VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Wel van een VF750S, maar die zit heel anders in elkaar. De lampjes kunnen wel hetzelfde zijn, dat zijn hele kleine steeklampjes. Ik heb er ledjes in gemaakt.

Ik had in China ledjes in steekformat gevonden. Die moet ik er toch binnenkort maar in gaan doen, aangezien alle andere lampjes dood zijn. Maar dat ging dus goed?
 
Indien je alleen de lampjes wil vervangen moet je de koplamp unit loshalen en naar voren halen omdat je anders de kunststof behuizing die om het dashboard zit er niet af krijgt. Zodra je die eraf hebt kun je vrij eenvoudig bij alle fittingen.
Ik had trouwens (in china) de verkeerde steeklampjes besteld, die waren veel te groot. Die heb ik flink in moeten knippen en met een aansteker weer aan elkaar moeten smelten om ze pas te krijgen. Het zijn piepkleine lampjes.

btw, Ik ben nog wel op zoek naar een nette kunststof kap die om de teller behuizing van een Sabre zit. Heb die van mij proberen te repareren maar dat sluit niet helemaal lekker aan waardoor het niet waterdicht is.
 
ik had op voorhand T10 besteld :X T5 zal in de basis een heel stuk beter passen idd. Ik had 2 zakjes van die dingen en alles lag los dus dan probeer je ze er toch maar in te prutsen.

Je hebt denk ik de achtergrond verlichting van de tellers ook vervangen? ik heb er nu blauwe in, is qua leesbaarheid echt een verbetering.
 
Nieuw probleem. Soms, als ik net gestart ben, geeft de toerenteller 0 aan, beweegt ook helemaal niet meer. De motor loopt wel en ik kan ook rijden, maar zodra ik het gas los laat, valt de hele machine uit. Ik heb ook heel weinig vermogen, dus hij rijd niet prettig. Lijkt alsof er totaal geen stationair gas bij zit. Als ik dan de motor uitzet, en weer start, is alles opeens weer goed. Eén keer geberude ook dat het probleem spontaan weer weg was.

Iemand enig idee wat dat kan zijn?
De motor is een Honda Sabre 1982 750VF
 
Je motor heeft 2 CDI's, waarvan 1 ook de toerentellere aanstuurt en de andere de benzinepomp. Omdat je ook weinig vermogen hebt wanneer de toerenteller het niet doet, vermoed ik dat je het probleem in die richting moet zoeken.
 
"Wat is een CDI?" moet ik me dan afvragen, is dat de onstekingsunit? Die twee zwarte kastjes onder het zadel? Of die ronde onder de benzinetank? Nope, dat zijn de bobines.

Wat zijn de dingen die daarmee fout kunnen zitten? Kan het zijn de dat contacten bijvoorbeeld vuil zijn? Of is het eigenlijk bijna zeker einde verhaal voor die dingen?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad die twee zwarte ontstekingskastjes. Waarschijnlijk blijven ook twee uitlaatbochten koud. (of voor of achter)

Kan aan één van deze kastjes liggen. Je kan dus proberen door de kastjes om te wisselen en kijken of het probleem naar voren, of naar achteren verhuisd.
Kan ook nog aan een pick-up coil liggen. Deze zit in het motorblok achter het koppelingsdeksel.
 
De remklauwen voor zijn gereviseerd en zitten op hun plek.

De mastercilinder voor is ook gereviseerd en weer op zijn plek, compleet met mooie HEL slangen.

Gisteravond samen met Zwerver de nieuwe achterveer gemonteerd, waardoor dat ook afgevinkt kan worden.

Ik kon mij nog herinneren dat het achterwiel niet soepel draaide. Het wiel gedemonteerd en Zwerver zag meteen het probleem: er ontbrak een pasbus in de tandwieldrager. Alle onderdelenbakken afgestruind en er uiteindelijk toch een weten te vinden. Het achterwiel zit nu dus ook goed en draait soepel.

Volgende op de planning is de achterrem reviseren en monteren.

Verder een verse accu erin, de vloeistoffen controleren en eens kijken of er iets van leven in de VF te vinden is. Dit blok heeft bij mij nog nooit gelopen, dus erg spannend.
 
Mensen, bij mij blijkt het peilglas van de remcilinder een beetje te lekken.

Het probleem is natuurlijk dat het allemaal een jaar of 30 - 35 oud is. Officieel is dit geen vervangingsonderdeel, maar Billy Carr jr. uit de VS (bij velen wel bekend denk ik) heeft hiervoor een vervangingssetje ontwikkeld. Een setje (rem- en koppelingscilinder) komt op $18,95. Hier komen dan nog wel wat verzendkosten bij, waardoor het minder interessant wordt (aldus Billy).
Is het interessant om hiervoor een inkoopactie op te starten waardoor ik de verzendkosten uit kan smeren? Ik heb inmiddels al contact met Billy hierover. Indien er geen geïnteresseerden zijn bestel ik alleen voor mezelf, en misschien 2 sets extra ofzo, maar misschien zijn er meer mensen naar op zoek.

Info ook te vinden via Billy's Out Back

Bij deze dus een interessepeiling.
 
Mensen, bij mij blijkt het peilglas van de remcilinder een beetje te lekken.

Het probleem is natuurlijk dat het allemaal een jaar of 30 - 35 oud is. Officieel is dit geen vervangingsonderdeel, maar Billy Carr jr. uit de VS (bij velen wel bekend denk ik) heeft hiervoor een vervangingssetje ontwikkeld. Een setje (rem- en koppelingscilinder) komt op $18,95. Hier komen dan nog wel wat verzendkosten bij, waardoor het minder interessant wordt (aldus Billy).
Is het interessant om hiervoor een inkoopactie op te starten waardoor ik de verzendkosten uit kan smeren? Ik heb inmiddels al contact met Billy hierover. Indien er geen geïnteresseerden zijn bestel ik alleen voor mezelf, en misschien 2 sets extra ofzo, maar misschien zijn er meer mensen naar op zoek.

Info ook te vinden via Billy's Out Back

Bij deze dus een interessepeiling.

Ik heb ook wel interesse in twee setjes. 1 voor de VF750F en 1 voor de 1000R.
 
Gisteravond tot 23.00 uur in de schuur bezig geweest met zelfgemaakte uitlaat passend te maken. En ja, foutje met rode streep. Loopt niet evenwijdig.
Vandaag ff op de weg geweest voor proefritje. Temperatuur liep op, maar koelfan werkte goed, en...snelheidsmeterkabel vergeten te monteren._O-
Weer thuis koelvloeistof bijgevuld en kabel gemonteerd. Morgen nog laatste check voor Assen.
En vandaag ook nog 50m² oprit van de gemeente erbij gekregen... kunnen zo een meeting beginnen.
IMG_3160.JPG
IMG_3162.JPG
 
Hij is echt super mooi geworden. Ik heb de goede rubbers binnen gekregen van de voorvork. Nu was die lekdicht. Gelijk zaterdag mijn eerste ritje gemaakt met de nieuwe achterveer. Wat een verschil qua sturen zeg! Hij staat nog wel wat hard afgesteld vind ik zelf. Dus binnenkort de veervoorspanning wat lager zetten. Vanavond de olielekkage oplossen door de keerringen bij de uitgaande as te vervangen.
 
Update BBQ:

Betaald - Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
Betaald - Dutchy 748
Afgezegd - Daan 1975
Betaald - Smuiger
- Zwerver (van het VF forum)
- Thunderbold
Betaald - Dirtbag
- Arjan V4
- The Dutchy
Betaald - stapp143
Afgezegd - maximus86
Betaald - Olie4
Betaald - MGC (mijn neef met een VF1000F2)
 
Weet iemand wat de nM is voor de m6 bouten die de veren in de koppeling op zn plek houden voor een VF700?
Of kijk ik er nu overheen...
 

Bijlagen

  • B3C5AC62-6796-4495-9EFD-FF38F483BA45.png
    B3C5AC62-6796-4495-9EFD-FF38F483BA45.png
    91,8 KB · Weergaven: 9
  • 47B782A6-120D-448C-87E2-C514A0977BC1.jpeg
    47B782A6-120D-448C-87E2-C514A0977BC1.jpeg
    424,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat de nM is voor de m6 bouten die de veren in de koppeling op zn plek houden voor een VF700?
Of kijk ik er nu overheen...

Staat niet specifiek gemeld in de workshop manual. Gebruik dan de "standard torque values".. Voor M6 is dit 8-12 Nm... Dus aantrekken op 10-11 is voldoende.
 
Nu ben ik blijkbaar vergeten een deadline neer te zetten voor de betalingen mbt de BBQ, maar ik wil aanstaande zaterdag het vlees gaan bestellen bij de slager. Het is wel handig als ik dan zekerheid heb over het aantal personen (en het geld binnen heb)...

Betaald - Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
Betaald - Dutchy 748
Afgezegd - Daan 1975
Betaald - Smuiger
Betaald - Zwerver (van het VF forum)
- Thunderbold
Betaald - Dirtbag
- Arjan V4
Betaald - The Dutchy + intro
Betaald - stapp143
Afgezegd - maximus86
Betaald - Olie4
Betaald - MGC (mijn neef met een VF1000F2)
 
Terug
Bovenaan Onderaan