VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

IMG-20191202-WA0009.jpeg


Gisteren ook mijn andere Honda bij mijn broer in de garage gezet
IMG-20200104-WA0023.jpeg





Voortuin is dus weer leeg......
 
Hier niet, ik ga zo ontbijten en nog een rondje Deventer-Wilp-Zwolle- (misschien Holterberg) - Deventer doen. Op de VF ook nog wel.

db
 
Als het droog is en er ligt geen pekel op de weg,dan maak ik geregeld een rondje met het zijspan,doe ik liever dan de hele winter laten staan,zo komen om beurten het span,m'n TDM en m'n Harley buiten.
 
Hmm. Vandaag toch niet meer. Zonnetje is al eeer bijna weg en heb net de eerste hap van het ontbijt genomen.

db
 
Hmm. Vandaag toch niet meer. Zonnetje is al eeer bijna weg en heb net de eerste hap van het ontbijt genomen.

db
Dan heb je behoorlijk uitgeslapen O-), nachtdienst?
Mijn VF zit in de overgangsregeling dus mag pas per maart weer naar buiten, ze staat nu samen met m'n cb650ca ('81) in de schuur
 
Dan heb je behoorlijk uitgeslapen O-), nachtdienst?
Mijn VF zit in de overgangsregeling dus mag pas per maart weer naar buiten, ze staat nu samen met m'n cb650ca ('81) in de schuur

Ja.
Ik heb hem bewust uit de overgangsregeling gehouden, ik heb de VF speciaal als pekelfiets gekocht.

db
 
Mijn VF750 heeft geen winterslaap. Er zijn problemen met de startmotor. Het niet willen starten als de motor warm is. Dit was nooit zo'n probleem, tot ik hem onderweg ergens bij een stoplicht af liet slaan....
Ik dacht dit op te lossen door de startmotor van een donor te monteren.
Ik heb nog nooit een startmotor van een motorfiets gedemonteerd. Mijn eerste vraag is dus: Wat moet er bij een VF750F allemaal los om er bij te kunnen? De onderste radiator en het oliefilter?
VF 750 startmotor.jpg
 
Bij mijn VF500F2 was het onderkuip, Stebel en het oliefilter eraf of goed bij de 2 montageboutjes te kunnen.

1578429511771.png

Alles glimt omdat ik alles eerst ff onvet en schoongewassen had..






Ah! Daarom startte ie zo slecht/niet meer
1578429543608.png





Zo, die kan weer vooruit!
1578429700599.png
 
Laatst bewerkt:
Tot zover alvast bedankt voor de reacties! De twee montageboutjes, zijn dat die lange die dus ook de startmotor bij elkaar lijken te houden? Of zijn de montageboutjes niet die lange?
 
die 2 lange houden de boel bij elkaar. Er zitten aan de rechterkant boutjes die eea op het carter vastzetten. je zult daarna een beetje moeten wiebelen om m naar rechts te kunnen trekken. Er zit nl een rubber seal (zie foto)

Die 2 lange bouten houden enkel het "huis" bij elkaar


1578475639203.png
 
De startmotor van de donor is er inmiddels af. Ik had hem zonder verder iets te demonteren los. Maar toen bleek de startmotor er niet tussenuit te kunnen en ik heb ook enige tijd gedacht dat mijn hand er ook niet meer tussenuit zou komen. Dit verbeterde sterk na het loshalen van de radiator.
 

Bijlagen

  • VF 750 startmotor3.jpg
    VF 750 startmotor3.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 12
  • VF 750 startmotor2.jpg
    VF 750 startmotor2.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 12
Goed bezig Johan! Ik heb voor morgenavond en / of zaterdagochtend ook wat garagetijd gepland. Dan zal het eerst maar weer eens opruimen / herschikken zijn. Nog wat laatste dingetjes voor alle winterstallingen en dan als eerste wat puntjes van de Multistrada goedzetten.
Als die geregeld zijn kan de tweede VF op de brug (die met de ombouw naar CBR wielen etc.).
 
De bovenste is de donor. Daarvan is alles schoon van binnen. De borstels zijn nog niet versleten en de boel is volgens mij niet aangelopen.

De onderste is van mijn VF. Een wonder dat deze koud nog als een tierelier startte. Het lager is slecht en daardoor in het huis/de kap gaan draaien. De koolborstels zijn ook bijna weg.
 
De "donorstartmotor" heeft een glijlager in plaats van een kogellager. Het glijlager heeft niet zo veel last van een beetje grafietpoeder van de koolborstels en is in die combinatie "zelf smerend". Het kogellager zal eerder aankoeken en gaan vast lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan