In het ZXR topic is het probleem al enige tijd bekend. Toch hier maar een topicje openen om te kijken wat de rest van motorrijdend Nederland (en België) me te vertellen heeft...
Ik heb een ZXR750 uit 1991, met 93.600 km op de teller (ja, echt waar, het is een kawa!)
Nou had ik bij aanschaf al problemen met de remmen. Toen waren de voorvork keerringen ook lek, dus die hebben we vervangen, en tevens de binnenpoten gepolijst. (Nu al 6000 km lekvrij )
De vorkolie was tussen de klauwen gekomen, dus die hebben we uit elkaar gehaald en gereinigd met remmenreiniger. Daarna remde ie een stuk beter, maar nog niet optimaal.
In het ZXR topic worden de remmen van een ZXR als "zwak" punt genoemd, en dus was mijn idee ook al om stalen remleidingen erop te zetten. (nog niet gedaan overigens)
Afgelopen zondag (ZXR toertocht) had ik het helemaal gehad
's Ochtends de remmen (voor de 4e keer sinds April) ontlucht, en na 65 km nog amper meer remdruk.
Aan lucht in het systeem kon het dus absoluut niet liggen.
Vandaag heb ik een tweedehands rempomp opgehaald, en gemonteerd. (want zelfs na 10x pompen was er nog geen druk opgebouwd) De leidingen zijn met een vacuum systeem ontlucht, en daarna per klauw nog een keer handmatig ontlucht (open en dicht terwijl de hendel gepompt wordt e.d. << de normale manier dus)
ABSOLUUT geen lucht meer in het systeem, 100% zeker (bij motorzaak ontlucht, geen belletjes in de slangen te zien e.d.)
Nu heb ik iets meer remdruk, en als ik een paar keer pomp wordt de druk ook wel IETS opgebouwd, maar een noodstop bijvoorbeeld zit er nog steeds niet in.
Ik denk dat ik maar van boven naar beneden ga werken, en dus eerst stalen leidingen monteren, en als dat nog niet heeft geholpen, de klauwen reviseren...
Wie is bekend met dit probleem, en kan me wat tips geven?
Alvast bedankt
Ik heb een ZXR750 uit 1991, met 93.600 km op de teller (ja, echt waar, het is een kawa!)
Nou had ik bij aanschaf al problemen met de remmen. Toen waren de voorvork keerringen ook lek, dus die hebben we vervangen, en tevens de binnenpoten gepolijst. (Nu al 6000 km lekvrij )
De vorkolie was tussen de klauwen gekomen, dus die hebben we uit elkaar gehaald en gereinigd met remmenreiniger. Daarna remde ie een stuk beter, maar nog niet optimaal.
In het ZXR topic worden de remmen van een ZXR als "zwak" punt genoemd, en dus was mijn idee ook al om stalen remleidingen erop te zetten. (nog niet gedaan overigens)
Afgelopen zondag (ZXR toertocht) had ik het helemaal gehad
's Ochtends de remmen (voor de 4e keer sinds April) ontlucht, en na 65 km nog amper meer remdruk.
Aan lucht in het systeem kon het dus absoluut niet liggen.
Vandaag heb ik een tweedehands rempomp opgehaald, en gemonteerd. (want zelfs na 10x pompen was er nog geen druk opgebouwd) De leidingen zijn met een vacuum systeem ontlucht, en daarna per klauw nog een keer handmatig ontlucht (open en dicht terwijl de hendel gepompt wordt e.d. << de normale manier dus)
ABSOLUUT geen lucht meer in het systeem, 100% zeker (bij motorzaak ontlucht, geen belletjes in de slangen te zien e.d.)
Nu heb ik iets meer remdruk, en als ik een paar keer pomp wordt de druk ook wel IETS opgebouwd, maar een noodstop bijvoorbeeld zit er nog steeds niet in.
Ik denk dat ik maar van boven naar beneden ga werken, en dus eerst stalen leidingen monteren, en als dat nog niet heeft geholpen, de klauwen reviseren...
Wie is bekend met dit probleem, en kan me wat tips geven?
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: