Ja dat gaat hem niet worden.Ik herken het probleem.... ik zat blijkbaar met mn kop te veel bij automotoren.
Bekijk bijlage 1446463
Daar zat ik eerst ook aan te denken ,maar omdat hij de klepspeling gecontroleerd had nam ik aan dat er daar ook gelijk naar gekeken is.@Dirtbag zou eerst de achterste nokkenas eens uitbouwen als ik jou was of eerst alleen de tuimelaars want die verslijten ook vaak en dat klinkt hetzelfde als een uitgelopen bigend lager.
Ook omdat je het bij de achterste cilinders hoort en het echt een euvel van deze types honda is
Daar zat ik eerst ook aan te denken ,maar omdat hij de klepspeling gecontroleerd had nam ik aan dat er daar ook gelijk naar gekeken is.
Door Tot Dood?
@Dirtbag zou eerst de achterste nokkenas eens uitbouwen als ik jou was of eerst alleen de tuimelaars want die verslijten ook vaak en dat klinkt hetzelfde als een uitgelopen bigend lager.
Ook omdat je het bij de achterste cilinders hoort en het echt een euvel van deze types honda is
Daar zat ik eerst ook aan te denken ,maar omdat hij de klepspeling gecontroleerd had nam ik aan dat er daar ook gelijk naar gekeken is.
Je heb toch de klepspeling gecontroleerd,zo ja dan moet je een vrij abnormale speling gehad hebben als de slepers ingesleten zijn.Bijna, ik ken hem als Driven To Destruction
AHem,
Nokken zelf wel gecontroleerd, tuimelaars niet.
voor de volgende ronde dat ik gaat sleutelen. Doe ik dan tegelijk met het duwen op de zuigers.
db
Je heb toch de klepspeling gecontroleerd,zo ja dan moet je een vrij abnormale speling gehad hebben als de slepers ingesleten zijn.
Je laat er een leuke theorie op los ,alleen meet je de klepspeling niet tussen de nok en de tuimelaarAls er een tuimelaar met een vlakke kant tussen zit, merk je dat niet eenvoudig met kleppen stellen. De voelermaat steekt over het uitgesleten holletje en rust op de nog niet uitgesleten delen van de tuimelaar.
Daarnaast... De kleppen slaan in in de cilinderkop. De tuimelaars slijten in omdat er te weinig klepspeling is. Doordat er geen speling meer is schraapt de nok de tuimelaar droog. Hierdoor is er geen oliefilm meer tussen de tuimelaar en de nok waardoor de tuimelaar gaat invreten. Als je er dan een voelermaat probeert tussen te wurmen is er eerder te weinig speling dan teveel speling.
Als je hem "snel" controleert, kan er ook tussen tuimelaar en nok gemeten worden. Maar inderdaad, de klepspeling wordt tussen stelbout en klep gemeten.Je laat er een leuke theorie op los ,alleen meet je de klepspeling niet tussen de nok en de tuimelaar
Bleef het hier maar bij er zijn nog vele modificaties daarna geweest,als ze bij Honda nachtmerries hebben denken ze waarschijnlijk nog daar aan terug.
Is weer eens wat anders dan de zak van Sinterklaas,zou de zak alleen niet openen met een peuk in je mondNa 4x "gewoon" overwinteren in het vochtige, enkelsteense schuurtje, nu maar es met de zak van ome Louis...
Ja kruidensigarettenNooit gerookt, m.u.v. de 2 maanden dat ik in Jakarta woonde... Kretek
Mijn VF is van mei '83 maar heeft blok nummer 1020707, rara welke nokkenassen daar in zitten.