Verzekeringsvraagje

Maartje.

Rookie
24 jan 2006
24
0
Houten
Hallo mensen,

Ik heb vrijdag mijn kentekenbewijs thuisgestuurd gekregen naar aanleiding van het invoeren van mijn motor uit belgie. Ik ben van plan om morgen of woensdag mijn kentekenplaten te gaan maken (het word toch geen lekker weer om te rijden). Kan ik nu een boete krijgen omdat ik mijn motor niet gelijk verzekerd heb?? Dat heb ik me namelijk laten vertellen.
 
Op het moment dat het kenteken op Nederlandse tenaamstelling staat (lees: de jouwe) ben je verzekeringsplichtig, ook al staat hij in de schuur en rij je er niet mee. Kan je flink wat geld gaan kosten als ze je eruit vissen bij een steekproef.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ik heb vrijdag mijn kentekenbewijs thuisgestuurd gekregen naar aanleiding van het invoeren van mijn motor uit belgie. Ik ben van plan om morgen of woensdag mijn kentekenplaten te gaan maken (het word toch geen lekker weer om te rijden). Kan ik nu een boete krijgen omdat ik mijn motor niet gelijk verzekerd heb?? Dat heb ik me namelijk laten vertellen.


Kan geen enkele reden waarom je hem niet meteen zou verzekeren.
Die paar dagen zijn de kosten niet.
En de boete voor niet verzekerd zijn, of de kosten als er in de tussentijd
toch iets gebeurt, zijn vele malen hoger.
 
Ik rij ook nog niet, omdat ik nog geen kenteken heb, die moet ik nog laten maken. Maar daar heb ik de gelegenheid nog niet voor.
 
Ik heb ook mijn motor geimporteerd en ik had mijn motor via het frame nummer laten verzekeren telefonisch. Ik was dan per direct verzekerd dus ik kon gelijk rijden maar ze zouden me ook nog een pakketje sturen waarop ik me schriftelijk ook aan moest melden (niet meer dan logisch dus)

Zo gezegd zo gedaan... krijg ik 1 maand later een brief van de RDW met daarop de mededeling dat volgens hun administratie mijn motor al 1 maand niet verzekerd is en dat ik dit maar als de donder moet doen anders krijg ik een boete. Als je de exacte briefinhoud wilt weten zal ik hem even moeten opzoeken.. Kan ik hem ook wel inscannen als je wilt.

Verzekeringsmaatschappij heeft trouwens zeer correct en met heel veel spoed alles in orde gemaakt. *O* (brief was blijkbaar nooit aangekomen)

Dus.... je MOET je motor direct verzekeren.. als je het kentekennummer weet en het framenummer... even doorbellen dan ben je NA dat telefoontje direct verzekerd. Is wel zo veilig!!!! Daarna natuurlijk even het papierwerk invullen en opletten dat je een bevestiging krijgt (had ik dus niet gedaan!)
 
Laatst bewerkt:
ik had dus wel gelezen wat er stond en ik zou me om die drie dagen niet druk maken, mits ik maar niet zou gaan rijden.

als je gaat rijden en ze houden je aan heb je een kans, als je net verzekerd bent, dat deze nog niet in de database is verwerkt.
je krijgt dus een boete, maar als je kan aantonen dat je verzekerd was wordt die geannuleerd.

als je motor in de schuur staat wordt je niet aangehouden en krijg je dus niet 123 een boete, wat niet wegneemt dat je natuurlijk uiteindelijk wel verzekerd moet zijn.

dus nogmaals ik zou niet druk doen om die 3 dagen


ZO KOM IK DAAR DUS BIJ ;)
 
Ik rij ook nog niet, omdat ik nog geen kenteken heb, die moet ik nog laten maken. Maar daar heb ik de gelegenheid nog niet voor.


Nou en :?
De verzekeringsmaatschappij gaat echt niet controleren of jij wel
een kentekenplaat heb hoor.

En in het kentekenbewijs dat je wel al hebt gekregen, staat toch wat
het kenteken gaat worden?
Dat kun je dus doorgeven aan de verzekering.

En anders het framenummer.
Tenzij je dat ook niet hebt, dan zou ik snel op zoek gaan naar een andere motor :+
 
Nou en :?
De verzekeringsmaatschappij gaat echt niet controleren of jij wel
een kentekenplaat heb hoor.

En in het kentekenbewijs dat je wel al hebt gekregen, staat toch wat
het kenteken gaat worden?
Dat kun je dus doorgeven aan de verzekering.

En anders het framenummer.
Tenzij je dat ook niet hebt, dan zou ik snel op zoek gaan naar een andere motor :+
wat is nou het probleem eigenlijk :?

gewoon een verzekeringsmij bellen en verzekeren dat ding......klaar :z
 
VerzekeringsMIJ? |(

Sjonge jonge, wordt steeds gekker :+
Daarmee bedoel ik dus degene die dit ongebruikelijke woord in de mond neemt :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan