Verslag motortrip Noordkaap 2012

Ik dacht al waar blijft hij met zijn verslag en foto reportage, was wel benieuwt ;)

Dat mag wel een Trip heten, goeien dag zeg! :P
Jij heb heel wat gezien en beleeft onderweg.

Ik heb je route eens een beetje zitten volgen op de kaart, tsjonge jij bent Echt van alles tegen gekomen onderweg. Mooi hoor!
Volgens mij heb jij heel wat oversteken gemaakt, was het niet met een veerboot dan was het wel over een lange brug of door lange tunnels.

Zie ik het goed dat je 3x met de veerboot bent geweest :?
Die 2 tunnels op de E-69 "de Nordkapptunnel en de Honningsvâgtunnel" op weg naar de Noordkaap waren geloog ik niet de meest moderne tunnels zo te zien en erg lang geloof ik :?
Enig idee hoe koud het was daar op de Poolcirkel in de zomer :?

Leuk verslag en erg mooie foto's Roy!! :)

Ja druk druk druk, en elke foto uploaden duurt nogal ff ;)

Maar idd, het is niet alleen brandstof, eten en overnachten. Maar ook ferry's, veren en tolbruggen.
Ik heb 3x een ferry gehad, DLD naar Denemarken, Lofoten naar Bodo en Noorwegen naar Denemarken. Verder nog een stuk of 5? veerboten. Scheelt wel dat je overal als motorrijder minder betaald.

Het verschilde qua tunnels idd behoorlijk, ik heb 2x echt gedacht "Sjeeezus it's dark in here!" Smal, slechte verlichting en slechte luchtafzuiging.

Het schommelde qua temp nogal, die foto bij dat bevroren meer was zo rond de 3 graden maar heb ook 24graden gehad. Op de Noordkaap zelf was het zo rond de 15 graden. Over het algemeen met het juiste aantal lagen prima te doen.

Erg leuk verslag hoor... :).
Vraag me ook af of het een beetje tedoen was kwa tempratuur.
en knap veel km gereden op je bandje dat red ik normaal hier in nl niet..

gr

Zie boven en nee ik ook niet. Maar ik heb ook 310km op 16L gereden... dát haal ik zeker niet in NL :P

Mooie reis! Noorwegen, wil ik ook naar toe.
Ik heb zelfs al een paar mede-reisgenoten maar nu is de "is de Noordkaap wel de moeite waard om ernaar toe te gaan-discussie" weer opgelaaid. Even kijken wat er gaat gebeuren.

Heb je gekampeerd? Lijkt me dat je vooral B&B etc hebt gedaan?

Zie boven ;)

Noordkaap zelf is de moeite als je goed weer hebt, ga er dus niet vanuit dat je net zoveel mazzel als ik hebt en gelijk een prachtige "nacht" hebt. In de mist en andere narigheid lijkt de NK me weer niet boeiend.

En ik heb veel in hostels gezeten, makkelijk te vinden via HiHostels, goedkoop en je hoeft niet zoveel mee te slepen. Kamperen vertik ik, daar zie ik de lol niet van in en nu heb ik nog droog weer gehad. Ik zie mezelf in de zeikende regen al zo'n ding opzetten daarbij, ik had nu al genoeg bij me ;)

hoeveel dagen ben je er nou voor nodig? en hoe was't weer daar?
vooral dat laatste doet me elk jaar toch voor het zuiden kiezen, terwijl het zo te zien toch erg mooi is in scandinavie.

Ik ben maandag de 11e vertrokken en was zondag de 24e weer terug. Nu heb ik wel door het slechte weer de laatste dag dus eigenlijk geskipt. Dus eigenlijk 2 weken, maar nu heb ik ook geen enkele vertraging gehad.
Nou ja, zoals ik al zei heb ik veel dreigend weer gehad, maar het viel telkens maar niet. Veel geluk gehad dus. Kan bovenin behoorlijk spoken heb ik me laten vertellen.

Mooie reis en verslag.
Hoe lang heeft de reis geduurd?

Zie boven ;)

Te gek verslag...

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe lang heb je erover gedaan? Was het goed te doen op een dergelijke motor?

Zie boven ;)

Ik wil ook meer van dit soort reizen gaan maken, volgend jaar een rondje Italie maar de noorkaap lijkt me ook wel erg gaaf. Ik heb echter geen idee wat zo'n trip kost. Hoeveel trek je er per dag ongeveer voor uit?

Verschilt per rit en per land en per persoon enz...
Ik heb gewoon gekeken wat overnachtingen gemiddeld zullen kosten, brandstof per tank en per liter/verbruik, afstand, wat eten kost. Ik ben uitgegaan van 100 euro per dag aan eten, drinken en overnachting. Dan nog eens wat je aan verbruik hebt. Dat is dus erg mee gevallen omdat je veel en veeeeeel zuiniger rijd daar. Ook heb ik 2x bij iemand thuis kunnen eten en slapen wat je dus behoorlijk scheelt. Heb je tijd en de zin is couchsurfen dus een goeie.
Maar daar komt ook nog een set banden en wat overig motoronderhoud bij.

Nice :Y je had dus geen tent mee?

Hell no!

zou een oude gpx het ook overleven?

Why not? Als hij goed onderhouden is en jij vertrouwd hem?






@de rest: Thanks!
 
Laatst bewerkt:
erg mooie foto's, mooi verslag, respect voor wat je hebt gedaan :}

lijkt me ook zeker een mooie rit, zal er nog heeeeel goed over nadenken ;)
 
Leuk hoor. Ik begrijp dat je de reis in je eentje hebt gemaakt? Is dat niet saai? Of ontmoet je genoeg mensen onderweg?
 
Ben chauffeur, dus eraan gewend en maak makkelijk contact met vreemden :)
Voordeel is gewoon dat je je aan niemand hoeft aan te passen.
Ik ben ook vaker op vakantie gegaan en je komt altijd andere mensen tegen. Maar op de motor heb ik het nog nooit gedaan. Ik ga er ook eens over nadenken.
 
Hoe beviel je GSX-R 750 voor zo'n trip. Ik zit ook aan deze motor te denken voor volgend jaar maar wil er dan ook dergelijke tochten mee maken.
 
Ja inderdaad. Mooie motorvakantie hoor maar avontuur.....
Als je nu door Syrië gaat off-roaden, da's pas avontuur!
 
...tuurlijk is er altijd de overtreffende trap van avontuur...

...of van mij part Avontuur..., met een hoofdletter...



...maar..., in je uppie, en met 1 verse bougie in de achterzak een tocht van ruim 7000 kilometer doen, vind ik toch best een beetje avontuur...






...trouwens gelijk een berichtje voor de vaak meelezende Naba-baas : vanaf deze kant dit jaar geen enkel reisverslag... :/

...sorry ; kan er nix aan doen...
...had het zelf ook graag anders gezien...




...U bent, zie ik, ook van Uw TDM-geloof gevallen...?!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor t delen :)
Hoe waren jouw ervaringen mbt de overnachtingen?
Is het nodig een slaapzak mee te nemen voor de hyttere? Of zijn er genoeg herbergen?
Heb je ooit het gevoel gehad dat je het volgende tankstation misschien wel niet zou halen?

Mvg
Thijs
 
Mooi verslag, Roy. Ik hoop over een dikke week samen met een maat ook die kant op te gaan. Zag dat we bijna dezelfde route doen. Alleen nemen wij wel een tent mee.
 
...trouwens gelijk een berichtje voor de vaak meelezende Naba-baas : vanaf deze kant dit jaar geen enkel reisverslag... :/

...sorry ; kan er nix aan doen...
...had het zelf ook graag anders gezien...

Ach wat jammer... dat was nou precies wat ik mezelf afvroeg na het nogmaals lezen van je verslag van vorig jaar (Ardeche) en toen je posts eens na ging lezen of er nog wat in de planning stond... -O-

Behalve Naba kijken er meer mensen uit naar een verslag van jouw hand hoor... :Y
 
Laatst bewerkt:
Roy, leuk verslag :Y Goed naar je zin gehad lees ik.

Ben ook bezig een verslagje te maken van m'n tripje in Noorwegen, zal 'm binnenkort hier ook op MF zetten.
 
...tuurlijk is er altijd de overtreffende trap van avontuur...

...of van mij part Avontuur..., met een hoofdletter...



...maar..., in je uppie, en met 1 verse bougie in de achterzak een tocht van ruim 7000 kilometer doen, vind ik toch best een beetje avontuur...






...trouwens gelijk een berichtje voor de vaak meelezende Naba-baas : vanaf deze kant dit jaar geen enkel reisverslag... :/

...sorry ; kan er nix aan doen...
...had het zelf ook graag anders gezien...




...U bent, zie ik, ook van Uw TDM-geloof gevallen...?!

Mwoah, zo'n 2004 gaat niet zomaar kapot. Maar goed, ik noem het een ervaring jij avontuur ;)

Bedankt voor t delen :)
Hoe waren jouw ervaringen mbt de overnachtingen?
Is het nodig een slaapzak mee te nemen voor de hyttere? Of zijn er genoeg herbergen?
Heb je ooit het gevoel gehad dat je het volgende tankstation misschien wel niet zou halen?

Mvg
Thijs

Slaapzak/beddegoed heb je zeker nodig in de hutten en hostels. Je kan wel overal beddegoed huren maar goed, dat kost ;)

Tanken is geen enkel probleem. Maar nu had ik het geluk dat mijn Zumo 660 me ook kan vertellen waar de volgende tankstop is.

Mooi verslag, Roy. Ik hoop over een dikke week samen met een maat ook die kant op te gaan. Zag dat we bijna dezelfde route doen. Alleen nemen wij wel een tent mee.

Enjoy!

Roy, leuk verslag :Y Goed naar je zin gehad lees ik.

Ben ook bezig een verslagje te maken van m'n tripje in Noorwegen, zal 'm binnenkort hier ook op MF zetten.

Zie hem wel verschijnen :)
 
AdventureGirl over jammer...:

Ach wat jammer... dat was nou precies wat ik mezelf afvroeg na het nogmaals lezen van je verslag van vorig jaar (Ardeche) en toen je posts eens na ging lezen of er nog wat in de planning stond... -O-

...in de planning staat het afgelopen voorjaar, deze zomer, en het komende najaar vooral 'dingen' doen die ons helaas naar aanleiding van de minder leuke, maar onomkeerbare kanten des levens in de schoot geworpen zijn...
 
Roy "R" over bijna hetzelfde, maar toch anders...:

Mwoah, zo'n 2004 gaat niet zomaar kapot.
Maar goed, ik noem het een ervaring jij avontuur ;)

...misschien ben ik ook wel een dagdromer, want ik heb dat hele motorrijden de afgelopen 30 jaren dat ik het zelf doe, en voor die tijd, toen ik als kleine jongen er alleen maar naar kon kijken, altijd een beetje als een avontuur gezien...

...misschien hou ik mijzelf ook wel gewoon voor de gek...

...en is het niet meer dan een manier van transport van het simpele A naar B...




...weer een zeepbel die 'plop' zegt...



...dan maar naakt op de scooter...
...de 1 zal zeggen dat het een ervaring is, ik denk dat zoiets avontuur is...


...avontuurlijk is het in ieder geval wel... ;)


full
 
...misschien ben ik ook wel een dagdromer, want ik heb dat hele motorrijden de afgelopen 30 jaren dat ik het zelf doe, en voor die tijd, toen ik als kleine jongen er alleen maar naar kon kijken, altijd een beetje als een avontuur gezien...

...misschien hou ik mijzelf ook wel gewoon voor de gek...

...en is het niet meer dan een manier van transport van het simpele A naar B...




...weer een zeepbel die 'plop' zegt...



...dan maar naakt op de scooter...
...de 1 zal zeggen dat het een ervaring is, ik denk dat zoiets avontuur is...


...avontuurlijk is het in ieder geval wel... ;)


[afbeelding]

Nee het is ook voor mij zeker meer als een manier om van a naar b te komen. Avontuurlijk ga ik dan wel in mee! *D
 
Na een lange tijd het topic dan toch gevonden en gelezen.
Echt een geweldig topic. Leuk verslag en geweldige foto's.

Ik moet zeggen dat ik de foto's van zweden best herken, daarboven zijn de bomen en meren op een gegeven moment allemaal hetzelfde. Nu ik ze zo zie krijg ik wel een klein beetje heimwee om die kant weer eens op te gaan.
Wat een geweldige landen zijn dat.

Ook ben ik al eens aardig in de buurt geweest met een enduro motor, wel achterin een auto meegenomen.
full

full

full

full




Als ik het zo zie is dit nog wel een keer iets wat ik ook een keer ga doen, maar zoals met alles je moet het gewoon doen.
 
Ziet er goed uit Roy! :Y

Late reactie, zagg het topic pas laat. Drukke tijden, ach je kent het wel...
Mooie trip geweest zo te zien. Maareh, in je uppie? Ik dacht dat je ouweheer mee zou gaan op de FJR?
08/09 het complete verhaal met vleesch en bier ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan