Ik was niks kwijt. Een klant van me heeft dat voor me gemaakt. Hij heeft een dikke plaat van het sterkste aluminium geregeld. Ik heb de oude kroonplaat afgegeven en hij heeft alle maten overgenomen. Het infrezen van wat contouren ter verfraaiing van de plaat heb ik aan hem overgelaten. De zekeringen in de kuip geplaatst, superbikestuur met nieuwe handgrepen en korte rem en koppelingshendel erop, spiegels op de kuip, het heeft de motor een jongere uitstraling gegeven.Netjes zeg, waar heb je dat laten doen? En wat was je kwijt?
Ook motorisch is ie dik in orde. Hij heeft 117,1pk aan het achterwiel en met 84Nm bij 2000rpm gaat ie goed van aquit.Die staat er echt ongelofelijk netjes bij!
Je hebt niet toevallig meer van die klanten?Ik was niks kwijt. Een klant van me heeft dat voor me gemaakt. Hij heeft een dikke plaat van het sterkste aluminium geregeld. Ik heb de oude kroonplaat afgegeven en hij heeft alle maten overgenomen. Het infrezen van wat contouren ter verfraaiing van de plaat heb ik aan hem overgelaten. De zekeringen in de kuip geplaatst, superbikestuur met nieuwe handgrepen en korte rem en koppelingshendel erop, spiegels op de kuip, het heeft de motor een jongere uitstraling gegeven.
Maar een beetje handige metaalbewerker kan dat prima fixen denk ik.
Zo fraai zijn die rumble strips nou ook weer niet.......
Dus met koppeeing ingeknepen en de bak in zijn 1 wil ie al gaan rijden?
Ik zou beginnen met het controleren (lees vervangen) van de koppelingsvloeistof en goed ontluchten.
Geen soelaas? Haal de koppelings "slave" maar los en kijk of ie lekt of vol met troep zit. Prik het kleine gaatje in de "master"maar voorzichting door..
Als dat allemaal goed is, het carter op de koppeling loshalen en de veren nameten, dikte lamelleen en of de stalen sparator ringen vlak zijn.
Welcome to the world of youngtimer motoren (die waarschijnlijk jaaaaaren lang geen onderhoud hebben gehad)
Psot maar een foto van je aanwinst!