nogmaals, dat is een incident, dat jij daar een volledige beroepsgroep op afrekent zegt meer over jou.
Het is net zo logisch als op jou afrekenen vanwege het feit dat ik ooit eens bijna door een vrachtautochauffeur van de weg ben gereden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit schrijf je even hiervoor,


Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.

Ben nu niet bepaald de enige met een gezonde achterdocht naar de vakbekwaamheid
van de gemiddelde verkeersregelaar.

( aanvulling .. ok, gezonde achterdocht naar de gemiddelde verkeersdeelnemer in het totaal,
al zal dat onder beroepsdeformatie vallen )

Het is WEL aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar wel goed bezig is.
Anders zou ik strikt genomen , in overtreding zijn, als ik niet frontaal op die vrachtwagen rij.

Nu is de wet soms krom, maar.. ben er toch vrij zeker van.. dat het toch iets anders is geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Dit schrijf je even hiervoor,Ben nu niet bepaald de enige met een gezonde achterdocht naar de vakbekwaamheid
van de gemiddelde verkeersregelaar.

( aanvulling .. ok, gezonde achterdocht naar de gemiddelde verkeersdeelnemer in het totaal,
al zal dat onder beroepsdeformatie vallen )

Het is WEL aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar wel goed bezig is.
Anders zou ik strikt genomen , in overtreding zijn, als ik niet frontaal op die vrachtwagen rij.

Nu is de wet soms krom, maar.. ben er toch vrij zeker van.. dat het toch iets anders is geregeld.


Als je zo door blijft gaan tegen onze johan m dan sta je binnenkort met je broek op de knieen voor zijn bureau :+ _O-
 
Dit schrijf je even hiervoor,Ben nu niet bepaald de enige met een gezonde achterdocht naar de vakbekwaamheid
van de gemiddelde verkeersregelaar.

( aanvulling .. ok, gezonde achterdocht naar de gemiddelde verkeersdeelnemer in het totaal,
al zal dat onder beroepsdeformatie vallen )

Het is WEL aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar wel goed bezig is.
Anders zou ik strikt genomen , in overtreding zijn, als ik niet frontaal op die vrachtwagen rij.

Nu is de wet soms krom, maar.. ben er toch vrij zeker van.. dat het toch iets anders is geregeld.
De mening over de gemiddelde vrachtautochauffeur is, als ik dat soms zo hoor (niet mijn mening), niet veel beter.
Dus mag ik jou nu ook ongeschikt voor jouw werk verklaren?
Het is zeker aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar (of andere weggebruiker) geen gevaarlijke situatie laat ontstaan.
Overigens mag je wettelijk gezien verkeersregels overtreden ter afwending van een ongeval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ook nooit anders proberen te beweren , echt !
Al, ben ik dan weer niet zo'n fanatieke trucker / barre gaander..
Doe het voor het geld, om te eten.
Veel anders kan ik niet zonder de wet te breken om in m'n levensonderhoud te voorzien.
( ok, op papier kan ook koken.. maar in het kader van voedselveiligheid .. doe dat maar niet )


Maar dat was m'n punt / of .. bedoelde ik..

*iemand* / of het nu een verkeersregelaar, de minster van verkeer en waterstaat of
zijne majesteit de koning zelf is.. ( of, de buurman )

Kan hoog en laag springen, maar je moet ZELF kijken / beoordelen, en je bent ZELF verantwoordelijk.
En, een gezonde achterdocht en voorzichtigheid is in het verkeer best gezond.

Bij zo'n verplicht cursus nummertje hadden ze er een mooie benaming voor,
anticiperend rijden. ( denk dat ze dat er mee bedoelde ;p )
 
Volgens mijn beeldvorming mag een verkeersregelaar en of een klaarover niemand aanhouden middels een stopteken ? Om iemand aan te spreken op zijn/haar gedrag ?

Wel moet iedereen natuurlijk stoppen bij het stopteken ;)
 
Hoe zat het ook al weer precies?
Ik meen ooit in een ander ellenlang topic te hebben onthouden dat een verkeersregelaar altijd begeleid moet worden door een agent? Zolang die agent maar in de buurt is, is dat in de praktijk geregeld.

Had geloof ik iets te maken met dat anders iedere huisvader een geel hesje kan aandoen en het verkeer kan gaan regelen. Zoiets zie je weleens in die creatieve buurten, waar ze plots met de hele wijk bepalen dat aankomend weekend 'kinderstraatspeeldag is' :X

Niet direct met het gesprek te maken dus, maar wie weet hoe dit precies zat?
 
Hoe zat het ook al weer precies?
Ik meen ooit in een ander ellenlang topic te hebben onthouden dat een verkeersregelaar altijd begeleid moet worden door een agent? Zolang die agent maar in de buurt is, is dat in de praktijk geregeld.

Had geloof ik iets te maken met dat anders iedere huisvader een geel hesje kan aandoen en het verkeer kan gaan regelen. Zoiets zie je weleens in die creatieve buurten, waar ze plots met de hele wijk bepalen dat aankomend weekend 'kinderstraatspeeldag is' :X

Niet direct met het gesprek te maken dus, maar wie weet hoe dit precies zat?
Dat zijn evenementenverkeersregelaars, mensen zoals ik die een truckrun begeleiden of bij een braderie van de vereniging ergens neergezet worden.
Ze hoeven niet naast een agent te staan maar staan wel onder begeleiding van een agent die in de buurt is en opgeroepen kan worden.
Een beroepsverkeersregelaar, die worden dan ingezet bij werkzaamheden maar ook bij evenementen zoals wielerwedstrijden mogen wel zelfstandig het verkeer regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan