Verschil R1 en R6???

Ook al heb je hem, dan zul je er niet het uiterste uit kunnen halen..

Ik heb het niet over de snelheid hoor, maar meer over het rijgedrag, de zitcomfort, de bochten, de ervaring ect.
Tuurlijk heb je een idee, maar echt weten doe je pas als je er maanden op hebt gezeten.
Vandaar mijn vraag aan de mensen die een R1 en R6 hebben gereden of 1 van de twee.
Ik ben sowieso een stuk wijzer geworden en vind het ook a nice read.
 
Heb n r6 2003. Was/ben er nog steeds blij mee na 2 jaar. Stuurt super, rijdt super en is veel fun. Maar een r1 is ook mooi, zal ook best goed sturen en veel fun zijn.

Gewoon kopen wat jij wil joh
 
Heb n r6 2003. Was/ben er nog steeds blij mee na 2 jaar. Stuurt super, rijdt super en is veel fun. Maar een r1 is ook mooi, zal ook best goed sturen en veel fun zijn.

Gewoon kopen wat jij wil joh

Denk idd dat het allebei heerlijk rijdt en genieten is als je van supersport houdt.

Niks mis mee.
 
Ok een stuk sneller dan...hahah
Zo te lezen is het ook een groot verschil qua koppel?

Mijn vraag is meer qua comfort, er wordt gezegd zithouding??
Ik ben 1.87 en kom van een GSXR750 af, zou het dan qua beleving minder zijn.
Hoe is de kwaliteit, ik weet dat er met de Yamaha tm 2002 problemen waren? Had ik ergens gelezen.

Wie helpt mij aan mij goede info?

Dan hebben we meer info nodig dan alleen 1.87m... Hoeveel weeg je, wat voor pak draag je, welke kleur ogen heb je, wat is je lievelingseten?
 
Dan hebben we meer info nodig dan alleen 1.87m... Hoeveel weeg je, wat voor pak draag je, welke kleur ogen heb je, wat is je lievelingseten?
Ben 1.86 en op een r1 zit ik in elk geval ruim genoeg. Als je al wat pk's gewend bent,.zou ik voor de r1 gaan. Ik vind die r6'jes onderin zo weinig vermogen hebben dat het niet lekker rijdt op de obw. R1 kan je wat dat betreft veel meer relax mee rijden.
 
Ben 1.86 en op een r1 zit ik in elk geval ruim genoeg. Als je al wat pk's gewend bent,.zou ik voor de r1 gaan. Ik vind die r6'jes onderin zo weinig vermogen hebben dat het niet lekker rijdt op de obw. R1 kan je wat dat betreft veel meer relax mee rijden.
Mooie aan een R6 is weer dat je hem in de toeren kan jagen. 16k toeren *O*
 
Bedankt voor de info.

Ik ga dit weekend hopelijk met droog weer wat R1 en R6 vergelijken.

Ik denk dat het idd een R1 wordt, niet om de snelheid maar meer om wat er allemaal gezegd is hier.
 
Laatst bewerkt:
Succes met je keuze. Beide zijn goede motoren met voor- en nadelen. Ik zou vooral het gevoel tijdens/na de proefrit doorslag laten geven.
 
Succes met je keuze. Beide zijn goede motoren met voor- en nadelen. Ik zou vooral het gevoel tijdens/na de proefrit doorslag laten geven.

:^

Eigenlijk al zonde om je te laten beinvloeden door meningen van anderen. Nu ga je niet meer onbevangen de proefritten in.

Eigenlijk blijft dat gewoon het allerbest/allermooist, gewoon naar een paar willekeurige motorzaken gaan en een beetje 'tegen banden gaan schoppen' (zoals wij dat vroeger zeiden :+ )
 
Ik heb zelf een R6 uit 03, al 6 jaar of iets. Ik heb ook op verschillende R1's gereden. 99, 03, 04 en 06

De zit op de R1 is iets ruimer, en eerlijk gezegd valt het mij telkens weer op dat deze iets relaxter is. Alsof de clipons net een tikkie hoger zitten, of het zadel wat lager. Je hangt minder op de pols.

Ik vind het verschil in stuurgedrag minimaal. Ik moet iets meer trekken aan de R1's om ze de bocht in te krijgen, maar ik ben klein van postuur en zit dus minder op het stuur bij een R1.

Een R1 rijdt een stuk rustiger vind ik. Mijn R6 is niet helemaal standaard en in een race tegen de 99 of 03 R1 win ik het tot ver voorbij de 200. Op top gaat mijn 6 harder dan die 99 R1. Toch heb ik op de R1 het gevoel met veel meer vermogen op stap te zijn dan mijn eigen motor, en dat komt door het koppel. Daardoor is lui rijden veel makkelijker en meer ontspannen. Voor mij zou dit de doorslaggevende factor zijn bij het kiezen tussen de 2.

Ik pak de R6 alleen als ik zin heb om te knallen. Maar als ik alle ritjes met één van deze motoren zou moeten doen zou ik voor de R1 gaan. Vanwege de houding en het koppel valt er naar mijn idee comfortabeler meer km's mee te maken. (het wordt natuurlijk nooit een toerfiets)
Als je echt alleen zeer sportieve ritjes wilt maken zou ik voor een R6 kiezen. Door de hogere toeren heb je eerder het idee echt goed door te rijden. De snelheidsbeleving is groter en dit kan rijbewijsreddend zijn :+ Plus je bent actiever bezig met schakelen en in de juiste versnelling zitten. Bij de R1 wel iets alerter zijn met uitaccelereren ;)

Succes met kiezen!!
 
Ik heb zelf een R6 uit 03, al 6 jaar of iets. Ik heb ook op verschillende R1's gereden. 99, 03, 04 en 06

De zit op de R1 is iets ruimer, en eerlijk gezegd valt het mij telkens weer op dat deze iets relaxter is. Alsof de clipons net een tikkie hoger zitten, of het zadel wat lager. Je hangt minder op de pols.

Ik vind het verschil in stuurgedrag minimaal. Ik moet iets meer trekken aan de R1's om ze de bocht in te krijgen, maar ik ben klein van postuur en zit dus minder op het stuur bij een R1.

Een R1 rijdt een stuk rustiger vind ik. Mijn R6 is niet helemaal standaard en in een race tegen de 99 of 03 R1 win ik het tot ver voorbij de 200. Op top gaat mijn 6 harder dan die 99 R1. Toch heb ik op de R1 het gevoel met veel meer vermogen op stap te zijn dan mijn eigen motor, en dat komt door het koppel. Daardoor is lui rijden veel makkelijker en meer ontspannen. Voor mij zou dit de doorslaggevende factor zijn bij het kiezen tussen de 2.

Ik pak de R6 alleen als ik zin heb om te knallen. Maar als ik alle ritjes met één van deze motoren zou moeten doen zou ik voor de R1 gaan. Vanwege de houding en het koppel valt er naar mijn idee comfortabeler meer km's mee te maken. (het wordt natuurlijk nooit een toerfiets)
Als je echt alleen zeer sportieve ritjes wilt maken zou ik voor een R6 kiezen. Door de hogere toeren heb je eerder het idee echt goed door te rijden. De snelheidsbeleving is groter en dit kan rijbewijsreddend zijn :+ Plus je bent actiever bezig met schakelen en in de juiste versnelling zitten. Bij de R1 wel iets alerter zijn met uitaccelereren ;)

Succes met kiezen!!

nice read!
Dank je wel voor je ervaring,

Dit is ook waarom ik denk ik meer voor de R1 kies.

Ik heb ook wat recensies gelezen op het net en wat clips gezien. Ik hoop dat ik een mooie strakke 2003/2004 vindt en er een mooie tijd mee mag hebben.
Ik stap net van een GSXR750 K1 daar heb ik jaren van genoten..hoop dat ook met mijn volgende bike.
Ben voor de rest geen stunter of racer, wel een vlotte rijder, vind supersport gewoon supermooi haha
 
Als je van een 750 af komt zou ik niet terug stappen naar een 600. Ik ben van een 750 k6 naar een 600RR gegaan en het was het net niet.

Miste dat beetje power, op de snelweg steeds omhoog schakelen terwijl ik al in zn 6 reed. Het was allemaal wat saaier vind ik.

Een 750 is in mijn ogen een soort van "opgevoerde" 600.

Maar goed, dit kan iemand anders weer anders ervaren.
 
Laatst bewerkt:
nice read!
Dank je wel voor je ervaring,

Dit is ook waarom ik denk ik meer voor de R1 kies.

Ik heb ook wat recensies gelezen op het net en wat clips gezien. Ik hoop dat ik een mooie strakke 2003/2004 vindt en er een mooie tijd mee mag hebben.
Ik stap net van een GSXR750 K1 daar heb ik jaren van genoten..hoop dat ook met mijn volgende bike.
Ben voor de rest geen stunter of racer, wel een vlotte rijder, vind supersport gewoon supermooi haha

Ik zou als ik jou was dan wel voor een 2004 model proberen te gaan. Ik heb ongeveer 1,5 jaar met de 2003 gereden totdat deze gestolen werd en inmiddels al weer een maandje op de 2004 R1. De 2004 R1 heeft een aantal verbeteringen ondergaan.
Ik vind de 2004 net iets lekkerder rijden dan mijn oude 2003 ondanks dat de oude een volledige akra uitlaat er onder had.
 
lees de test op motorfreaks alle 4 de 1000 cc supersport jappen worden getest uit bj 2004

natuurlijk won de gsx r 1000 die maar gekocht toen :P

staat ook een 600 cc test :)
 
Als je van een 750 af komt zou ik niet terug stappen naar een 600. Ik ben van een 750 k6 naar een 600RR gegaan en het was het net niet.

Miste dat beetje power, op de snelweg steeds omhoog schakelen terwijl ik al in zn 6 reed. Het was allemaal wat saaier vind ik.

Een 750 is in mijn ogen een soort van "opgevoerde" 600.

Maar goed, dit kan iemand anders weer anders ervaren.

Ik snap wat je bedoel en zal dat sker in mijn overweging meenemen als ik ga proefrijden morgen...
 
Ik zou als ik jou was dan wel voor een 2004 model proberen te gaan. Ik heb ongeveer 1,5 jaar met de 2003 gereden totdat deze gestolen werd en inmiddels al weer een maandje op de 2004 R1. De 2004 R1 heeft een aantal verbeteringen ondergaan.
Ik vind de 2004 net iets lekkerder rijden dan mijn oude 2003 ondanks dat de oude een volledige akra uitlaat er onder had.

Het liefst ga ik idd voor een 2004, maarja dan moet ik em wel vinden voor het geld dat ik in mn portemoneetje heb hahaha....Sowieso vind ik het aanbod niet erg veel op marktplaats. Kan zijn omdat het winter is en dat ze pas in de lente weer te koop worden gezet...Sowieso wil ik de grijs, zwarte...vind die zoooo mooi!

En je motor gestolen..das egt een nachtmerrie :( ...gelukkig heb je er iets beters voor terug gekregen ;)
 
Het liefst ga ik idd voor een 2004, maarja dan moet ik em wel vinden voor het geld dat ik in mn portemoneetje heb hahaha....Sowieso vind ik het aanbod niet erg veel op marktplaats.

Dan zou ik voor een 2003 gaan in het rood... :+

 
Terug
Bovenaan Onderaan