Haalt de motorrijder 2050?

Het is gewoon weer een azijnzeik topic, klagen over van alles wat misschien gaat veranderen…wat je niet wil, je niet kan voorstellen. En misschien omdat je wat ouder bent ook.
Je kunt gewoon weg blijven he...ik heb al 2 x back on topic gezegd overigens....
Filosoferen over 2050 mag toch,met alnje bedenkingen en ideeen er bij.
Motoren waren bv ook laat met abs tov auto.s

Ik vermoed dat dit met zelfrijdende techniek net zo zal gaan. Los van dat t niet past bij je gevoel van vrijheid en flexibiliteit op 2 wielen.
Lijkt me lastig om juist de leuke dingen van motoren op te geven dan...
 
Lees je eerste post eens zelf, een en al negativiteit.
Wat jij er in leest boeit me eigenlijk geen zak. Ik vond t gewoon een interessante vraag. Had ook over campers kunnen gaan. Of sloepjes.....maar ja MF he
 
Kijk om je heen, alles wat je ziet is door de mens gemaakt, veroorzaakt, beinvloed of vermeden.

Elke m3 in Nederland is niet meer zoals het was zonder ons, letterlijk. Er is geen centimeter in Nederland te vinden die niet volledig is veranderd door de mens.

We hebben nota bene een hele provincie gebouwd en van de zee een meer gemaakt.

De wereldbevolking is zo groot dat de top 10 meest voorkomende dieren alleen maar onszelf, onze lunch en onze huisdieren zijn.

Er ligt 60.000.000.000 meter asfalt in de wereld.

Maar je kan nogsteeds niet bedenken dat mensen dus impact kunnen hebben op de aarde?
De vraag is hoeveel. En wat bijvoorbeeld het aandeel van de zon doet.....maar goed...back on topoc maar weer 🙄
 
Is het hele idee van een Forum niet juist dat mensen delen hoe ze over een onderwerp denken? Anders had je van de startpost net zo goed een mededeling kunnen maken.

De een ziet het als negatief, de ander als positief.. (al denk ik niet veel mensen hier op het forum).
 
Is het hele idee van een Forum niet juist dat mensen delen hoe ze over een onderwerp denken? Anders had je van de startpost net zo goed een mededeling kunnen maken.

De een ziet het als negatief, de ander als positief.. (al denk ik niet veel mensen hier op het forum).
Iedereen mag zeggen wat ie vind. Bepaalde leden vallen wel makkelijk in herhalingen. Blijkbaar vinden zij mij een azijnzeiker. Best knap, want niemand kent mij persoonlijk. Ik zie dingen soms radicaal anders en dat jeukt bij een groepje. Meer is het niet. En het boeot.me ook niet. Maar stop dan gewoon een keer met reageren als je je punt gemaakt hebt.
Let.s agree to disagree. Maar wel met respect graag. Ik heb 2 mf ers op negeren staan. En ik zie gelukkig dat ze bij meer mensen irritatie oproepen dan alleen bij mij. Doe je ding, zeg wat je op je lever hebt en ga mensen niet afzeiken in allerlei bedekte termen of rare titels...
 
Weet je,
Het lijkt erop dat jij mag zeiken in een topic waar je alleen reageert op wat je niet zint.

Toen ik in jouw ev topic onwaarheden benoemde en er dieper op in ging dan gewenst werd me een perma topic ban aangenaaid.

Ga daar lopen zieken en niet hier aub.

En dan nog menen en bepalen wat, inhoudelijk, wel en niet benoemd mag worden.
Eigen " verworvenheden" moeten daarbij, onbesproken blijven..
Meer als 95% van allen hier,ook de deugneuzen,rijden fossiele brommers.
Sommige oude, zonder katalysator of een overkill aan cc's en vermogen..
En hebben zelf niet de intentie deze weg te doen.
Relativeerd bij mij dan weer een hoop. 🤗
 
Laatst bewerkt:
Kijk om je heen, alles wat je ziet is door de mens gemaakt, veroorzaakt, beinvloed of vermeden.

Elke m3 in Nederland is niet meer zoals het was zonder ons, letterlijk. Er is geen centimeter in Nederland te vinden die niet volledig is veranderd door de mens.

We hebben nota bene een hele provincie gebouwd en van de zee een meer gemaakt.

De wereldbevolking is zo groot dat de top 10 meest voorkomende dieren alleen maar onszelf, onze lunch en onze huisdieren zijn.

Er ligt 60.000.000.000 meter asfalt in de wereld.

Maar je kan nogsteeds niet bedenken dat mensen dus impact kunnen hebben op de aarde?

Natuurlijk hebben we dat. Dat hebben we ons met onze rijkdom verschaft.
En nu staat de rest van de wereld te trappelen om ook n deel te krijgen.
En gaan wij zeggen: nee, je mag niet ontbossen, hebben wij vroeger al teveel gedaan.
CAPICE?
 
Natuurlijk hebben we dat. Dat hebben we ons met onze rijkdom verschaft.
En nu staat de rest van de wereld te trappelen om ook n deel te krijgen.
En gaan wij zeggen: nee, je mag niet ontbossen, hebben wij vroeger al teveel gedaan.
CAPICE?
En jij denkt dat ze dat voor zichzelf doen?





Of voor "ons" geld 💶 💶?
 
Betaalmuur,
Kan je het kopiëren en plakken?
  • Opslaan in leeslijst

Luister naar​

03:17

Bureaucraten​

Marcel van Roosmalen

Hahaha, PvdA en GroenLinks willen het openbaar vervoer herwaarderen. Het plan waarmee ze de verkiezingen ingaan heet ‘Iedereen stapt in!’. Degene die het heeft opgeschreven heeft of een eigen auto of zit dagelijks met oogkleppen op in trein of bus. Gratis kaartjes voor minima, het bevriezen van de prijzen en betere arbeidsomstandigheden gaan het openbaar vervoer niet redden. Iedereen stapt in: kon dat maar.
De reden dat ik op latere leeftijd alsnog mijn rijbewijs wil halen, heeft alles te maken met meer dan veertig jaar openbaarvervoer-ervaring. Ik riskeer nog liever mijn leven dan dat ik me nog langer dagelijks uitlever aan de grillen van vooral NS.
Reizen met het openbaar vervoer valt nooit mee. Het is vies, soms onveilig en het serviceniveau is bedroevend, maar de grootste klacht is dat de vervoerders hun afspraken niet nakomen. Officieel zijn er steeds minder vertragingen, maar dat is vooral omdat vertraagde treinen stilletjes op het laatste moment uit de dienstregeling worden gehaald.
Gratis openbaar vervoer voor iedereen, te beginnen voor de minima, is alleen op papier een goed idee. Waarom willen de bureaucraten van PvdA en GroenLinks de eigen doelgroep sarren? Waarom de mensen die niks hebben naar stations jagen om ze daar te laten verkommeren? In ons dorp (Wormer) hebben alle GroenLinks- en PvdA-raadsleden een eigen (elektrische) auto. Dat is natuurlijk niet voor niks! Ik weet ook zeker dat ze die niet inruilen voor een gratis treinkaartje.

Met het treinpersoneel hoeft niemand medelijden te hebben. Als er één groep heeft geprofiteerd van de chaos en wisseling van de wacht aan de top van het vervoersbedrijf, dan zijn het de conducteurs en machinisten. De beeldvorming klopt niet. Werknemers van NS worden niet uitgebuit. Ze hebben een beter drukmiddel dan andere werknemers. Door te staken en te dreigen met nog meer stakingen hebben ze over de rug van de reizigers meer dan gemiddelde loonsverhogingen afgedwongen.
Ondertussen worden agressieve ‘klanten’ van wie vermoed kan worden dat ze zwartrijden niet gecontroleerd, moeten reizigers het bij onveilige situaties zelf maar uitzoeken – ze moeten naar een 06-nummer bellen of appen waar ze zich bevinden – en hangen de conducteurs met elkaar in de eerste klas. Op kleine stations zijn nul voorzieningen, ook geen toiletten.
Treinen zijn lang en leeg, of – en veel vaker – te klein en overvol. PvdA en GroenLinks denken een probleem op te lossen door nog meer mensen (gratis of bijna gratis) naar de stations te sturen, maar maken de problemen daar alleen maar erger, de infrastructuur van NS is helaas niet meer berekend op veel reizigers.
Een oorlog wordt ook niet minder vreselijk door ziekenhuizen achter het front te bouwen.
 
En dan nog menen en bepalen wat, inhoudelijk, wel en niet benoemd mag worden.
Eigen " verworvenheden" moeten daarbij, onbesproken blijven..
Meer als 95% van allen hier,ook de deugneuzen,rijden fossiele brommers.
Sommige oude, zonder katalysator of een overkill aan cc's en vermogen..
En hebben zelf niet de intentie deze weg te doen.
Relativeerd bij mij dan weer een hoop. 🤗
Het is mss niet helemaal on topic hier.

Dat electrische vervoer is nog maar net in opmars. Fossiel al meer dan 100 jaar.
Het zal mij niet verbazen als er een effectievere manier komt die niet 2x verlies in energie heeft voordat het in gebruik is. Nog los van de fossiele afhankelijkheid van elektriciteit.

Het is minder uitstoot op een andere plek, maar lang niet zonder. Door erg veel gebruik van electrische fietsen en step door o. a. kinderen is er op vervoersgebied zelfs nog veel meer verbruik bijgekomen.
 

Luister naar​

03:17

Bureaucraten​

Marcel van Roosmalen

Hahaha, PvdA en GroenLinks willen het openbaar vervoer herwaarderen. Het plan waarmee ze de verkiezingen ingaan heet ‘Iedereen stapt in!’. Degene die het heeft opgeschreven heeft of een eigen auto of zit dagelijks met oogkleppen op in trein of bus. Gratis kaartjes voor minima, het bevriezen van de prijzen en betere arbeidsomstandigheden gaan het openbaar vervoer niet redden. Iedereen stapt in: kon dat maar.
De reden dat ik op latere leeftijd alsnog mijn rijbewijs wil halen, heeft alles te maken met meer dan veertig jaar openbaarvervoer-ervaring. Ik riskeer nog liever mijn leven dan dat ik me nog langer dagelijks uitlever aan de grillen van vooral NS.
Reizen met het openbaar vervoer valt nooit mee. Het is vies, soms onveilig en het serviceniveau is bedroevend, maar de grootste klacht is dat de vervoerders hun afspraken niet nakomen. Officieel zijn er steeds minder vertragingen, maar dat is vooral omdat vertraagde treinen stilletjes op het laatste moment uit de dienstregeling worden gehaald.
Gratis openbaar vervoer voor iedereen, te beginnen voor de minima, is alleen op papier een goed idee. Waarom willen de bureaucraten van PvdA en GroenLinks de eigen doelgroep sarren? Waarom de mensen die niks hebben naar stations jagen om ze daar te laten verkommeren? In ons dorp (Wormer) hebben alle GroenLinks- en PvdA-raadsleden een eigen (elektrische) auto. Dat is natuurlijk niet voor niks! Ik weet ook zeker dat ze die niet inruilen voor een gratis treinkaartje.

Met het treinpersoneel hoeft niemand medelijden te hebben. Als er één groep heeft geprofiteerd van de chaos en wisseling van de wacht aan de top van het vervoersbedrijf, dan zijn het de conducteurs en machinisten. De beeldvorming klopt niet. Werknemers van NS worden niet uitgebuit. Ze hebben een beter drukmiddel dan andere werknemers. Door te staken en te dreigen met nog meer stakingen hebben ze over de rug van de reizigers meer dan gemiddelde loonsverhogingen afgedwongen.
Ondertussen worden agressieve ‘klanten’ van wie vermoed kan worden dat ze zwartrijden niet gecontroleerd, moeten reizigers het bij onveilige situaties zelf maar uitzoeken – ze moeten naar een 06-nummer bellen of appen waar ze zich bevinden – en hangen de conducteurs met elkaar in de eerste klas. Op kleine stations zijn nul voorzieningen, ook geen toiletten.
Treinen zijn lang en leeg, of – en veel vaker – te klein en overvol. PvdA en GroenLinks denken een probleem op te lossen door nog meer mensen (gratis of bijna gratis) naar de stations te sturen, maar maken de problemen daar alleen maar erger, de infrastructuur van NS is helaas niet meer berekend op veel reizigers.
Een oorlog wordt ook niet minder vreselijk door ziekenhuizen achter het front te bouwen.
Ik zeg cancelen die rechtse populist :+
 
Het is mss niet helemaal on topic hier.

Dat electrische vervoer is nog maar net in opmars. Fossiel al meer dan 100 jaar.
Het zal mij niet verbazen als er een effectievere manier komt die niet 2x verlies in energie heeft voordat het in gebruik is. Nog los van de fossiele afhankelijkheid van elektriciteit.
Dan is er ook nog iets als persoonlijke beleving " van" ,en dan puur op motoren gericht en dus ontopic.
En voordat iemand meent te claimen dat wat de boer niet kent.....
Ik heb ook geen interesse een goldwing uit te proberen of een GS 1200 of harley.....of een electrische motor.
Ik heb bij geen van allen er een verbeelding bij, noch enige vorm van aantrekkingskracht.
Einde fossiele motoren ,is einde aspiraties om nog verder te rijden...
Mits ik besluit te emigreren naar een oord waar dat nog wel mogelijk is.
Ik ben volledig ongebonden..

Komende tijd heb ik alle tijd om er nog met volle teugen van te genieten ( de A12 is hier ,ver,ver weg :+ )
 
Afeglopen 2 werkdagen 900 km gereden
Gemiddeld verbruik 4.3 op 100 km
Gemiddelse snelheid 87 km uur
2 x 5 min.getankt
En dik 40 km file genomen
Ik kan t niet efficoenter maken denk ik
Die toekomst zie ik op die manier nog niet ingevuld worden door alle nieuwe technieken
 
Natuurlijk hebben we dat. Dat hebben we ons met onze rijkdom verschaft.
En nu staat de rest van de wereld te trappelen om ook n deel te krijgen.
En gaan wij zeggen: nee, je mag niet ontbossen, hebben wij vroeger al teveel gedaan.
CAPICE?
We kunnen juist onze rijkdom en kennis gebruiken om de ontwikkelde landen te helpen om rijker te worden en te ontwikkelen op een meet sustainable manier. Dat is uiteindelijk beter voor iedereen.

En dingen als ontbossen gebeuren vaak in opdracht van of direct door invloeden van de rijkere landen.

Daarom is het goed dat de rijkere landen het voortouw nemen in de maatregelen en ontwikkelingen, de armere landen kunnen dit minder goed, dus uiteindelijk is het in belang van iedereen om dit samen te doen.

Overigens is het 'jij mag het nu niet omdat we dit vroeger teveel gedaan hebben' iets wat nu ook gewoon gebeurt maar dan niet alleen op internationaal niveau maar ook op generationeel niveau.
 
We kunnen juist onze rijkdom en kennis gebruiken om de ontwikkelde landen te helpen om rijker te worden en te ontwikkelen op een meet sustainable manier. Dat is uiteindelijk beter voor iedereen.

En dingen als ontbossen gebeuren vaak in opdracht van of direct door invloeden van de rijkere landen.

Daarom is het goed dat de rijkere landen het voortouw nemen in de maatregelen en ontwikkelingen, de armere landen kunnen dit minder goed, dus uiteindelijk is het in belang van iedereen om dit samen te doen.

Overigens is het 'jij mag het nu niet omdat we dit vroeger teveel gedaan hebben' iets wat nu ook gewoon gebeurt maar dan niet alleen op internationaal niveau maar ook op generationeel niveau.
Alleen beetje jammer dat rijker veelal geassocieerd wordt met meer consumeren.
Met als gevolg........
Sustainable komt dikwijls pas op de tweede plaats.
Ik denk dat het een illusie is dat de armere landen staan te springen op onze "verhevenheden" ,veelal meer op ons geld.
 
Laatst bewerkt:
Alleen beetje jammer dat rijker veelal geassocieerd wordt met meer consumeren.
Met als gevolg........
Yep...

Menselijke natuur is helaas 'meer meer meer'

Zelf ben ik daar ook schuldig aan helaas. Al is het niet zo zeer materieel, maar ik kan het ook niet laten om dit jaar 2x te vliegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan