Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die test is beetje onzin. Fabrikanten weten ook op welke punten hij wordt getest maak je de helm op die punten goed en de rest bagger en niemand die het door heeft. Denken mensen dat hij goed is terwijl het misschien niet zo is.
Dat zegt hooguit iets over de veiligheid. Dat alleen maakt het nog geen topmerk (of slecht merk).HJC 1 helm met de maximale 5 sterren
Shubert 0 helmen met 5 sterren
AGV 4 stuks
Arai 1 stuks
BeLL 6 stuks
BMW 1 stuks
Buell 1
Caberg 6
Laser 2
marushin 4
MT 1
Nitro 3
Shark 6
Shoei 3
Suomy 1
X-lite 1
en zijn degelijke testen van Sharp.direkt.gov.uk
Dat zegt hooguit iets over de veiligheid. Dat alleen maakt het nog geen topmerk (of slecht merk).
Ik denk dat HJC ondertussen ook geen budget merk meer is, maar eerder in de middenklasse.
Maar je geeft zelf ook al aan dat de helm niet goed verkocht. Ja, dan willen ze die wel kwijt voor een leuke prijs. Ik ben het dus met JanB eens.
Het gaat niet zozeer over de prijs discussie,als over de marges
Ik had toen het nieuwste model(ca 4 jaar geleden) van de hjc hq1,voor de helft(dus die discussie gaat niet op).
Wel heeft het model heeft nooit goed gelopen,ondanks dat het een carbon is,dubbele D sluiting heeft en 5 sterren kreeg bij de sharp-test : Helmets Archive - SHARP (staat ook op de knmv lijst ,voor gebruik op circuits).
Vemar zegt mij ook niet veel,wat ik wel weer raar vind is dat men de crivit(lidl) voor 1/4 v/d prijs kan aanbieden.
Je zou dan weer zeggen dat deze voor de prijs van 50 euro,bij oppakken spontaan uit elkaar zou vallen,maar nee,men geeft er ook nog 3 jaar garantie op
Doen we goed ons huiswerk als we een helm gaan kopen dan zie je dat er onder de €150,- heel veel prima mogelijkheden zijn in ieder segment en pasvorm. Boven die prijs betaal je voor een paar standaard zaken zoals gewicht, materiaal, geluid, veiligheid en spetterende graphics.
Eigenlijk kan er maar een vraag beantwoord worden: Is er tegenwoordig heel veel helm verkrijgbaar voor weinig geld? JA!
Maar, er zijn voor niet-absurde bedragen wel heel wat helmen te krijgen die de vloer aanvegen met een Lidl helm. Mijn ervaring is dat je beter een topmodel van een goedkoper merk kan kopen dan een instapmodel van een topmerk. Vaak is een instapper van een topmerk niet op dezelfde manier of zelfs niet eens in dezelfde fabriek gemaakt als de "echte" versie.
En als je iemand bent die (veel) meer betaald voor de stickers, prima! Maar zet dan niet in je Motorshopper review dat "hij wel een beetje tegenviel voor een helm van €299,-", terwijl de matzwarte versie €199,- kost...
Dat is een van die dingen die het inzicht in de prijs/kwaliteit verhouding uit zijn verband trekt waardoor niemand het meer snapt.
Ja, dat zeg ik al de hele tijd. Veiligheid is het belangrijkste, maar niet het enige aankoopargument. En ondanks dat jouw post wat anders doet vermoeden, durf ik te beweren dat mijn Schuberth (en HJC) veiliger zijn dan mijn AGV.
Ik heb een goedkope Agv Rossi replica. Volgens jou zou die veiliger zijn dan mijn Schuberth of HJC.
Het is echter net een bromfietshelm. Er zit maar weinig materiaal tussen de helmschaal en de binnenvoering. En dat betekent dat mijn hoofd de klap moet opvangen.
Daarnaast spelen andere zaken een rol om een tophelm te zijn, zoals uitrusting, afwerking, gewicht en geluid.
De Schuberts heeft veel zaken die de agv niet heeft: zonnevizier, uitneembare voering, ruimte voor de inbouw van een headset, pinlock vizier. Daarbij is de helm erg stil.
Voor de HJC geldt hetzelfde t.o.v. AGV.
Arai heeft een film waarin zij uitleggen hoe zij testen. Dit gaat veel verder dan de standaard testen. Wat heb je aan een sterke buitenschaal en vizier als het binnenwerk niet deugd. Het gaat om het totaalplaatje. Ik heb zelf niets met Arai, ik heb een verkeerde vorm hoofd voor een Arai.
ik heb ook een hjc is-16Ik heb nu een HJC (IS-16) en vorige week met een Schuberth S2 gereden. Wat een wereld van verschil! De HJC kostte destijds ook gewoon €200,-, dus ook niet spotgoedkoop.
Dus als dezelfde helm in motorzaak A 500 kost en in motorzaak B 400 dan is die van motorzaak A beter!!
begrijpend lezen is niet je sterkste punt he?
een helm van 80 euro kan ook lekker zitten
lol.... wat een "blonde" reactieDie test is beetje onzin. Fabrikanten weten ook op welke punten hij wordt getest maak je de helm op die punten goed en de rest bagger en niemand die het door heeft. Denken mensen dat hij goed is terwijl het misschien niet zo is.
de grote vraag is: en een van 79?en een van 81 euro?
Sharp test helmen, zij stellen dat de goedkoopste Chinese helmen beter scoren dan a merken.
Dat zegt mij meer over de test dan de helm.
Geeft he niet te denken dat Arai slecht uit de test komt en de top professionals uit de auto gp en moto gp wereld (o.a.Schumacher) met Arai rijden.
de grote vraag is: en een van 79?
rossi: agv
pedrosa: arai
lorenzo: hjc
marquez: shoei
dovi: airoh
espargaro: shark
heeft niks met kwaliteit te maken maar met sponsoring!
geldt voor motogp maar ook alle soort sport!
Sharp Testing - SHARP
Ze testen ook alleen de gevolgen van een impact. Die goedkope Chinezen scoren goed omdat die helmpjes maar 1 schaalmaat hebben, dus een XS heeft dezelfde buitenkant als een XXXL waardoor de kleine maten wel degelijk beter met een impact om kunnen gaan dan een dure helm, je hebt immers 20cm piepschuim om je hoofd.
Daar staat tegenover dat een helm met een hele grote (of eigenlijk te grote) buitenschaal in de regel sneller nekletsel veroorzaakt, en dat test Sharp niet.
Als het trouwens gaat om comfort, prijs, kwaliteit, gewicht en een indrukwekkende Sharp test dan zou ik eens een Marushin proberen. Heb er nu 2 gehad en ze bevallen zeer goed.
Ik heb altijd begrepen (en dat schijnt ook uit tests te blijken) dat een helm boven de 30km/u bij frontale inpact niet meer uit maakt qua bescherming. Helm van 100.- of 600.-? bij beiden breek je dan gewoon je nek.
Waar een helm nog wel boven de 30km/u tegen beschermt is schaven en glijden. Daarom wordt er ook altijd een integraal of systeemhelm geadviseerd.
Isolatie, geluid, features en kleur, bepalen natuurlijk wel voor een gedeelte de prijs. Maar dat heeft niets met veiligheid te maken. De vijf test punten op een helm zijn ook de punten van directe impact.
Dus..............wat is in deze wijsheid...................