Haalt de motorrijder 2050?

Alleen beetje jammer dat rijker veelal geassocieerd wordt met meer consumeren.
Met als gevolg........
Wat weer het logische gevolg is van een "vrije" markt economie.
Waar de investeerders bepalen waar geld uit gepompt moet worden, zelfs als dat betekent dat voedselprijzen verdubbeld worden.
 
Yep...

Menselijke natuur is helaas 'meer meer meer'

Zelf ben ik daar ook schuldig aan helaas. Al is het niet zo zeer materieel, maar ik kan het ook niet laten om dit jaar 2x te vliegen.
Ik nul,maar daar ontleen ik geen rechten of conclusies aan.
Lees mijn post verder nog eens iets aan toegevoegd.

Je zegt het zelf : meer,meer,meer.
Tegenstrijdig en wat naïef, lijkt me dat.?
 
Wat is tegenstrijdig en naief?
Denken dat je met meer "rijkdom" voor armere landen, je de bevolking in het gareel denkt te krijgen wat betreft milieu bewustzijn of het investeren daarin.
Doet met denken aan de missies in het verleden om andere mensen aan het christendom te krijgen.
De " verheven ontwikkelde westerling " die het wel eens zal gaan regelen.
 
Denken dat je met meer "rijkdom" voor armere landen, je de bevolking in het gareel denkt te krijgen wat betreft milieu bewustzijn of het investeren daarin.
Doet met denken aan de missies in het verleden om andere mensen aan het christendom te krijgen.
De " verheven ontwikkelde westerling " die het wel eens zal gaan regelen.
Hahaha manmanman, sommige mensen, deze mindset...

Die ontwikkeling gaan ze sowieso doormaken, maar daarin kunnen we toch allemaal profiteren van de kennis en ontwikkelingen die al gedaan zijn.

Alles wat ontwikkeld wordt is op basis van bestaande technologie, kennis, ect.

Maar nee laten we vooral alles voor onzelf houden zodat de landen die we eerst leeggeroofd hebben voor hun grondstoffen niet kunnen profiteren van de ontwikkelingen die wij daar deels aan te danken hebben. En dan kunnen we mooi als wereld nog meer lijden onder de extreme overbevolking.
 
Maar nee laten we vooral alles voor onzelf houden zodat de landen die we eerst leeggeroofd hebben voor hun grondstoffen niet kunnen profiteren van de ontwikkelingen die wij daar deels aan te danken hebben. En dan kunnen we mooi als wereld nog meer lijden onder de extreme overbevolking.

Waarom doe je wederom veronderstellingen die ik helemaal niet geuit heb.?
Ik ben helemaal niet voor " alles voor ons zelf houden" stel alleen vraagtekens of geld weer eens ,de juiste weg is.
Daarbij zullen er ook mensen zijn dat het een vorm van afkopen van onze consumerende drang is.
Met dit soort zwart/ wit veronderstellingen sla je een discussie plat.

En hoezeer ik ook tegen onnodig vliegen ben,gebruik ik dat argument ook niet tegen je .
Alhoewel ik het een van de meest vervuilende bezigheden vind.

Dat gezegt hebbende, verblijf ik :+
 
Hahaha manmanman, sommige mensen, deze mindset...

Die ontwikkeling gaan ze sowieso doormaken, maar daarin kunnen we toch allemaal profiteren van de kennis en ontwikkelingen die al gedaan zijn.

Alles wat ontwikkeld wordt is op basis van bestaande technologie, kennis, ect.

Maar nee laten we vooral alles voor onzelf houden
zodat de landen die we eerst leeggeroofd hebben voor hun grondstoffen niet kunnen profiteren van de ontwikkelingen die wij daar deels aan te danken hebben. En dan kunnen we mooi als wereld nog meer lijden onder de extreme overbevolking.
Dat gebeurt vooral door steun aan zelfverrijkende regiems.

Je zou je mindset wat kunnen bestuderen 💡
 
Waarom doe je wederom veronderstellingen die ik helemaal niet geuit heb.?
Ik ben helemaal niet voor " alles voor ons zelf houden" stel alleen vraagtekens of geld weer eens ,de juiste weg is.
Daarbij zullen er ook mensen zijn dat het een vorm van afkopen van onze consumerende drang is.
Met dit soort zwart/ wit veronderstellingen sla je een discussie plat.

En hoezeer ik ook tegen onnodig vliegen ben,gebruik ik dat argument ook niet tegen je .
Alhoewel ik het een van de meest vervuilende bezigheden vind.

Dat gezegt hebbende, verblijf ik :+

Het zou helpen als je dan wat duidelijker bent in plaats van het een zeggen en het ander bedoelen.
 
Het zou helpen als je dan wat duidelijker bent in plaats van het een zeggen en het ander bedoelen.
Of jij interpreteert mijn geschrevene verkeerd.?
Daarbij trek je te snel je eigen conclusies ..
Lekker vage beschrijving/beschuldiging " het een zeggen het ander bedoelen"" zonder door te vragen wat er nu precies bedoelt wordt.
Als ik iets zwart/wit wil stellen, dan zal ik mij ook zo uiten.
Persoonlijk denk ik dat zowat alles grijs is in de gehele discussie.
Maar het is natuurlijk lekker makkelijk de onduidelijkheid,bij mij te leggen ..
 
Enquêtes zijn niet toegestaan op MF.
Het gaat niet om een (online) enquête. Mijn vraag is of er motorrijders zijn die deel willen nemen aan een gesprek met mij. Is dat ook niet toegestaan? Zag het namelijk nergens in de regels staan.
 
Deze post lijkt een goede gelegenheid om dit bericht achter te laten :)

Hallo mede-motorliefhebbers! Voor mijn afstudeerproject wil ik de gedachten, meningen en toekomstvisies van motorrijders verkennen.

Jouw inzichten zijn essentieel voor de vormgeving van de toekomst van motorrijden. Je zou mij ontzettend helpen om samen hierover in gesprek te gaan.

Het informele gesprek duurt ongeveer 30 minuten, waarbij de antwoorden vertrouwelijk worden behandeld. Het is mogelijk om online een gesprek te voeren, of eventueel ook fysiek als je dichtbij woont.

Als je gepassioneerd bent over motorrijden en jouw belevingen met mij wil delen, hoor ik graag van je! Je kan contact met mij opnemen via een privé bericht of e-mail op karim.salem@ru.nl
Je woont ,ongeveer?
 
Al die zonnepanelen die in de fik vliegen en een half rijtje huizen mee nemen en afnemen qua prestaties over de jaren, Elektrische auto's die vlam vatten en veranderen in een niet te blussen vuurbal, Laadpunten die overbelast raken en het net wat overbelast raak en het niet meer aan kan etc etc..

Al die groene oplossingen (zo groen zijn ze trouwens niet) zijn allemaal niet zaligmakend. De EU (Met Nederland als proeftuin zo lijkt het) slaat helemaal door in de groene gekte zonder na te denken of het allemaal wel goed werkt.

Met alleen veel geld ertegenaan te gooien los je nog geen probleem op.. En het is trouwens niet te betalen voor de gemiddelde Nederlander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan