Verzekeren op iemand anders naam

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Dit wordt hopenlijk mijn laatste vraag op verzekeringsgebied. Heb al een aantal andere gesteld:

Bonus/Malus tegenover schadevrije jaren.
verzekering motor via no-claim auto
wat kost een schaderapport/bemiddeling met expert


-----------------------------------------------------------

Ik wil dus op een andere verzekering over. Maar dat wordt me dus behoorlijk onmogelijk gemaakt omdat ik dan in de Malus kom.(meer dan 100% betalen) De meeste verzekeraars zullen me dan niet accepteren. Mijn huidige verzekering is te duur en heeft voor mij te slechte voorwaarden.

Nu mijn vraag.

Kan ik mijn motor verzekeren op iemand anders zijn naam. Bijvoorbeeld op naam van mijn vriendin, of een kennis.

Dingen die dan van belang zijn;
Mijn vriendin heeft geen motorrijbewijs (mag dat :? ).

Mijn kennis wel, en heeft ook een motor. Hoe zit het dan met de noclaim van zijn huidige motor. Gaat die ook omlaag als ik weer pech heb.

Als ik pech krijg. En hij wil een andere verzekering regelen (voor zichzelf) komt hij dan ook in de problemen.

Ok jullie hebben zo ongeveer wel een idee welke kant ik op wil ;)

Gaarne meer info :)
 
Als ze daar achterkomen, dan heb je pas een probleem. Denk dat je dan op een zwarte lijst komt te staan, en dan kun je het overal wel shaken. Zou ik echt niet aan beginnen...
 
hallo,

je mag dat wel alleen je moet dan aan geven als je de formulieren invult dat jij de bestuurder bent en niemand anders.

heb ik ook gedaan in het begin.

groet,
Achmed.
 
hallo,

je mag dat wel alleen je moet dan aan geven als je de formulieren invult dat jij de bestuurder bent en niemand anders.

heb ik ook gedaan in het begin.

groet,
Achmed.

Hoe zal het dan gaan met de no-claim. Die van mij of van de ander?
 
Als ze daar achterkomen, dan heb je pas een probleem. Denk dat je dan op een zwarte lijst komt te staan, en dan kun je het overal wel shaken. Zou ik echt niet aan beginnen...
:^

Nog afgezien daarvan, als er wat gebeurt, loop je het risico dat ze niet uitkeren. Vooral als iemand letselschade bij jouw WA-verzekering claimt, kan dat zeer nadelige gevolgen hebben, omdat je verzekeringsmaatschappij die schade dan op jou kan proberen te verhalen.
 
Als ze daar achterkomen, dan heb je pas een probleem. Denk dat je dan op een zwarte lijst komt te staan, en dan kun je het overal wel shaken. Zou ik echt niet aan beginnen...

:^ volgens mij stond er in de Autoweek onlangs (1 a 2 maanden terug) een stukje hierover. Je bent echt flink het haasje als ze erachter komen!
 
Is dat niet een probleem?

Je kunt wel als bestuurder op een ander z\'n naam, maar...

Dan kom je toch nooit uit die malus sitautie?
Is het niet slimmer om bij je huidige verzekeraar te blijven tot je uit die malus situatie komt? Dan kun je daarna wel bij een nadere verzekeraar terecht. Of is dat geen optie?
 
Is dat niet een probleem?

Je kunt wel als bestuurder op een ander z\'n naam, maar...

Dan kom je toch nooit uit die malus sitautie?
Is het niet slimmer om bij je huidige verzekeraar te blijven tot je uit die malus situatie komt? Dan kun je daarna wel bij een nadere verzekeraar terecht. Of is dat geen optie?

Is wel een optie. Maar,, dit wordt zeer waarschijnlijk voor mij een zeer duur jaar(huisje kopen :) ) En ik wil echt graag van de huidige verzekeringmaatschappij af.
 
Is wel een optie. Maar,, dit wordt zeer waarschijnlijk voor mij een zeer duur jaar(huisje kopen :) ) En ik wil echt graag van de huidige verzekeringmaatschappij af.

Ik zou het toch zo doen dan. Anders blijf je er mee zitten. En als je stopt bij je huidige verzekeraar met malus dan willen zij je misschien over een paar jaar als je dat huisje eenmaal hebt ook niet meer. Dan zit je helemaal moeilijk en kun je nergens meer terecht.

Het is vervelend, maar ik zou er nu een duur jaar van maken, anders blijft dit probleem je achtervolgen vrees ik.
 
Heb je er al aan gedacht dat wat je wilt asociaal is tegenover andere verzekerden, waaronder MF-ers? Door dit soort acties betaalt een ander te veel. Of kan jou dat nix schelen?
 
Mijn motoren zijn al jaren verzekerd op de naam van mijn vrouw, op de polis sta ik als regelmatige bestuurder genoteerd, nog nooit gelul hierover gehad afgelopen 14 jaar :?
 
Ale je je brommer op iemand anders zn naam wil verzekeren zal je het ook op zijn naam moete zette, dus dat hij de eigenaar is, en ook de wegenbelasting betaalt...zoals moi al zei...
 
de eigenaar en de verzekerde moeten dezelfde persoon zijn.

ja, maar je kan wel een ander als regelmatige bestuurder opgeven.

Dus Auke schiet daar niks mee op.
Als ze vriendin de fiets op naam heeft en de verzekering ook, maar Auke als regelmatige bestuurder opgeeft, is het weer zijn naam die er staat.

Anders helemaal geen uitkering als er wat gebeurt omdat Thea geen RBW heeft en dus niet mag rijden op die fiets.

Ook met kennis. Die moet fiets dan ook op zijn naam zetten en Auke als regelmatige bestuurder opgeven. Volgens mij kom je er anders echt niet mee weg.
 
de eigenaar en de verzekerde moeten dezelfde persoon zijn.
Dat heb ik dus niet, mijn motor is technisch van mijn vader (kenteken staat op zijn naam) en ik heb een verzekering afgesloten op de motor , omdat ik ermee rijd.
Mijn vader is aansprakelijk indien de motor niet verzekerd is.
Indien mijn vader de motor zou verzekeren en mij als regelmatige bestuurder opgeeft, dan wordt de premie naar mijn schadevrije jaren berekend.
Ik had bij de tussenpersoon wel moeilijkehden om dit zo te regelen, maar de maatschappij deed helemaal niet moeilijk.
Kan dus wel blijkbaar
 
Heb je er al aan gedacht dat wat je wilt asociaal is tegenover andere verzekerden, waaronder MF-ers? Door dit soort acties betaalt een ander te veel. Of kan jou dat nix schelen?

Och, ik zeg toch helemaal niet dat ik iets illegaals doe of zo. Ik bekijk gewoon de mogelijkheden. En wat asociaal is is dat je na 5 jaar schadevrij rijden en bijna 10 jaar rijbewijs en regelmatig rijden. 1 ongemakje hebt en direct in de malus wordt geschopt.

Mensen bedankt voor de info. Meer is altijd welkom :)
 
Op den duur betaal je de rekening omdat je zelf niet de schadevrije jaren opbouwt. Wil je met de tijd zelf gaan verzekeren begin je weer met \" O \" schadevrije jaren.

En wat wanneer jij nu ´s ´n flinke schade oploopt op naam van iemand anders? Op dat moment kan diegene nooit meer antwoorden bij het aanvragen cq overzetten naar een andere maatschappij dat er schade is geleden die geclaimd is. Dit heeft wel degelijk gevolgen. Vraag me af of diegene dan ook nog zo dikke maatjes met je wil zijn...
 
Op maandag 27 januari 2003 23:06 schreef Kamikaze het volgende:... verhaal: brommer van pa, verzekerd door zoon...
normaal gesproken gaan verzekerings maatschappijen hier niet mee akoord, ook logisch, want dan laat ik al m\'n voertuigen door bv m\'n moeder verzekeren.
voordeel (prijstechnisch) met oog op leeftijd, vrouw, amtenaar en woonplaats.
(volgens mijn tussenpersoon is het verboden)

dat ze in jouw geval er mee akoord gaan vind ik twijvelachtig, tenzij de verzekeringsmaatschapij een hogere rekening kan presenteren...
 
alles staat op mun vaders naam en ik ben 2e berijder..rij ik schade,
dan gaat zijn bonumalus (75%noclaim *D ) naar beneden *D (Royal Nederland)

als ik 24 ben val ik buiten die dure leeftijdsgroep dan zet ik alles wel op mijn naam en kan ik zelf schade vrije jaren opbouwen...

grtzz
 
Terug
Bovenaan Onderaan