Haalt de motorrijder 2050?

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.689
1.961
Terwijl de kilometerkosten exorbitant stijgen door o.a. accijns op accijns en een fikse inflatie alles duurder maakt, komt er een tegelijk soort zwarte deug deken over Europa te liggen dat alles wat fossiel wordt aangedreven verderfelijk is voor het klimaat van de generaties die na ons komen. Denk aan XR bijvoorbeeld.
Vandaar de vraag; gaan wij 2050 halen op 2 wielen en een tank benzine?
Los van de huidige aow gerechtigden uiteraard die tegen die tijd hooguit een looprekje mogen besturen :)
Ik vrees dat als de wal het schip niet keert, we het huidige motorrijden over enkele decennia zullen bespreken als; das war einmal.
Terwijl dan china , india en andere landen nog vrolijk hun bevolking laten rondtuffen op diesel en 2 takt brommertjes.
Dus motorrijden in 2050? Niet in Europa...denk ik....en niet op benzine....
 
Laatst bewerkt:
Wat een partij onzin weer.
Nergens ter wereld rijden zoveel electrische scootertjes rond als in China. In Shanghai zijn tweetakt scoots al 20 jaar verboden.
India gaat in d grote steden exact dezelfde kant op.
Stemmingmakerij, populistisch gebral onderbuik gevoel en NUL onderbouwing.
Een waardige Bredebeier post.
 
Wat een partij onzin weer.
Nergens ter wereld rijden zoveel electrische scootertjes rond als in China. In Shanghai zijn tweetakt scoots al 20 jaar verboden.
India gaat in d grote steden exact dezelfde kant op.
Stemmingmakerij, populistisch gebral onderbuik gevoel en NUL onderbouwing.
Een waardige Bredebeier post.
Afrika daarentegen
 
Terwijl de kilometerkosten exorbitant stijgen door o.a. accijns op accijns en een fikse inflatie alles duurder maakt, komt er een tegelijk soort zwarte deug deken over Europa te liggen dat alles wat fossiel wordt aangedreven verderfelijk is voor het klimaat van de generaties die na ons komen. Denk aan XR bijvoorbeeld.
Vandaar de vraag; gaan wij 2050 halen op 2 wielen en een tank benzine?
Los van de huidige aow gerechtigden uiteraard die tegen die tijd hooguit een looprekje mogen besturen :)
Ik vrees dat als de wal het schip niet keert, we het huidige motorrijden over enkele decennia zullen bespreken als; das war einmal.
Terwijl dan china , india en andere landen nog vrolijk hun bevolking laten rondtuffen op diesel en 2 takt brommertjes.
Dus motorrijden in 2050? Niet in Europa. Niet op benzine.
Goede constatering, fossiel is slecht voor het klimaat. Kudo's!

Ga er maar vanuit dat er over 15 jaar alleen nog maar electrische motoren verkocht worden.

De wereld verandert en blijft veranderen. Voor mij is motorrijden meer dan een blok op dinosap tussen mijn benen.
 
in India, Bangalore, reden ze jaren geleden al jaren op gas in de tuktuks, vanwege het milieu. Gelukkig reed er nog zat rond dat niet aan banden was gelegd, maar de tuktuks, die toch flink in de meerderheid waren, deden het relatief goed zegmaar :+
 
Goede constatering, fossiel is slecht voor het klimaat. Kudo's!

Ga er maar vanuit dat er over 15 jaar alleen nog maar electrische motoren verkocht worden.

De wereld verandert en blijft veranderen. Voor mij is motorrijden meer dan een blok op dinosap tussen mijn benen.
Ik heb 2 x e-races gezien en dat vond ik vrij zielloos. Wellicht haal ik de sap reservestand net voordat ik definitief in de rem knijp O-)
 
Wat een partij onzin weer.
Nergens ter wereld rijden zoveel electrische scootertjes rond als in China. In Shanghai zijn tweetakt scoots al 20 jaar verboden.
India gaat in d grote steden exact dezelfde kant op.
Stemmingmakerij, populistisch gebral onderbuik gevoel en NUL onderbouwing.
Een waardige Bredebeier post.
Dit dus. In China heb je complete batterij wisselstations voor je scooter.. Zijn ze echt een stuk verder mee dan hier.
 
Dit dus. In China heb je complete batterij wisselstations voor je scooter.. Zijn ze echt een stuk verder mee dan hier.
Hier moet ik dan wel bij vermelden dat men in China het probleem verplaatst, schonere steden door elektrisch aangedreven voertuigen maar de energie wordt vaak opgewekt door een kolencentrale ver buiten de stad. Dat dan weer wel.
 
Hier moet ik dan wel bij vermelden dat men in China het probleem verplaatst, schonere steden door elektrisch aangedreven voertuigen maar de energie wordt vaak opgewekt door een kolencentrale ver buiten de stad. Dat dan weer wel.
Prima oplossing! We hebben in Groningen nog wel plek voor wat kolencentrales *O*

Je kan ze zelfs in een verzakking zetten zodat je ze niet ziet.
 
Ik kies dan een hamburgertje. Wil 'm ook niet op kosten jagen. O-)

1000020341.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan