VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
tuitje onderaan het tankje gaat naar het pijpje bij de radiateurdop, tuitje bij de vuldop hang je naar beneden, dit is het overloopslangetje van het tankje zelf.
De mijne heeft geen tuitje onderaan het tankje maar ik neem aan dat het tuitje met het buisje dat naar de bodem van het tankje gaat daar de vervanger voor is.
Klinkt ook wel logisch zoals je het nu zegt, maar ik wist niet dat dat het overloop slangetje was...
Weer wat geleerd. :}

Morgenvroeg eerst een CB750 synchroniseren, heb ik ook nog nooit gedaan.
Zal ook wel een aardig leerproces zijn. :o

Daarna een een testrijtje met m'n VF maken, ik zal blij zijn als ik weer eens aan het rijden ben :Y
 
Zo, vandaag ben ik wezen kijken naar 2x VF750F.
Dit viel wel even tegen, de eerste motor stond al lekker op temperatuur op mij te wachten.
Deze reed wel lekker maar in vertrouwde het niet echt. Hij liep ook erg inhoudend tot bij +_ 5000 toeren daarna vol los. Dus op naar de volgende.

Daar aangekomen staat de motor daar in slechte staat.
Hij moest nog wel even afgesteld worden melde de eigenaar.
Op de weg duurde het +- 7 sec voor ik op de 80 zat, wat was dat een futloos ding.
Ook knalde de uitlaat hevig zodra ik het gas losliet.


Wel een teleurstelling, ik mijn gedachten was ik al lekker aan scheuren op een vf.

Wat zijn jullie koop ervaringen, is er nog wel eens een goede vf te koop?
;(
 
Zo, vandaag ben ik wezen kijken naar 2x VF750F.
Dit viel wel even tegen, de eerste motor stond al lekker op temperatuur op mij te wachten.
Deze reed wel lekker maar in vertrouwde het niet echt. Hij liep ook erg inhoudend tot bij +_ 5000 toeren daarna vol los. Dus op naar de volgende.

Daar aangekomen staat de motor daar in slechte staat.
Hij moest nog wel even afgesteld worden melde de eigenaar.
Op de weg duurde het +- 7 sec voor ik op de 80 zat, wat was dat een futloos ding.
Ook knalde de uitlaat hevig zodra ik het gas losliet.


Wel een teleurstelling, ik mijn gedachten was ik al lekker aan scheuren op een vf.

Wat zijn jullie koop ervaringen, is er nog wel eens een goede vf te koop?
;(
ligt eraan wat voor een VF 8-) 8-) ik heb nog wel een VF1000R te koop *D
 
Een VF die op temperatuur op je staat te wachten vertrouw ik niet, hoor je de geluiden bij koude motor niet en daar kan je vaak wel wat uit afleiden.
(die van mij (VF1000F ratelt/tikt bij koude motor, maar warm hoor je niets, loopt ie als en zonnetje.)
Dus proefrijden doe ik iig met koude motor, ik wil zeker de koude start horen.
 
@ magnamaniac, Nou ik het toch over warme en koud heb ;) , die tik of ratel is idd met warme motor weg, kan dat dan van de nokkenasketting zijn? Verdwijnt dat geluid ook met warme motor?

Mijn F2 heb ik gisterenavond een kilometer of 2 naar huis mogen duwen.. Ik ging over een verkeersdrempel heen en hij sloeg ineens af. Weer hetzelfde probleem als vorige week. Ik dacht er met de bobines vervangen vanaf te zijn, maar nog weer hetzelfde, de zekering brand door als ie aan wil slaan bij het starten. Vandaag verjaardag van mijn oudste zoon gehad (ik ging eigenlijk gisterenavnd met hem de stad even in om een kadootje uit te zoeken, kreeg ie als bonus een wandeling terug... '( '( )
Ik ga morgen maar eens doormeten, ik denk nu aan een kortsluitin in een van de toevoerkabels van de bobines. Weet iemand wat ik daar voor waarde moet meten (op de 2 stekkertjes? en welke waarde de bobines moeten hebben (hoe meet ik die eigenlijk door :? )
Alvast weer bedankt voor de tips.
 
@ magnamaniac, Nou ik het toch over warme en koud heb ;) , die tik of ratel is idd met warme motor weg, kan dat dan van de nokkenasketting zijn? Verdwijnt dat geluid ook met warme motor?

Mijn F2 heb ik gisterenavond een kilometer of 2 naar huis mogen duwen.. Ik ging over een verkeersdrempel heen en hij sloeg ineens af. Weer hetzelfde probleem als vorige week. Ik dacht er met de bobines vervangen vanaf te zijn, maar nog weer hetzelfde, de zekering brand door als ie aan wil slaan bij het starten. Vandaag verjaardag van mijn oudste zoon gehad (ik ging eigenlijk gisterenavnd met hem de stad even in om een kadootje uit te zoeken, kreeg ie als bonus een wandeling terug... '( '( )
Ik ga morgen maar eens doormeten, ik denk nu aan een kortsluitin in een van de toevoerkabels van de bobines. Weet iemand wat ik daar voor waarde moet meten (op de 2 stekkertjes? en welke waarde de bobines moeten hebben (hoe meet ik die eigenlijk door :? )
Alvast weer bedankt voor de tips.
Da's mooi balen zeg! Maar is goed voor de beenspieren :+

Je kan de waardes van je bobines doormeten, zie wphb voor de waardes en hoe je het moet meten. Je bedrading is een kwestie van foutzoeken, ik vermoed dat er in jou bedrag ergens sluiting zit, naar massa of naar de 12v, in ieder geval genoeg om je zekering eruit te blazen.
Je schreef dat je over een verkeersdrempel ging, dus ik zou het zoeken in de bedrading die kan bewegen, en niet die vast zit met tyrewraps aan je frame.
Kwestie van kijken wat voor weerstands waarde je nu meet van je bobines naar massa of 12v (motor uit). En als dat rond de 0ohm zit, heb je ergens sluiting. Vergelijk ook de waardes die je meet met je andere bobine. Als je op de andere bobine een veel hogere waarde meet, dan zit de sluiting in degene waar je 0 ohm meet. Dan is het een kwestie van wat aan de bedrading frummelen om te kijken of dat invloed heeft en wanneer die 0ohm weg is. Zodra je dat punt gevonden hebt, weet je waar je de bedrading moet herstellen.
Kan ook zijn dat je cdi raar doet dus dat het daar in zit dan in je bedrading... Misschien eerst eens cdi's wisselen? Kijken of het dan goed gaat en blijft gaan.
 
@ magnamaniac, Nou ik het toch over warme en koud heb ;) , die tik of ratel is idd met warme motor weg, kan dat dan van de nokkenasketting zijn? Verdwijnt dat geluid ook met warme motor?

Mijn F2 heb ik gisterenavond een kilometer of 2 naar huis mogen duwen.. Ik ging over een verkeersdrempel heen en hij sloeg ineens af. Weer hetzelfde probleem als vorige week. Ik dacht er met de bobines vervangen vanaf te zijn, maar nog weer hetzelfde, de zekering brand door als ie aan wil slaan bij het starten. Vandaag verjaardag van mijn oudste zoon gehad (ik ging eigenlijk gisterenavnd met hem de stad even in om een kadootje uit te zoeken, kreeg ie als bonus een wandeling terug... '( '( )
Ik ga morgen maar eens doormeten, ik denk nu aan een kortsluitin in een van de toevoerkabels van de bobines. Weet iemand wat ik daar voor waarde moet meten (op de 2 stekkertjes? en welke waarde de bobines moeten hebben (hoe meet ik die eigenlijk door :? )
Alvast weer bedankt voor de tips.


na lang wee is online *O*

het zou inderdaad aan de bedrading kunnen liggen.
ik weet er niet veel van maar toch....
een vriend van mij heeft een brommertje (heel wat anders dan een motor maarja buiten dat) die liep maar wanner hij over een hobbel ging viel deze meteen uit. dit kwam doordat zijn bedrading de hele tijd niet bleef zitten. nadat hij deze met tairippies had vastgemaakt liep het gewoon en kon hij zo rijden. niks meer aan de hand.
ik hoop dat u er wat aan heeft

groet ff junior
 
bedankt voor de tips, ik ga ermee aan het werk zodadelijk. Het vervangen van de CDI's is geen optie helaas, de F2 heeft 1 gecombineerde unit, de F heeft er 2. Bovendien zijnde stekers die uit de unit van de F2 komen contra van de stekers die uit de F komen. Dat gaat dus niet passen... '( '(
Maar ik ga eerst maar eens meten..
 
ik meet bij de toevoer van de ene bobine 0,11 volt en van de andere 12 volt.
Eerste indruk: daar zit dus een fout in.

Na even nadenken: is het niet zo dat de ene bobine een spanningspuls moet afgeven en de andere dus geen spanningpuls, dus dat er geen spanning op de andere toevoer staat? Help :? :?
Ik meet geen kortsluiting op de toevoerkabels iig.
 
Zucht..ik heb dus de toevoer van de ene bobine gemeten en deze blijft 0,11 V.
De CDI unit eraf gehaald en gemeten, kabel loopt daar namelijk naartoe.
hij zit ook parallel aan het benzinepomprelais. Eerst maar eens gestart met de kabel die 12 V meet aangesloten. Hij start en loopt op 2 cilinders, 1 en 3. Dat is tenminste iets. benzinepomprelais erafgehaald en de kabel doorgemeten, is goed.
2e Bobine aansgesloten en gestart zonder pomprelais. Lopen op 4 cilinders.
Relais weer aangesloten en mezelf voorbereid op een doorgebrande zekering.
Starten en lopen op 4 cilinders....
Tja, je beweegt toch de bedrading een beetje, stekers waar je aan zit om ze los te halen, nou, zeg het maar, ik weet het ff niet. Ik ga nog maar op zoek naar draadbreuken oid. Maar zie iiig nu niks. En om er nu een rit op te gaan maken vertrouw ik niet echt...
 
Net een testrit gedaan met m'n Vffie :]

Was wel weer eens lekker om te rijuh moet ik zeggen :Y
Heeft toch driekwart jaar ofzo stil gestaan. En dat brengt me dan meteen naar het volgende probleem:

Als 'ie koud is loopt hij alleen op de choke, zodra ik ook maar een tikje gas geef valt het toerrntal meteen terug en wil 'ie afslaan.
Na warmdraaien (ik háát warmdraaien, je moet gewoon warmrijden maar dat ging dus niet :X ) kon ik wel gewoon gasgeven en wegrijden maar hij bleef een beetje inhouden vanaf 5000 toeren ofzo.
Waar kan dit aan liggen? :?

Er heeft de hele tijd van die Forté toevoeging bij de benzine gezeten maar misschien moet ik toch maar eens de benzine vervangen (carbs aftappen), nieuwe benzine d'rin en dan van die echte reiniger erbij (ik weet niet of dat Forté No.1 of No.2 is maar dus die andere dan er nu in zit.).

Maar zijn d'r nog andere dingen waar ik op moet letten?

Verder heb ik nog iets geks: als 'ie stationair loopt en ik draai het stuur dan slaat de motor af B|
Dat heeft 'ie volgens mij altijd al gehad met het stuur naar links draaien maar nu ook met naar rechts geloof ik. Iemand ideeën hierover?

Verder reed het lekker; de voorvork voelt nu lekker strak en de dikkere olie in de achterschokker is ook duidelijk aanwezig. Het geheel voelde echt beduidend beter aan dan voorheen. Ook heeft 'ie aanzienlijk minder bijgeluiden dus het los"porren" van de achterste nokaskettingspanner heeft ook nog wat opgeleverd *O*

Als er iemand tips heeft voor bovenstaande :} :} bij voorbaat :} :}

Verder heb ik samen met CB'er zijn CB750 gesynchroniseert; da's echt een plakje cake bij zo'n 4-in-lijn zeg *D
Zal bij de VF wel een stuk minder makkelijk gaan '(
 
Zucht..ik heb dus de toevoer van de ene bobine gemeten en deze blijft 0,11 V.
De CDI unit eraf gehaald en gemeten, kabel loopt daar namelijk naartoe.
hij zit ook parallel aan het benzinepomprelais. Eerst maar eens gestart met de kabel die 12 V meet aangesloten. Hij start en loopt op 2 cilinders, 1 en 3. Dat is tenminste iets. benzinepomprelais erafgehaald en de kabel doorgemeten, is goed.
2e Bobine aansgesloten en gestart zonder pomprelais. Lopen op 4 cilinders.
Relais weer aangesloten en mezelf voorbereid op een doorgebrande zekering.
Starten en lopen op 4 cilinders....
Tja, je beweegt toch de bedrading een beetje, stekers waar je aan zit om ze los te halen, nou, zeg het maar, ik weet het ff niet. Ik ga nog maar op zoek naar draadbreuken oid. Maar zie iiig nu niks. En om er nu een rit op te gaan maken vertrouw ik niet echt...

Hmm, dan zou je tocb zeggen als hij loopt en je gaat flink aan de bedrading lopen duwen/trekken e.d. dat hij vanzelf uit moet vallen...
 
Net een testrit gedaan met m'n Vffie :]

Was wel weer eens lekker om te rijuh moet ik zeggen :Y
Heeft toch driekwart jaar ofzo stil gestaan. En dat brengt me dan meteen naar het volgende probleem:

Als 'ie koud is loopt hij alleen op de choke, zodra ik ook maar een tikje gas geef valt het toerrntal meteen terug en wil 'ie afslaan.
Na warmdraaien (ik háát warmdraaien, je moet gewoon warmrijden maar dat ging dus niet :X ) kon ik wel gewoon gasgeven en wegrijden maar hij bleef een beetje inhouden vanaf 5000 toeren ofzo.
Waar kan dit aan liggen? :?

Er heeft de hele tijd van die Forté toevoeging bij de benzine gezeten maar misschien moet ik toch maar eens de benzine vervangen (carbs aftappen), nieuwe benzine d'rin en dan van die echte reiniger erbij (ik weet niet of dat Forté No.1 of No.2 is maar dus die andere dan er nu in zit.).

Maar zijn d'r nog andere dingen waar ik op moet letten?

Verder heb ik nog iets geks: als 'ie stationair loopt en ik draai het stuur dan slaat de motor af B|
Dat heeft 'ie volgens mij altijd al gehad met het stuur naar links draaien maar nu ook met naar rechts geloof ik. Iemand ideeën hierover?

Verder reed het lekker; de voorvork voelt nu lekker strak en de dikkere olie in de achterschokker is ook duidelijk aanwezig. Het geheel voelde echt beduidend beter aan dan voorheen. Ook heeft 'ie aanzienlijk minder bijgeluiden dus het los"porren" van de achterste nokaskettingspanner heeft ook nog wat opgeleverd *O*

Als er iemand tips heeft voor bovenstaande :} :} bij voorbaat :} :}

Verder heb ik samen met CB'er zijn CB750 gesynchroniseert; da's echt een plakje cake bij zo'n 4-in-lijn zeg *D
Zal bij de VF wel een stuk minder makkelijk gaan '(

is het niet zo dat als je je stuur draait dat de gas/choke kabels bewegen/trekken?
Ik heb zelf ook wel eens gehad, dat als ik naar rechts stuurde dat mijn knipperlicht het niet meer deed, dat kwam uiteindelijk door de bedrading. Bij het stuur omgooien duwde/trok de bedrading. De bedrading ging van frame naar de koplamp, daar de boel losgemaakt, en de gare stekker verbinding hersteld, en nu is het opgelost.
Heb je het ook als je aan de bedrading van frame->koplamp trekt/duwt?
 
dan denk ik bij dat afslaan aan verstopte sproeiers en kanalen. Als ie het goed deed voor die 3/4 jaar stilstaan moet ie het toch gewoon doen, rommel in je carburateurs is het enige wat ik me voor kan stellen.
Trouwens, je kapje is gisteren met de post binnengekomen! *O* *O* *O*
Bedankt en hij zal trots zijn plekje innemen...
 
is het niet zo dat als je je stuur draait dat de gas/choke kabels bewegen/trekken?
Ik heb zelf ook wel eens gehad, dat als ik naar rechts stuurde dat mijn knipperlicht het niet meer deed, dat kwam uiteindelijk door de bedrading. Bij het stuur omgooien duwde/trok de bedrading. De bedrading ging van frame naar de koplamp, daar de boel losgemaakt, en de gare stekker verbinding hersteld, en nu is het opgelost.
Heb je het ook als je aan de bedrading van frame->koplamp trekt/duwt?
Zelf zat ik ook te denken aan gaskabels maar ik kan inderdaad de electra die naar het stuur loopt wel eens nakijken.

Eh...
Nu ik er effe over nadenk: hij doet het alleen stationair. Als ik de koppeling intrek en gas geef slaat 'ie niet af. Zal dus toch waarschijnlijk gas/choke kabel probleempje zijn...
 
Vandaag vond ik het een mooie klus dag, dus zodoende om 11u00 begonnen met het smeren van mijn prolink systeem. Het gepiep over elke hobbel werd ik zat. Had al 2jr geleden een poging ondernomen, maar had toen een pisbakkenstalen doppenset ter beschikking met nu een ronde dop 14 :+
Maar nu met goed gereedsschap (tengtools) en een slagmoersleutel moest het wel lukken. En idd het uitelkaar halen ging heel gemakkelijk, spul uitelkaar en eens bekijken.
Alle glijbussen stonden droog, dus alles mooi schoon gemaakt en voorzien van nieuw vet (castrol li2-hochleistungsvet van louis). Maar toen kwam het gelazer, de glij bus die in het frame-v/d prolink zit, zit muurvast en wilt er niet uit.
Heb er met een hamer opgeslagen, geen resultaat, laten weken in de terpetine, geen resultaat. Dan maar met remmenreiniger, maar ook geen resultaat. Last but least, verhitten met de verfstripper had ook geen effect, dat ding zit muurvast. Dus zodoende dan maar zogemonteert, en moet zeggen ondanks die vast bus, is het verschil enorm :)

Maar die bus die nu vast zit, zint me niet en wil ik eruit hebben, aangezien ik het vermoeden heb dat dat niet meer wilt, ben ik eigenlijk opzoek naar zo'n heel prolink ding, dus ik weet niet of iemand er nog eentje heeft liggen waar hij vanaf wil?
 
Net een testrit gedaan met m'n Vffie :]


Verder reed het lekker; de voorvork voelt nu lekker strak en de dikkere olie in de achterschokker is ook duidelijk aanwezig. Het geheel voelde echt beduidend beter aan dan voorheen. Ook heeft 'ie aanzienlijk minder bijgeluiden dus het los"porren" van de achterste nokaskettingspanner heeft ook nog wat opgeleverd *O*

Als er iemand tips heeft voor bovenstaande :} :} bij voorbaat :} :}

Verder heb ik samen met CB'er zijn CB750 gesynchroniseert; da's echt een plakje cake bij zo'n 4-in-lijn zeg *D
Zal bij de VF wel een stuk minder makkelijk gaan '(
Da's mooi! Is je werk iig niet voor niets geweest! :Y Dat met de achterschokbreker zal ik ook eens proberen, je hebt toch het ventiel losgedraaid en de schokker een tijdje ondersteboven gehangen? Daarna dikkere olie erin, wat voor olie? Ben benieuwd! Die van mij wordt ik gek van, fantastische motor maar die vering... :( |( :( |(
Wat betreft het synchroniseren van een V4: da's idd een lastig karweitje, zeker als je het voor de eerste keer doet. Ik heb ooit eens uit de 5 gulden bak bij de benzinepomp een flexibele schroevendraaier met verschillende bitjes meegenomen, daar is het goed mee te doen, met een gewone schroevendraaier niet. Goede lamp erbij (om de schroeven te vinden) en Beverwijk bellen om de brandwonden op je handen te laten behandelen (errug warme koelleidingen..... :X ). Maar goed, het resultaat is een heerlijk lopende V4, vooral het geluid dat van de koppeling komt (klapperen) was geheel verdwenen. Suc6. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan