Nederland is een superland vind ik, om te rijden. Ik zit veel in Duitsland en als NLer heb je dan standaard een Audi aan je bumper. Ook als je met 160 de vrachtwagens voorbij gaat. Het is jammer dat mensen zo ontzettend veranderen op het moment dat ze ingeblikt worden, ik heb altijd het idee dat er een regel is dat je met een hagelnieuwe auto overal voorrang hebt, met een dakkoffer of [werkverkeer] sticker geen maximumsnelheid hoeft aan te houden en bepaalde duitse merken totaal geen regels hoeven te volgen zoals rechts houden, richting aangeven, voorsorteren...
Duitsers die weleens in NL komen vinden het hier ook superlocker rijden. Komt ook door de 130-max, én dat we een kilometer van te voren ritsen...
Voor (tegen?) de echte Captain Kirken in het verkeer heb ik nog steeds geen oplossing gevonden, laat ze maar gaan, het interesseert me niet wat zo'n vent in die auto doet of denkt. Het enige waar ik me inderdaad niet lekker bij voel is zo'n achterwielonderzoeker, maar daar kan je zo weinig aan doen als je achter een taxi-crafter op de linkerbaan zit met 110. Terug naar zijn 3 en er met 170 voorbij, tsja... Ik doe het, mooi is het niet.
Door de jaren heen heb ik het gevoel gekregen dat het gevaar van achter komt, alles wat vóór je gebeurt kan je op anticiperen. Lui die door rood rijden, uit parkeervakken komen, van baan wisselen en noem er nog maar een paar. Als je voor het rode verkeerslicht staat ben je vogelvrij, dus altijd filteren en zorgen dat je alles voor blijft... Ook als je daarvoor een bekeurig riskeert. Anderzijds blijf ik ook makkelijk tussen de auto's op de rechterbaan hangen hoor
1 ongevalletje gehad in de 40 jaar dat ik rij, een vent die achterop knalde, één bijna ongevalletje, iemand die bijna achterop knalde... Verder parkeerschades...
Duitsers die weleens in NL komen vinden het hier ook superlocker rijden. Komt ook door de 130-max, én dat we een kilometer van te voren ritsen...
Voor (tegen?) de echte Captain Kirken in het verkeer heb ik nog steeds geen oplossing gevonden, laat ze maar gaan, het interesseert me niet wat zo'n vent in die auto doet of denkt. Het enige waar ik me inderdaad niet lekker bij voel is zo'n achterwielonderzoeker, maar daar kan je zo weinig aan doen als je achter een taxi-crafter op de linkerbaan zit met 110. Terug naar zijn 3 en er met 170 voorbij, tsja... Ik doe het, mooi is het niet.
Door de jaren heen heb ik het gevoel gekregen dat het gevaar van achter komt, alles wat vóór je gebeurt kan je op anticiperen. Lui die door rood rijden, uit parkeervakken komen, van baan wisselen en noem er nog maar een paar. Als je voor het rode verkeerslicht staat ben je vogelvrij, dus altijd filteren en zorgen dat je alles voor blijft... Ook als je daarvoor een bekeurig riskeert. Anderzijds blijf ik ook makkelijk tussen de auto's op de rechterbaan hangen hoor
1 ongevalletje gehad in de 40 jaar dat ik rij, een vent die achterop knalde, één bijna ongevalletje, iemand die bijna achterop knalde... Verder parkeerschades...