Vespa GL 150 - '57

Iemand enig idee hoe ik zo'n busje op de kabel mantel krijg?

5 kabels x 2, dus zou mooi wezen als er een handige truck voor is ;)
DSC_4755.JPG
 
Iemand enig idee hoe ik zo'n busje op de kabel mantel krijg?

5 kabels x 2, dus zou mooi wezen als er een handige truck voor is ;)
Bekijk bijlage 1558391
Busje warm stoken met bv een verfstripper misschien is hij dan net wijd genoeg geworden,een beetje afwasmiddel op de buienkabel wil ook wel helpen,spul is superglad,als het echt niet er op gaat zou je een stuk van de
kunststof buitenmantel kunnen snijden zodat het busje alleen op het metaal gedeelte van de buitenkabel zit.
 
Busje warm stoken met bv een verfstripper misschien is hij dan net wijd genoeg geworden,een beetje afwasmiddel op de buienkabel wil ook wel helpen,spul is superglad,als het echt niet er op gaat zou je een stuk van de
kunststof buitenmantel kunnen snijden zodat het busje alleen op het metaal gedeelte van de buitenkabel zit.
Ja, dat busje warm stoken had ik al geprobeerd. Maar ik had hem 2 seconden vast en toen merkte ik al dat hij al weer helemaal afgekoeld was. Lijkt wel of het niet warm kan worden. Anders maar even met afwasmiddel aan de slag. Wel gek, want komt beide van dezelfde leverancier af:


 
Ja het zou redelijk makkelijk er overheen moeten kunnen,anders maar eens contact met die leverancier opnemen.
Als je een schuifmaat heb zou je ook eens de diameter van die buitenkabels kunnen opmeten.
 
Hmmm flinke domper..

Omdat ik motorisch niet zo sterk ben (qua kennis en gereedschap), had ik het motorblok naar een hobbyist weggebracht die het blok open zou maken en inschatten wat er vervangen moet worden.
Daar heb ik net bericht van en dat komt op € 900 uit.. (€600 aan onderdelen en €300 voor hem). Ik had niet verwacht dat het goedkoop zou zijn, maar zoveel had ik ook niet verwacht..

Ik heb het geld niet op het moment, dus dat gaat hem niet worden. Misschien maar op zoek naar een ander blokje..
 
Probleem met een ander blok is dat je dan ook maar af moet wachten wat je krijgt,blokken van die leeftijd zijn meestal
niet veel beter dan wat je nu heb,of je moet toevallig een gereviseerde treffen die voor weinig weg mag,zo heb ik
een keer geluk gehad met een Kreidlerblok ,die kerel stopte met z,n hobby en wou er vanaf,zo kwam ik in het bezit van een compleet gereviseerd blok
voor maar 150,-.
 
Terug
Bovenaan Onderaan