Naufrageur
Aangepaste titel
- 24 jul 2017
- 154
- 34
Niet in de zin van betaalde (professionele) verkeersregelaars maar in feite ..............
Goed lezen is soms lastig hè?
Ook niet 'in feite', appels zijn in feite ook geen peren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet in de zin van betaalde (professionele) verkeersregelaars maar in feite ..............
Goed lezen is soms lastig hè?
Hoe dan ook we kunnen er natuurlijk een mening op na houde over het IQ van de gemiddelde verkeersregelaar ( terecht of onterecht) maar als het ging zoals deze man het beschrijft, is het in mijn ogen gewoon poging tot doodslag of tenminste toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.
En gewoon weer heel slecht voor onze reputatie als motorrijders. .
Vandaag stop gezet door een verkeersregelaar die verkeer tegen hield voor een racefiets evenement op doorgaande weg. Geduldig gewacht tot ik weer verder kon en praatje gemaakt. Toen de fietsers eenmaal voorbij kwamen mikte een zijn bidon richting ons. Ik houd het maar bij racefietsers van de weg rijden.
Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.
LUL!!!
Ik ben er niet bij geweest en weet dus niet precies wat er gebeurt is, maar lees dat de verkeersregelaar er stond en een stop teken gaf. Hoe overtreed hij de wet dan?Al is het de minister van verkeer en waterstaat zelf, als ie me op een frontale aanvaringskoers
stuurt met een vrachtwagen kan ie m'n rug op. ( of gril , mag ie zelf weten )
Kan het artikel niet ophoesten, maar ben er toch vrij zeker van dat de betrokken verkeersregelaar
de wet breekt, niet ik . ( diegene die hem negeert )
En is het dus absoluut mijn recht / plicht om eerst te beoordelen of de verkeersregelaar, of wie
dan ook , wel capabel is voor zijn werk.
? Klaarovers staan doorgaans niet op een zebrapad hoor. Daar heb je geen klaarover nodig.Een klaarover staat doorgaans bij een zebrapad. Oftewel een VOP. Iedereen moet daar overstekende voetgangers voorrang verlenen.
Ik ben er niet bij geweest en weet dus niet precies wat er gebeurt is, maar lees dat de verkeersregelaar er stond en een stop teken gaf. Hoe overtreed hij de wet dan?
? Klaarovers staan doorgaans niet op een zebrapad hoor. Daar heb je geen klaarover nodig.
Althans, vroegah.
Jawel, daar staan ze doorgaans wel.? Klaarovers staan doorgaans niet op een zebrapad hoor. Daar heb je geen klaarover nodig.
Althans, vroegah.
Nogmaals, dat is een incident, dat jij daar een volledige beroepsgroep op afrekent zegt meer over jou.Nee, precies de andere kant op..
Verkeersregelaar wilde dat ik opreed / doorreed..
Verkeersregelaar had zand in z'n ogen, aangezien een geschatte 40 ton wegende collega
mij / ons tegemoet kwam..
Verkeersregelaar was erg nijdig dat ik niet wou doorrijden/frontaal op de tegemoetkomende
vrachtwagen wou rijden..
Vandaar dat ik zeg.. als springt ie hoog en laag, ik ben verantwoordelijk, al gaat zo'n gele
dokus op z'n kop staan.. Ik kijk zelf wel.
Of dat is in ieder geval van een aantal mensen hier.
Het punt dat ik probeer te maken is dat dit helemaal niet ter beoordeling is van de weggebruiker.
De wet is duidelijk.
Dit schrijf je even hiervoor,Ben nu niet bepaald de enige met een gezonde achterdocht naar de vakbekwaamheid
van de gemiddelde verkeersregelaar.
( aanvulling .. ok, gezonde achterdocht naar de gemiddelde verkeersdeelnemer in het totaal,
al zal dat onder beroepsdeformatie vallen )
Het is WEL aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar wel goed bezig is.
Anders zou ik strikt genomen , in overtreding zijn, als ik niet frontaal op die vrachtwagen rij.
Nu is de wet soms krom, maar.. ben er toch vrij zeker van.. dat het toch iets anders is geregeld.
De mening over de gemiddelde vrachtautochauffeur is, als ik dat soms zo hoor (niet mijn mening), niet veel beter.Dit schrijf je even hiervoor,Ben nu niet bepaald de enige met een gezonde achterdocht naar de vakbekwaamheid
van de gemiddelde verkeersregelaar.
( aanvulling .. ok, gezonde achterdocht naar de gemiddelde verkeersdeelnemer in het totaal,
al zal dat onder beroepsdeformatie vallen )
Het is WEL aan de weggebruiker om te beoordelen of de verkeersregelaar wel goed bezig is.
Anders zou ik strikt genomen , in overtreding zijn, als ik niet frontaal op die vrachtwagen rij.
Nu is de wet soms krom, maar.. ben er toch vrij zeker van.. dat het toch iets anders is geregeld.
Ben getrouwd man , dat gaat niet goed komen hier thuis
Dat zijn evenementenverkeersregelaars, mensen zoals ik die een truckrun begeleiden of bij een braderie van de vereniging ergens neergezet worden.Hoe zat het ook al weer precies?
Ik meen ooit in een ander ellenlang topic te hebben onthouden dat een verkeersregelaar altijd begeleid moet worden door een agent? Zolang die agent maar in de buurt is, is dat in de praktijk geregeld.
Had geloof ik iets te maken met dat anders iedere huisvader een geel hesje kan aandoen en het verkeer kan gaan regelen. Zoiets zie je weleens in die creatieve buurten, waar ze plots met de hele wijk bepalen dat aankomend weekend 'kinderstraatspeeldag is'
Niet direct met het gesprek te maken dus, maar wie weet hoe dit precies zat?