verschil in prijs/kwaliteit helmen

Ik denk dat HJC ondertussen ook geen budget merk meer is, maar eerder in de middenklasse.
Maar je geeft zelf ook al aan dat de helm niet goed verkocht. Ja, dan willen ze die wel kwijt voor een leuke prijs. Ik ben het dus met JanB eens.
 
Die test is beetje onzin. Fabrikanten weten ook op welke punten hij wordt getest maak je de helm op die punten goed en de rest bagger en niemand die het door heeft. Denken mensen dat hij goed is terwijl het misschien niet zo is.

Als het zo'n onzin is, waarom komen er dan zo weinig ARAI helemen met 5 sterren uit de test? Dat merk claimed dat de hele helm veilig is ( of net niet op dat puntje)

Het is geen 100% garantie, maar zeker wel een maatstaf die je mee kan nemen in je besluit. ( beter een helm met 4 of 5 sterren dan eentje met 0, 1 of 2, toch?

Vemar gemiddeld 2,3 sterren.
Suomy 3,5
Arai 3,25
AGV 4,21
Shubert 3

Ligt allemaal aan het feit dat de goede merken niet vals spelen zeker?
 
HJC 1 helm met de maximale 5 sterren
Shubert 0 helmen met 5 sterren

AGV 4 stuks
Arai 1 stuks
BeLL 6 stuks
BMW 1 stuks
Buell 1
Caberg 6
Laser 2
marushin 4
MT 1
Nitro 3
Shark 6
Shoei 3
Suomy 1
X-lite 1

en zijn degelijke testen van Sharp.direkt.gov.uk
Dat zegt hooguit iets over de veiligheid. Dat alleen maakt het nog geen topmerk (of slecht merk).
 
Doen we goed ons huiswerk als we een helm gaan kopen dan zie je dat er onder de €150,- heel veel prima mogelijkheden zijn in ieder segment en pasvorm. Boven die prijs betaal je voor een paar standaard zaken zoals gewicht, materiaal, geluid, veiligheid en spetterende graphics.

Eigenlijk kan er maar een vraag beantwoord worden: Is er tegenwoordig heel veel helm verkrijgbaar voor weinig geld? JA!

Maar, er zijn voor niet-absurde bedragen wel heel wat helmen te krijgen die de vloer aanvegen met een Lidl helm. Mijn ervaring is dat je beter een topmodel van een goedkoper merk kan kopen dan een instapmodel van een topmerk. Vaak is een instapper van een topmerk niet op dezelfde manier of zelfs niet eens in dezelfde fabriek gemaakt als de "echte" versie.

En als je iemand bent die (veel) meer betaald voor de stickers, prima! Maar zet dan niet in je Motorshopper review dat "hij wel een beetje tegenviel voor een helm van €299,-", terwijl de matzwarte versie €199,- kost... :Z

Dat is een van die dingen die het inzicht in de prijs/kwaliteit verhouding uit zijn verband trekt waardoor niemand het meer snapt.
 
Ik denk dat HJC ondertussen ook geen budget merk meer is, maar eerder in de middenklasse.
Maar je geeft zelf ook al aan dat de helm niet goed verkocht. Ja, dan willen ze die wel kwijt voor een leuke prijs. Ik ben het dus met JanB eens.

Het gaat niet zozeer over de prijs discussie,als over de marges :)
Ik had toen het nieuwste model(ca 4 jaar geleden) van de hjc hq1,voor de helft(dus die discussie gaat niet op).
Wel heeft het model heeft nooit goed gelopen,ondanks dat het een carbon is,dubbele D sluiting heeft en 5 sterren kreeg bij de sharp-test : Helmets Archive - SHARP (staat ook op de knmv lijst ,voor gebruik op circuits).
Vemar zegt mij ook niet veel,wat ik wel weer raar vind is dat men de crivit(lidl) voor 1/4 v/d prijs kan aanbieden.
Je zou dan weer zeggen dat deze voor de prijs van 50 euro,bij oppakken spontaan uit elkaar zou vallen,maar nee,men geeft er ook nog 3 jaar garantie op :P

Als je mijn 1e post omtrent de hjc goed gelezen had..... :) (ik gaf het al aan)
Ik heb er veel plezier van gehad(goed zittende,lichte,fijne helm.
Jammer dat ik ermee gevallen ben :')
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zeg ik al de hele tijd. Veiligheid is het belangrijkste, maar niet het enige aankoopargument. En ondanks dat jouw post wat anders doet vermoeden, durf ik te beweren dat mijn Schuberth (en HJC) veiliger zijn dan mijn AGV.

Ik heb een goedkope Agv Rossi replica. Volgens jou zou die veiliger zijn dan mijn Schuberth of HJC.
Het is echter net een bromfietshelm. Er zit maar weinig materiaal tussen de helmschaal en de binnenvoering. En dat betekent dat mijn hoofd de klap moet opvangen.
Daarnaast spelen andere zaken een rol om een tophelm te zijn, zoals uitrusting, afwerking, gewicht en geluid.
De Schuberts heeft veel zaken die de agv niet heeft: zonnevizier, uitneembare voering, ruimte voor de inbouw van een headset, pinlock vizier. Daarbij is de helm erg stil.

Voor de HJC geldt hetzelfde t.o.v. AGV.

Arai heeft een film waarin zij uitleggen hoe zij testen. Dit gaat veel verder dan de standaard testen. Wat heb je aan een sterke buitenschaal en vizier als het binnenwerk niet deugd. Het gaat om het totaalplaatje. Ik heb zelf niets met Arai, ik heb een verkeerde vorm hoofd voor een Arai.
 
Laatst bewerkt:
Doen we goed ons huiswerk als we een helm gaan kopen dan zie je dat er onder de €150,- heel veel prima mogelijkheden zijn in ieder segment en pasvorm. Boven die prijs betaal je voor een paar standaard zaken zoals gewicht, materiaal, geluid, veiligheid en spetterende graphics.

Eigenlijk kan er maar een vraag beantwoord worden: Is er tegenwoordig heel veel helm verkrijgbaar voor weinig geld? JA!

Maar, er zijn voor niet-absurde bedragen wel heel wat helmen te krijgen die de vloer aanvegen met een Lidl helm. Mijn ervaring is dat je beter een topmodel van een goedkoper merk kan kopen dan een instapmodel van een topmerk. Vaak is een instapper van een topmerk niet op dezelfde manier of zelfs niet eens in dezelfde fabriek gemaakt als de "echte" versie.

En als je iemand bent die (veel) meer betaald voor de stickers, prima! Maar zet dan niet in je Motorshopper review dat "hij wel een beetje tegenviel voor een helm van €299,-", terwijl de matzwarte versie €199,- kost... :Z

Dat is een van die dingen die het inzicht in de prijs/kwaliteit verhouding uit zijn verband trekt waardoor niemand het meer snapt.

Ik heb door de jaren heen veel helmen in mijn handen en op mijn kop gehad(ben geen expert) maar weet wel wat een fatsoenlijke helm is 8-)
De lidl helm die ik onlangs gekocht heb,zit,voelt en ziet er beter uit beter uit,dan systeem helmen van ca 160 euro,die ik ook geprobeerd heb.
Voor 50 euro een uitmuntend goede helm,op deze eigenschappen,qua veiligheid mag ik ervan uit gaan dat het keurmerk de veiligheid waarborgt,anders hoef ik niks meer te kopen :')
Ik heb ook veel duurdere helmen gehad waaronder suomy gunwind en een middenklasser van shark

Op het 1e punt geef ik je gelijk,ik ben ook al weer een tijdje erg blij met een rocc classix van glasfiber voor 129 euro :]
 
Ja, dat zeg ik al de hele tijd. Veiligheid is het belangrijkste, maar niet het enige aankoopargument. En ondanks dat jouw post wat anders doet vermoeden, durf ik te beweren dat mijn Schuberth (en HJC) veiliger zijn dan mijn AGV.

Ik heb een goedkope Agv Rossi replica. Volgens jou zou die veiliger zijn dan mijn Schuberth of HJC.
Het is echter net een bromfietshelm. Er zit maar weinig materiaal tussen de helmschaal en de binnenvoering. En dat betekent dat mijn hoofd de klap moet opvangen.
Daarnaast spelen andere zaken een rol om een tophelm te zijn, zoals uitrusting, afwerking, gewicht en geluid.
De Schuberts heeft veel zaken die de agv niet heeft: zonnevizier, uitneembare voering, ruimte voor de inbouw van een headset, pinlock vizier. Daarbij is de helm erg stil.

Voor de HJC geldt hetzelfde t.o.v. AGV.

Arai heeft een film waarin zij uitleggen hoe zij testen. Dit gaat veel verder dan de standaard testen. Wat heb je aan een sterke buitenschaal en vizier als het binnenwerk niet deugd. Het gaat om het totaalplaatje. Ik heb zelf niets met Arai, ik heb een verkeerde vorm hoofd voor een Arai.

De sharp tests gaan niet alleen over de weerstand tegen het indringen van scherpe voorwerpen, maar meet de kracht op het hoofd tijdens de klap..... toch iets meer dan alleen een harde schaal.

how we test

Sharp Testing - SHARP

animatie
Sharp Testing - SHARP

ROBUST TESTING - INDEPENDENT ADVICE

Motorcyclists represent just 1% of UK traffic, but 19% of all road fatalities.

A properly fitted helmet is the best form of protection available to a motorcyclist. It can lessen the severity of injury in a crash by cushioning the blow and spreading it over a larger area of energy absorbing material (that’s the good stuff inside every motorcycle helmet).

With motorcyclists representing just 1% of UK traffic but 19% of all road fatalities, it makes sense to ensure the helmet you’re wearing offers you the greatest protection possible.

Although a minimum legal safety standard for motorcycle helmets already exists, SHARP believes motorcyclists deserve more. We offer stricter and more robust testing, independent advice, and a rating system that’s helping riders across the UK make the right choice when shopping for a helmet.
 
Ik heb nu een HJC (IS-16) en vorige week met een Schuberth S2 gereden. Wat een wereld van verschil! De HJC kostte destijds ook gewoon €200,-, dus ook niet spotgoedkoop.
ik heb ook een hjc is-16
prima helm maar absoluut niet still
wat veiligheid betreft scoort ie maar een 2 bij sharp...
dus ik hou hem als 2e helm voor noodgevallen maar draag hem niet meer eigenlijk.

als 1e helm heb ik een Shoei X-spirit... stiller, veiliger, past perfect, lichter en ja, helaas veel duurder!

deze zijn mijn integrale... als systeemhelm heb ik ook een Nolan n90.... veilig, stil en betaalbaar!

nadeel: hij is zwaar!
 
Laatst bewerkt:
Sharp test helmen, zij stellen dat de goedkoopste Chinese helmen beter scoren dan a merken.
Dat zegt mij meer over de test dan de helm.
Geeft he niet te denken dat Arai slecht uit de test komt en de top professionals uit de auto gp en moto gp wereld (o.a.Schumacher) met Arai rijden.
 
Sharp Testing - SHARP

Ze testen ook alleen de gevolgen van een impact. Die goedkope Chinezen scoren goed omdat die helmpjes maar 1 schaalmaat hebben, dus een XS heeft dezelfde buitenkant als een XXXL waardoor de kleine maten wel degelijk beter met een impact om kunnen gaan dan een dure helm, je hebt immers 20cm piepschuim om je hoofd.

Daar staat tegenover dat een helm met een hele grote (of eigenlijk te grote) buitenschaal in de regel sneller nekletsel veroorzaakt, en dat test Sharp niet.

Als het trouwens gaat om comfort, prijs, kwaliteit, gewicht en een indrukwekkende Sharp test dan zou ik eens een Marushin proberen. Heb er nu 2 gehad en ze bevallen zeer goed.
 
ik heb letterlijk 40 helmen gepast van 70 tot 500 euro... uiteindelijk bij een Shoei aangekomen van 350 euro... en elke euro dubbel en dwars waard.

heerlijk stil, en supercomfortabel. Pinlock dus nooit beslagen vizier.. en helm weegt geen drol.

waarschijnlijk net een tandje veiliger dan lidl helmen van 8 tientjes....

passen tot je erbij neervalt is mijn advies. comfort is heel belangrijk :)
 
Die test is beetje onzin. Fabrikanten weten ook op welke punten hij wordt getest maak je de helm op die punten goed en de rest bagger en niemand die het door heeft. Denken mensen dat hij goed is terwijl het misschien niet zo is.
lol.... wat een "blonde" reactie
 
Sharp test helmen, zij stellen dat de goedkoopste Chinese helmen beter scoren dan a merken.
Dat zegt mij meer over de test dan de helm.
Geeft he niet te denken dat Arai slecht uit de test komt en de top professionals uit de auto gp en moto gp wereld (o.a.Schumacher) met Arai rijden.
:X

rossi: agv
pedrosa: arai
lorenzo: hjc
marquez: shoei
dovi: airoh
espargaro: shark


heeft niks met kwaliteit te maken maar met sponsoring!
geldt voor motogp maar ook alle soort sport!
 
de grote vraag is: en een van 79?

nee. daar ligt de grens.

79 euro krijg ik koppijn van..


bij de motoport hebben ze van die goedkope bayard dingen van 80 euro, die vind ik best okay zitten. als ik een shark van 250 euro op m'n kop zet dan voel ik overal drukpunten :')
 
:X

rossi: agv
pedrosa: arai
lorenzo: hjc
marquez: shoei
dovi: airoh
espargaro: shark


heeft niks met kwaliteit te maken maar met sponsoring!
geldt voor motogp maar ook alle soort sport!

Neem maar aan dat die ook niet in de winkels liggen,ook de replica's zijn niet van dezelfde kwaliteit :N
Die worden volledig handgemaakt(als een maatpak) en uitvoerig getest(en niet door sharp ;) )
 
Ik heb altijd begrepen (en dat schijnt ook uit tests te blijken) dat een helm boven de 30km/u bij frontale inpact niet meer uit maakt qua bescherming. Helm van 100.- of 600.-? bij beiden breek je dan gewoon je nek.
Waar een helm nog wel boven de 30km/u tegen beschermt is schaven en glijden. Daarom wordt er ook altijd een integraal of systeemhelm geadviseerd.

Isolatie, geluid, features en kleur, bepalen natuurlijk wel voor een gedeelte de prijs. Maar dat heeft niets met veiligheid te maken. De vijf test punten op een helm zijn ook de punten van directe impact.

Dus..............wat is in deze wijsheid...................
 
Sharp Testing - SHARP

Ze testen ook alleen de gevolgen van een impact. Die goedkope Chinezen scoren goed omdat die helmpjes maar 1 schaalmaat hebben, dus een XS heeft dezelfde buitenkant als een XXXL waardoor de kleine maten wel degelijk beter met een impact om kunnen gaan dan een dure helm, je hebt immers 20cm piepschuim om je hoofd.

Daar staat tegenover dat een helm met een hele grote (of eigenlijk te grote) buitenschaal in de regel sneller nekletsel veroorzaakt, en dat test Sharp niet.

Als het trouwens gaat om comfort, prijs, kwaliteit, gewicht en een indrukwekkende Sharp test dan zou ik eens een Marushin proberen. Heb er nu 2 gehad en ze bevallen zeer goed.

For every helmet model, we run 32 tests on seven helmets across a range of sizes – assessing how well each helmet could protect the brain in the event of a crash.

dus niet alleen voordeel voor de chinezen met 1 helmmaat
 
Ik heb altijd begrepen (en dat schijnt ook uit tests te blijken) dat een helm boven de 30km/u bij frontale inpact niet meer uit maakt qua bescherming. Helm van 100.- of 600.-? bij beiden breek je dan gewoon je nek.
Waar een helm nog wel boven de 30km/u tegen beschermt is schaven en glijden. Daarom wordt er ook altijd een integraal of systeemhelm geadviseerd.

Isolatie, geluid, features en kleur, bepalen natuurlijk wel voor een gedeelte de prijs. Maar dat heeft niets met veiligheid te maken. De vijf test punten op een helm zijn ook de punten van directe impact.

Dus..............wat is in deze wijsheid...................

Er zijn nu eenmaal waardes waar ze op moeten testen, anders blijf je testen

ECE 22.05 heeft als test 7,5m/s ( 27km/h) SHARP test ook op lager 21.6 en hoger 30,6 km/h.

Maar in jouw beredenering kun je beter geen helm op doen, want het heeft toch geen zin als we harder rijden 30 per uur. Hoef je ook niet te kiezen tussen goedkoop en duur
 
Terug
Bovenaan Onderaan