Dhr. Bosso
Пу́тін хуйло́!
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
Eerst de foto's.
Rechts.
Links.
Serie of type nummer?
Het volgende probleem doet zich voor. Als ik met de Kawa ga rijden wil deze bij stationair draaien telkens ineens in de toeren klimmen naar 6000 toeren.
Met de stationair schroef rechts kan ik dit wel tijdelijk terugdraaien, maar dan valt de motor bij de volgende keer gelijk stil. De carburateur is al enkele malen schoon gemaakt met remmen-reiniger en carburateur-reiniger. De sproeiers en kanaaltjes zijn geflost met een heel fijn stukje staaldraad (waslijn), en dan nogmaals uitgespoeld met reiniger.
Valse lucht kan het niet zijn, dat heb ik al uitgeprobeerd met reiniger, en het membraam is ook in orde.
Wanneer de motor in die 6000 toeren zit, is deze er weer moeilijk naar beneden te brengen. Paar keer de koppeling laten opkomen met de achterrem erop wil wel helpen, maar even zo goed gaat het even later weer fout. OOK ONDER HET RIJDEN!
Ik heb me 't schompus gezocht op 't www, maar kan niets bruikbaars over deze carburateurtjes vinden. Zelfs niet de standaard instelling van de mengselschroef.
Wat zie ik over het hoofd? De motor heeft deze kuren nog niet zo lang, maar ik kom er niet uit.
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
- Merk: Kawasaki
- Type: 250 LTD 1 cilinder met Keihin 32 mm. carburateur.
- Bouwjaar: 1983.
- Km stand: +30. 000
- Probleem: In de toeren draaien/ op hol slaan.
- Wanneer is het probleem ontstaan: 2 weken geleden.
- Wat is er al aan gedaan: Diverse keren schoon gemaakt.
Eerst de foto's.
Rechts.
Links.
Serie of type nummer?
Het volgende probleem doet zich voor. Als ik met de Kawa ga rijden wil deze bij stationair draaien telkens ineens in de toeren klimmen naar 6000 toeren.
Met de stationair schroef rechts kan ik dit wel tijdelijk terugdraaien, maar dan valt de motor bij de volgende keer gelijk stil. De carburateur is al enkele malen schoon gemaakt met remmen-reiniger en carburateur-reiniger. De sproeiers en kanaaltjes zijn geflost met een heel fijn stukje staaldraad (waslijn), en dan nogmaals uitgespoeld met reiniger.
Valse lucht kan het niet zijn, dat heb ik al uitgeprobeerd met reiniger, en het membraam is ook in orde.
Wanneer de motor in die 6000 toeren zit, is deze er weer moeilijk naar beneden te brengen. Paar keer de koppeling laten opkomen met de achterrem erop wil wel helpen, maar even zo goed gaat het even later weer fout. OOK ONDER HET RIJDEN!
Ik heb me 't schompus gezocht op 't www, maar kan niets bruikbaars over deze carburateurtjes vinden. Zelfs niet de standaard instelling van de mengselschroef.
Wat zie ik over het hoofd? De motor heeft deze kuren nog niet zo lang, maar ik kom er niet uit.
Laatst bewerkt: