magnamaniac
MF fossiel
tuitje onderaan het tankje gaat naar het pijpje bij de radiateurdop, tuitje bij de vuldop hang je naar beneden, dit is het overloopslangetje van het tankje zelf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De mijne heeft geen tuitje onderaan het tankje maar ik neem aan dat het tuitje met het buisje dat naar de bodem van het tankje gaat daar de vervanger voor is.tuitje onderaan het tankje gaat naar het pijpje bij de radiateurdop, tuitje bij de vuldop hang je naar beneden, dit is het overloopslangetje van het tankje zelf.
ligt eraan wat voor een VF ik heb nog wel een VF1000R te koopZo, vandaag ben ik wezen kijken naar 2x VF750F.
Dit viel wel even tegen, de eerste motor stond al lekker op temperatuur op mij te wachten.
Deze reed wel lekker maar in vertrouwde het niet echt. Hij liep ook erg inhoudend tot bij +_ 5000 toeren daarna vol los. Dus op naar de volgende.
Daar aangekomen staat de motor daar in slechte staat.
Hij moest nog wel even afgesteld worden melde de eigenaar.
Op de weg duurde het +- 7 sec voor ik op de 80 zat, wat was dat een futloos ding.
Ook knalde de uitlaat hevig zodra ik het gas losliet.
Wel een teleurstelling, ik mijn gedachten was ik al lekker aan scheuren op een vf.
Wat zijn jullie koop ervaringen, is er nog wel eens een goede vf te koop?
En een mooie vooral het kuipwerkligt eraan wat voor een VF ik heb nog wel een VF1000R te koop
en deze man heeft er ook een een rothmans , maar ik denk niet dat die verkocht wordtEn een mooie vooral het kuipwerk
Da's mooi balen zeg! Maar is goed voor de beenspieren@ magnamaniac, Nou ik het toch over warme en koud heb , die tik of ratel is idd met warme motor weg, kan dat dan van de nokkenasketting zijn? Verdwijnt dat geluid ook met warme motor?
Mijn F2 heb ik gisterenavond een kilometer of 2 naar huis mogen duwen.. Ik ging over een verkeersdrempel heen en hij sloeg ineens af. Weer hetzelfde probleem als vorige week. Ik dacht er met de bobines vervangen vanaf te zijn, maar nog weer hetzelfde, de zekering brand door als ie aan wil slaan bij het starten. Vandaag verjaardag van mijn oudste zoon gehad (ik ging eigenlijk gisterenavnd met hem de stad even in om een kadootje uit te zoeken, kreeg ie als bonus een wandeling terug... )
Ik ga morgen maar eens doormeten, ik denk nu aan een kortsluitin in een van de toevoerkabels van de bobines. Weet iemand wat ik daar voor waarde moet meten (op de 2 stekkertjes? en welke waarde de bobines moeten hebben (hoe meet ik die eigenlijk door )
Alvast weer bedankt voor de tips.
@ magnamaniac, Nou ik het toch over warme en koud heb , die tik of ratel is idd met warme motor weg, kan dat dan van de nokkenasketting zijn? Verdwijnt dat geluid ook met warme motor?
Mijn F2 heb ik gisterenavond een kilometer of 2 naar huis mogen duwen.. Ik ging over een verkeersdrempel heen en hij sloeg ineens af. Weer hetzelfde probleem als vorige week. Ik dacht er met de bobines vervangen vanaf te zijn, maar nog weer hetzelfde, de zekering brand door als ie aan wil slaan bij het starten. Vandaag verjaardag van mijn oudste zoon gehad (ik ging eigenlijk gisterenavnd met hem de stad even in om een kadootje uit te zoeken, kreeg ie als bonus een wandeling terug... )
Ik ga morgen maar eens doormeten, ik denk nu aan een kortsluitin in een van de toevoerkabels van de bobines. Weet iemand wat ik daar voor waarde moet meten (op de 2 stekkertjes? en welke waarde de bobines moeten hebben (hoe meet ik die eigenlijk door )
Alvast weer bedankt voor de tips.
Zie je dat andre? ze zeggen U tegen je
Zucht..ik heb dus de toevoer van de ene bobine gemeten en deze blijft 0,11 V.
De CDI unit eraf gehaald en gemeten, kabel loopt daar namelijk naartoe.
hij zit ook parallel aan het benzinepomprelais. Eerst maar eens gestart met de kabel die 12 V meet aangesloten. Hij start en loopt op 2 cilinders, 1 en 3. Dat is tenminste iets. benzinepomprelais erafgehaald en de kabel doorgemeten, is goed.
2e Bobine aansgesloten en gestart zonder pomprelais. Lopen op 4 cilinders.
Relais weer aangesloten en mezelf voorbereid op een doorgebrande zekering.
Starten en lopen op 4 cilinders....
Tja, je beweegt toch de bedrading een beetje, stekers waar je aan zit om ze los te halen, nou, zeg het maar, ik weet het ff niet. Ik ga nog maar op zoek naar draadbreuken oid. Maar zie iiig nu niks. En om er nu een rit op te gaan maken vertrouw ik niet echt...
Net een testrit gedaan met m'n Vffie
Was wel weer eens lekker om te rijuh moet ik zeggen
Heeft toch driekwart jaar ofzo stil gestaan. En dat brengt me dan meteen naar het volgende probleem:
Als 'ie koud is loopt hij alleen op de choke, zodra ik ook maar een tikje gas geef valt het toerrntal meteen terug en wil 'ie afslaan.
Na warmdraaien (ik háát warmdraaien, je moet gewoon warmrijden maar dat ging dus niet ) kon ik wel gewoon gasgeven en wegrijden maar hij bleef een beetje inhouden vanaf 5000 toeren ofzo.
Waar kan dit aan liggen?
Er heeft de hele tijd van die Forté toevoeging bij de benzine gezeten maar misschien moet ik toch maar eens de benzine vervangen (carbs aftappen), nieuwe benzine d'rin en dan van die echte reiniger erbij (ik weet niet of dat Forté No.1 of No.2 is maar dus die andere dan er nu in zit.).
Maar zijn d'r nog andere dingen waar ik op moet letten?
Verder heb ik nog iets geks: als 'ie stationair loopt en ik draai het stuur dan slaat de motor af
Dat heeft 'ie volgens mij altijd al gehad met het stuur naar links draaien maar nu ook met naar rechts geloof ik. Iemand ideeën hierover?
Verder reed het lekker; de voorvork voelt nu lekker strak en de dikkere olie in de achterschokker is ook duidelijk aanwezig. Het geheel voelde echt beduidend beter aan dan voorheen. Ook heeft 'ie aanzienlijk minder bijgeluiden dus het los"porren" van de achterste nokaskettingspanner heeft ook nog wat opgeleverd
Als er iemand tips heeft voor bovenstaande bij voorbaat
Verder heb ik samen met CB'er zijn CB750 gesynchroniseert; da's echt een plakje cake bij zo'n 4-in-lijn zeg
Zal bij de VF wel een stuk minder makkelijk gaan
Zelf zat ik ook te denken aan gaskabels maar ik kan inderdaad de electra die naar het stuur loopt wel eens nakijken.is het niet zo dat als je je stuur draait dat de gas/choke kabels bewegen/trekken?
Ik heb zelf ook wel eens gehad, dat als ik naar rechts stuurde dat mijn knipperlicht het niet meer deed, dat kwam uiteindelijk door de bedrading. Bij het stuur omgooien duwde/trok de bedrading. De bedrading ging van frame naar de koplamp, daar de boel losgemaakt, en de gare stekker verbinding hersteld, en nu is het opgelost.
Heb je het ook als je aan de bedrading van frame->koplamp trekt/duwt?
Da's mooi! Is je werk iig niet voor niets geweest! Dat met de achterschokbreker zal ik ook eens proberen, je hebt toch het ventiel losgedraaid en de schokker een tijdje ondersteboven gehangen? Daarna dikkere olie erin, wat voor olie? Ben benieuwd! Die van mij wordt ik gek van, fantastische motor maar die vering...Net een testrit gedaan met m'n Vffie
Verder reed het lekker; de voorvork voelt nu lekker strak en de dikkere olie in de achterschokker is ook duidelijk aanwezig. Het geheel voelde echt beduidend beter aan dan voorheen. Ook heeft 'ie aanzienlijk minder bijgeluiden dus het los"porren" van de achterste nokaskettingspanner heeft ook nog wat opgeleverd
Als er iemand tips heeft voor bovenstaande bij voorbaat
Verder heb ik samen met CB'er zijn CB750 gesynchroniseert; da's echt een plakje cake bij zo'n 4-in-lijn zeg
Zal bij de VF wel een stuk minder makkelijk gaan
zo beleefd als zijn pa