VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2?S/R topic 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even ter info, ik heb nog eens antwoord gekrgeen van Roy Osborne, de man die de RVS uitlaat collectors kan maken voor de VF1000F/R.
Ik vroeg hem of de vorige foto's van een prototype waren, en blijkbaar was dat zo.
De uiteindelijke collector die hij maakt is wel helemaal anders, dus vroeg ik hem of er dyno/flow testing gedaan was. zijn reactie:

Hello Maxim, it is a system that has been tested on customers VF1000F 's and people say they can detect no difference from the standard item.

FZzuyRQ.jpg

tk9o69F.jpg

O80qhyF.jpg

LZoPWjJ.jpg


Ik ben persoonlijk niet echt overtuigd, en blijf dus voort zoeken naar een alternatief.
 
Hele mooie collectie te koop, ne 500, 750 en 1000, mjam mjam
linkje verwijderd
Denk da'k Dutchy's jeep om de hoek zie staan....lol
 
Laatst bewerkt:
Hop snel twee verkopen (linker twee) Duthcy, want er is zoveel ander leuks op de wereld ;)
Die rechter uiteraard nooit meer weg doen ;)
 
Hop snel twee verkopen (linker twee) Duthcy, want er is zoveel ander leuks op de wereld ;)
Die rechter uiteraard nooit meer weg doen ;)

Nah... Bijna is het gezin compleet.. De VF500F is er al, maar moet nog even de Dutchy treatment krijgen..

Al genoeg ander spul gehad en gereden.. De VF voelt goed, zit mij prima en ik ben er in thuis.. Wat is er nog meer te wensen?

Wellicht een zijspan combinatie ???
 
Nah... Bijna is het gezin compleet.. De VF500F is er al, maar moet nog even de Dutchy treatment krijgen..

Al genoeg ander spul gehad en gereden.. De VF voelt goed, zit mij prima en ik ben er in thuis.. Wat is er nog meer te wensen?

Wellicht een zijspan combinatie ???
Honda-VF1000R-with-sidecar-Front.jpg

Of: verzamelen van verschillende laksets voor de diverse modellen?
 
Nog wel van het weekend twee members gespot:
[afbeelding]

Is het nog gelukt met het contactslot mannen ??

Nope, dat zit gewoon braaf met breekboutjes hoor ;(
Uiteindelijk is de VF achter in een bus terug gegaan. Heeft Zwerver weer iets te doen binnenkort. Toch heb ik even een uurtje kunnen rijden met het blok van de Canadees. Viel mij zeker niet tegen :) *O*

Achtergrondinfo: Ik ben gewend mijn motoren altijd op het stuurslot te zetten als ik ergens ga lunchen oid. De B-VF van Zwerver (met daarin het blok van mijn 'Canadees') was schijnbaar zo blij met deze extra veiligheid dat ze besloot het stuurslot permanent te maken. Na anderhalf uur worstelen met het slot besloten om bij Zwerver achterop zijn A-VF te stappen en zo de reis naar Dutchy voort te zetten.
 
Goedemorgen heren (en dame(s)?)
Mike hier uit Zaanstad, 42 jaar jong.

Vanaf zaterdag ben ik eigenaar van een VF750S, Foto's:

501237cccc7875bb284bcde0910d49b7


5d0d312e5607e87df208d97aff6a5118




Ik werd er door Willem (de huidige eigenaar) op gewezen de toeren boven de 3500rpm te houden ivm de welbekende olieproblemen op de achterste cilinders, boven de 3500rpm zou je in principe geen problemen moeten krijgen.
Ik heb alleen eerlijk gezegd weinig tot geen zin ook daar nog eens mijn aandacht op te moeten gaan vestigen, en vindt het bovendien ook heerlijk om op sommige stukjes gewoon even op wat lagere toeren een bochtje te pakken ....

Nu heb ik al vernomen van een (de?) oilmod, maar mijn vraag is .... is dat simpel van de buitenkant af aan te brengen, of moet het blok daarvoor open?

Ik heb al wat plaatjes zitten te bekijken, en het is eigenlijk niet meer dan een sandwichplate tussen het blok en het oliefilter, met een of twee leidingen naar de cilinderkoppen toe, maar mij is (nog) niet duidelijk of daar bij de cilinderkoppen al schroefdraad inzit en dergelijke ....

Alvast bedankt, en wellicht tot ziens op een VF meeting ...
Lijkt me leuk eens te meeten met "gelijkgestemden" :)
(ik heb al eens een dagje op een VFR800 mogen sturen en V4 werkt erg verslavend :P :+ )
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Mike, ook hier?
Heb die VF vaker gezien })
Ik heb al een CD-rom voor je gebakken met alle technische info die ik heb over de VF, dus ook over de oil-mod incl. tekeningen en cad-bestand.
 
Goedemorgen Mike, ook hier?
Heb die VF vaker gezien })
Ik heb al een CD-rom voor je gebakken met alle technische info die ik heb over de VF, dus ook over de oil-mod incl. tekeningen en cad-bestand.


Haha ja ik had de weg hierheen reeds gevonden :+

Betreft die cd-rom ... :}
Naaiisss!!! (toch geen ;) windhoos ;) meuk he :P, ik werk thuis met OSX ;) )

Waaromishetnounoggeenzaterdagopwegnaarzondagdankanikeenstukjegaantoeren :+
 
Welkom, mooie S heb je daar.
Ik ben altijd nog een beetje benieuwd hoe dat stuurt tov een F eigenlijk. En hoe het verschil in zithouding is etc.


Dank je, dank je :)

Ik wil er eerst zelf even een tijdje mee gaan rijden, maar we kunnen, aangezien je zo te zien in je profiel vlakbij woont, best eens afspreken om op elkaars motor een tochtje te maken hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je, dank je :)

Ik wil er eerst zelf even een tijdje mee gaan rijden, maar we kunnen, aangezien je zo te zien in je profiel vlakbij woont, best eens afspreken om op elkaars motor een tochtje te maken hoor :)

Klopt, maar doe rustig aan. Mijn VF's zijn nog in opbouw :+
Afspreken voor koffie kan altijd een keer.
 
Hoi Mike,

Zelf rij ik sinds 1 maart op een VF750S in dezelfde kleurstelling als jouw exemplaar. En zo te zien is jouw exemplaar mooier de tijd doorgekomen dan de mijne (voor info 500 euro challenge brik VF750S 1983).

Nu er zo ongeveer 2000 km mee gereden is kan ik het volgende over mijn VF zeggen. De motor is niet stijf (lees er zit flink beweging in het frame), maar is goed te (be)rijden. De motor is comfortabel. Vermogen geen probleem. Wel merk ik op dat pas na het vervangen van de achterveer mijn motor lekker is gaan rijden.
Remmen zijn goed (wel gereviseerd + nieuwe blokken + nieuwe remleidingen). Onderhoud is goed zelf uit te voeren aan deze motoren.

Hoop voor je dat je net zoveel plezier mag hebben van je mooie VF als ondergetekende.

Wim
 
full


Voorbeeldje van een oilmod voor een VF1000F, is een adaptorring die je tussen het blok en je oliefilter draait (je moet wel het verbindingsstukje met draad eruithalen (waar het standaard oliefilter op zat)), de nieuwe oliefilter is wel iets kleiner dan de standaard (zie type goldwing? of eentje van K&N zoals hier), en de leidingen gaan meteen naar je koppen ipv de olie eerst volledig door het blok te laten komen, motor hoeft niet open, en de leidingen kan je aansluiten zonder gaten boren/draad trekken, vind ik z'n geld wel waard, voor een rustig gemoed, is de theorie want ik hem em nog niet geplaatst, lol

Is het nr 6 hier die je dient te verwijderen en de stalen leidingen op aan te sluiten en 1 of 2 gaten dichtsteken met een bout?
zie cmsnl, honda bikes, honda VF1000F, Front Cylinder Head schematic, nr 6 denk ik
krijg de pagina niet gelinkt
produktnummer; (12240-MB6-680) ?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik een berg informatie ga krijgen van Willem, maar zo zelf op speurtocht heeft ook zn charmes, zodoende dat ik het vroeg (met andere woorden : no offence Willem :+ )

Fozzie bedoelde je dat bij een VF1000 deze leiding moet weggehaald worden, en vervangen voor de olieleidingen in de set die jij hierboven hebt afgebeeld?

pipeboil-path_big12240MB6680-01_e309.jpg


Dat verklaart al een boel voor me ja :)

Het principe van dat verbindingspijpje waar het oliefilter opzit ken ik van mijn turbo benzine auto, ivm olie- temperatuur & druk opnemer heb ik daar ook een sandwichplate kit voor liggen, komt ook een verlengstukje tussen anders is die buis te kort en zou je je filter niet meer kunnen monteren. (net als jij heb ik die ook op de plank liggen, bij mij alleen andere reden, auto moet omgebouwd van RHD naar LHD en in de afrondende fase daarvan ga ik dit soort toeters en bellen pas monteren, maar goed dat is weer een heel ander verhaal)
 
Laatst bewerkt:
~
Ik weet dat ik een berg informatie ga krijgen van Willem, maar zo zelf op speurtocht heeft ook zn charmes, zodoende dat ik het vroeg (met andere woorden : no offence Willem :+ )

Fozzie bedoelde je dat bij een VF1000 deze leiding moet weggehaald worden, en vervangen voor de olieleidingen in de set die jij hierboven hebt afgebeeld?

[afbeelding]

Dat verklaart al een boel voor me ja :)

Als ik het goed heb ja, maar check toch nog maar es bij iemand die em al zitten heeft,
ben maar leerling-tovenaar (mickey moes-gewijs, lol)
En dat standaard verbindingsstukje naar de oliefilter kan soms moeilijk te verwijderen zijn, dacht ik, bij sommigen (ivm schade te vermijden aan die alu? carter en draad?)...bestond daar ook geen truukje voor?
 
Laatst bewerkt:
zo'n oilmod werkt uitstekend.. heb er nu 2 op de magna's v65 gehad (en nog 1 staan voorzien van..) en de boventrein blijft 'voor altijd' goed nu. Kleppen stellen hoorde, na 1000 km check, ook tot het verleden.
 
Van mijn Vf750S is nu voor de 2e keer de accu helemaal leeg gelopen.. maar dan ook echt helemaal leeg. Hij lekt ergens stroom want de motobatt accu is nagenoeg nieuw en hij laad ook prima. Iemand toevallig een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Met de multimeter is het lastig meten omdat o.a. het klokje constante stroom krijgt. Ik haal voorlopig maar de minpool los als ik weet dat hij een tijdje stil staat.
Vanaf de dynamo in het blok lopen drie geel gemarkeerde draden naar een connector bij de spanningsregelaar. Deze connector fikt meestal uit... Ook wil de stekker op het startrelais wel smelten.. Daar zitten meestal de meeste problemen...
Bedankt voor het meedenken, ik denk de oorzaak te hebben gevonden:
IMG_20150519_211220.jpg


Van boven zag ik enkel een beetje groene corrosie, pas toen ik de spanningsregelaar eruit haalde bleken de draden gewoon los te zitten, helemaal gecorrodeerd :o

Maar blijkbaar geleiden ze nog wel voldoende om 14,45 volt laadspanning weer te geven op de multimeter.

Van een oude spanningsregelaar heb ik de stekker overgezet, de komende tijd alles even goed nameten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan