Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Bij deze van een vf500f zie ik er 2 denk ik.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210124-141632_Chrome.jpg
    63 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20210124-141652_Chrome.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 10
Mooi zo, vet zit er hier inmiddels ook in "gepropt".
 

Bijlagen

  • 20210124_154306.jpg
    147 KB · Weergaven: 10
Uhmm,
Startknop in rust zou iets doorverbinden en spoeltje bij start relay ook iets mee te maken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210124-171254_Google.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 8
Je hebt nog nooit de carburateurs terug hoeven plaatsen of een 30 jaar oude collector los hoeven maken bij een VF?

Hahaha, ik had dat er eerst achter gezet, maar toch weer weggehaald. Geloof me, als je kijkt hoe de collector op de kop bevestigd zit en het vergelijkt met een Suzuki valt het wel mee. Bij de VF zitten daar netjes dopmoeren op. Meneer Suzuki heeft bedacht dat een binnenzeskant wel goed zou werken. Ga die maar eens los halen na 30 jaar. Tip: zet je lasapparaat maar vast klaar...
 
Een vervuilde/plakkende startknop geeft ook vaak dit effect, deze schakelt bij het starten ook de koplamp uit (en misschien ook claxon? nooit geprobeerd)
 
Ik zal zo es kijken hoe koud het buiten is.


Was gisteren (zonder koplamp/claxon) nog ff een blokkie om. Frisjes (zeg maar koud) maar zooooooooo lekker om de V4 (blok goed warm) in een streep tot 11,500 toeren de sporen te geven.



Ik denk er over om dit jaar de oem kont op te zetten...

 
Jullie zitten hier natuurlijk al tijden in spanning of bovenstaande nu klopt of niet .
Dan nu dus maar het verlossende woord, ja het past en nee als je een lsl kroonplaat besteld krijg je geen kroonplaat maar een soort adapterplaat die wel mooi is afgewerkt maar niet mooi aansluit op de bestaande kroonplaat.



De stuurklemmen liggen wel ver genoeg naar achteren zodat je normaal een stuur kunt monteren (dit is geen stuur maar elektra huis bij gebrek aan beter)


Al met al is het veelste lomp en esthetisch zeker geen verbetering. Deze mag dus weer retour.
 
Vanavond maar eens de gashendel en start/stop schakelaar vervangen voor een set van een CBR1000RR. Op papier gaf dat een probleem omdat het uitschakelen van de verlichting tijdens het starten origineel met 4 draden loopt en in de nieuwe maar met 3. Maar op de motor blijkt dat er gewoon een brugje in de stekker zit en de verlichting helemaal niet wordt uitgeschakeld. Alle kleuren blijven verder ook hetzelfde behalve dat zwart/wit in de nieuwe schakelaar wit/zwart is geworden. Dus nieuwe stekkers aan de draden gezet en in de originele 9 pins stekker gestoken en het werkt weer. Ik moet nog nieuwe gaten boren om ze definitief vast te zetten maar k krijg nog een set hendels/pompen van een VTR1000 binnen dus die moet ik eerst hebben.

 
Dat viel me niks tegen idd, ze zijn wel een ander type stekker gaan gebruiken maar dat heb je zo vervangen.
De linker kant krijgt een schakelaar van een blackbird, ook daar zijn de kleuren nagenoeg hetzelfde alleen kan de vf de verlichting uitzetten en de blackbird niet dus daar moet ik nog wat aan aanpassen.
 
Netjes zeg, waar heb je dat laten doen? En wat was je kwijt?

Ik heb nog een bedradingen perikeltje, m'n blackbird schakelaar schakelt alleen grootlicht in en niet ook dimlicht uit. Dus dan brandt bij grootlicht het dimlicht ook, dat geeft wel lekker veel licht maar wordt ook behoorlijk warm lijkt me zo. Kan een koplamp dat aan? Ik heb de koplamp ( en topkuip) van een VF1000F2 en dus een dubbele koplamp, ik kan er dus voor kiezen om de ene als dimlicht en de andere als grootlicht te gebruiken maar bij voorkeur heb ik ze beiden aan.

En heeft er nog iemand onderdelen van een VF1000f2 liggen? Ik zoek een set spiegels en een rechter knipperlicht inzetplaatje of hoe dat ding mag heten.