VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

En mocht het niet goed zijn, ik heb nog 3 compleet goede onderblokken welke uit elkaar gehaald zijn.. Onderdelen zijn gecontroleerd en wachten om voor iemand op te bouwen.. Daarnaast nog 5 setjes koppen compleet met goede nokkenassen en tuimelaars.. Dus voor de liefhebber is er nog genoeg..
Hier heb ik wel interesse in!
Ik heb mijn blok nu helemaal uit elkaar en zou ik er graag goede nokkenassen en tuimelaars voor willen hebben. Kan ik je een PB sturen?
 
65944548_10216695647576302_5197153939920781312_o.jpg

tijdens de kwalificaties reden ze de 2-5e tijd in spa bikers classic 2019...helaas was het blok niet bestand tegen de zeer talentvolle coureurs die erop reden.
Zoals zo vaak is de qualificatie van Spa reeds een afvalrace.
Toch de mooiste VF die ik ooit gezien heb.
Ik ben absoluut geen kenner van deze soort machines, maar kan genieten van zeer goede wijn. *O*
 
Bekijk bijlage 1530450
tijdens de kwalificaties reden ze de 2-5e tijd in spa bikers classic 2019...helaas was het blok niet bestand tegen de zeer talentvolle coureurs die erop reden.
Zoals zo vaak is de qualificatie van Spa reeds een afvalrace.
Toch de mooiste VF die ik ooit gezien heb.
Ik ben absoluut geen kenner van deze soort machines, maar kan genieten van zeer goede wijn. *O*
Ja blijft 1 van de mooiste race replica's van Honda,vroeger was het een dure fiets,is daarna een tijdje vrij goedkoop geweest
maar de laatste jaren zie je de lage km stand VF1000Ren weer aardig in waarde stijgen.De uitvoering in Honda kleuren is al mooi,
maar de Rothmans vind ik helemaal mooi.
 
Hoi Allen, morgen ga ik bij een VF1000F2 kijken. Ik zou daar, net als op mijn huidige motor, graag koffers op hebben.

Heeft iemand misschien een kofferrek met koffers liggen ter overname?

Past een kofferrek voor een vf1000f ook op een f2?

Voor zover ik begrepen heb zijn de dragers zelf "generiek", zit het verschil hem (i.i.g. bij Krauser) in de beugels om hem op de motor te bevestigen... Heeft iemand een (duidelijke) foto van waar de bevestigingspunten voor een Krauser kofferrek zitten?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
De tank op mijn Magna V30 vindt ik wat klein. Zou een tank van een supermagna ook passen denken jullie?
 
Ja, dagteller in de gaten houden en op tijd tanken. Door het luchtfilter onder de tank zijn er zover ik weet geen tanks die (vrijwel) 1:1 passen.
Er zijn o.a. in de VS wat mensen geweest die (ik geloof) bij een 750 de tank aan de zijkanden open gesneden hebben en er een stuk tussen gezet, maar ik kon het niet mooi vinden voor die 2 of 3 liter extra.
 
Koop maar geen VTR1000-SP....... als ik goed stevig doorpook, meldt het reservelamapje zich bij 160km aan...
 
Hoi Allen, morgen ga ik bij een VF1000F2 kijken. Ik zou daar, net als op mijn huidige motor, graag koffers op hebben.

Heeft iemand misschien een kofferrek met koffers liggen ter overname?

Past een kofferrek voor een vf1000f ook op een f2?

Voor zover ik begrepen heb zijn de dragers zelf "generiek", zit het verschil hem (i.i.g. bij Krauser) in de beugels om hem op de motor te bevestigen... Heeft iemand een (duidelijke) foto van waar de bevestigingspunten voor een Krauser kofferrek zitten?

Alvast bedankt!
Het Krauser rek zit bij mijn f2 op aan elke kant op drie punten vast. Bij de stepjes, met een beugeltje aan de zijkanten onder het kontje door en met een strip dwars op het achterspatbord.
 

Bijlagen

  • Krauser F2 afb1 jpg.jpg
    Krauser F2 afb1 jpg.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 5
  • Krauser F2 afb2.jpg
    Krauser F2 afb2.jpg
    893 KB · Weergaven: 6
  • Krauser F2 afb3.jpg
    Krauser F2 afb3.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 5
Afgelopen weekend reed er ineens een VFR op de oprit.. toch even kijken.
Nu is het zo dat een kennis wat ruimte huurt om wat auto's te stallen voor de handel. Heel af en toe komt er dan ook een motor langs.
Zaterdag was ik bezig met wat opruimwerk buiten, toen hij aan kwam rijden om een ritje te maken op een motor die hij pas had opgehaald. Dat bleek een mooie gele VFR te zijn. Even over staan praten en daar ging hij...

Een paar uur later vroeg ik gekscherend aan mijn vrouw of het niets voor haar is. Haar GSX600F is wel een beetje aan het einde van de houdbaarheid. Vorig jaar heeft deze nog flink onderhoud gehad, en nu viel me alweer een olielekkage bij het blok op, waar ik verder nog niet eens naar gekeken heb. Echter is ze zo gehecht aan "haar Suzuki" dat ik zo een grap wel dacht te kunnen maken. "Nou, misschien wel," was haar antwoord.

OK... Eerst maar eens kijken wat de prijzen voor zo'n VFR een beetje doen. Daar valt echt geen pijl op te trekken. Variërend van 1250 - 4000 euro zo'n beetje. Dan maar eens wat meer info aan die kennis vragen. Tijdens de rit van zaterdag bleek dat het een prima rijdende motor is, verder:

- VFR 800 Fi
- Bouwjaar 1999
- 37000 km

- Heeft wat plekjes en krasjes

Toen noemde hij een prijs waarvoor ik hem echt niet meer kon laten staan. Kortom, binnenkort wordt de V4-collectie uitgebreid met een VFR 800 FI.

 
Ik had geen linkpijp en het liefst had ik mijn Joshi er weer terug onder..
Mijn zoon Noah werkt bij een bedrijf en doet dagelijks niets anders dan uitlaten en inlaatspruitstukken bouwen.. Hij bood mij aan de uitlaat op de VFR te bouwen..

Dus wat RVS buis en bochtjes en lassen maar..
iMMDcvH.jpg


Noah aan het lassen......

En het eindresultaat..
pj9TEI7.jpg


Alle credits aan Noah..
Voordeel: Het wiel kan er uit zonder de demper te verwijderen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan