VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tenzij het in de connectoren of bedrading zit... B|
Controleer ook of er misschien een kabel uit een connector geduwd is waardoor deze slecht of soms geen contact maken, heb ik ooit eens met een CB400F gehad waardoor er zekeringen kapot gingen. Dit zie je meestal niet als je de stekkers in elkaar duwt.
 
Ik kom net terug van een ritje van een kilometer of 40 in de buurt. :] :]
Hé, wat rijdt die motor toch lekker! Het valt me behoorlijk mee hoe de wegligging is, je kan er toch redelijk lekker de bocht mee door. Als mijn F weer in elkaar zit moet die nog wat beter sturen, de F2 heef meer de toergeometrie. ben dan benieuwd. Heb toen de F in elkaar zat er niet echt lekker mee kunnen rijden met een defecte keerring en een defecte remklauw.

Ik heb even aan het relais gevoeld na de rit en dat is een beetje warm, maar niet verontrustend. de spanningsregelaar is zo warm dat je er niet met je handen aan kan komen. Maar ten eerste heb ik een redelijk eindje gereden, ten tweede een redelijk lege accu moeten vullen na al dat gestart en ten derde heb ik behoorlijk doorgereden, maar goed dat oom agent niet stond te meten... })
Had me wel erg veel geld gekost, of dat roze papiertje... Dus dat ie heet was zou dacht ik kunnen.

Hij blijft iig lopen. Nu ga ik toch eerst maar weer de pomp en relais vervangen en de connectoren controleren op losse of teruggeduwde bedrading.
Dan maar een tijdje rijden en zien of het schip strand.
Bedankt voor de tips, ik laat wel weer weten hoe het verder gaat.

Even wat anders: eigenlijk was ik dus bezig met mijn F een beetje op te knappen.
Als ik de nokenaskettingspanners ontspan terwijl ze gemonteerd zijn, wat gebeurt er dan bij het starten als ie straks weer in elkaar zit? Spannen ze dan automatisch?
Boven tussen de tandwielen loopt ie zo strak als ie maar zijn kan, maar dat is zeker geen garantie dat ie goed naar beneden strak staat?
Eigenlijk moeten ze eruit als ik het zeker wil weten, maar dan moeten geloof ik ook de nokkenassen eruit?
 
Heren, Dames,

Gisteren ben ik trotse eigenaar geworden van een VF750F.
De motor is wel aan een opknapbeurt toe, maar dat zijn er wel meer.
Ik heb al een paar hele slechte bekeken, deze was de mist slechte. :Y

Nadeel iets een tik uit het blok als ie warm is, en hij houdt een beetje in.
Volgens de verkoper moesten de carburateurs gelijk gezet worden.

Hoplijk krijg ik hem goed aan het lopen, wel geef ik hem eerst een beurtje
Wat raden jullie aan voor het afstellen, kan je dat goed zelf?
 
De prijs zal wel in verhouding zijn neem ik aan/hoop ik?
Een tik die juist tevoorschijn komt als het blok warm is vertrouw ik eerlijk gezegd minder als een die verdwijnt bij warme motor.
Synchroniseren heeft voornamelijk invloed op stationair toerental en lage toeren (weinig gas) daarboven is de invloed verwaarloosbaar. Inhouden bij hoge(re) toeren duidt eerder op een defect membraam in een van de carburateurs (nieuw 160 euri p.s.)
als je de apperatuur er voor hebt is afstellen goed te doen, maar zonder vacuummeters kun je dit vergeten.
 
Ach ja, wat is veel, de motor is voor €700 gekocht.
Zelf ben ik wel monteur, maar heb gewoon niet veel motor ervaring.
Wel eens een brommerblok doormidden gehaald, dus met een beetje tips kan ik best wel veel zelf.
Aan de ene kant ook wel een uidaging om de motor weer goed functionerend te krijgen.

Maar bedank voor je eerlijke reactie, maar ben nog niet bang.

Bij de motor zit ook een gesloten onder /zij kap is dit standaard? Heb dit nog nooit gezien. (handel?)
Ook heb ik extra nieuwe brandstof en temp meters.
 
Ach ja, wat is veel, de motor is voor €700 gekocht.
Zelf ben ik wel monteur, maar heb gewoon niet veel motor ervaring.
Wel eens een brommerblok doormidden gehaald, dus met een beetje tips kan ik best wel veel zelf.
Aan de ene kant ook wel een uidaging om de motor weer goed functionerend te krijgen.

Maar bedank voor je eerlijke reactie, maar ben nog niet bang.

Bij de motor zit ook een gesloten onder /zij kap is dit standaard? Heb dit nog nooit gezien. (handel?)
Ook heb ik extra nieuwe brandstof en temp meters.
O, het is ook niet de bedoeling je af te schrikken, geenszins. ik hoop natuurlijk dat je zoveel mogenlijk fijne kilometers hebt op je VF. ikzelf vind het ook een prima motor om te rijden.
Een "volle kuip" is niet standaard bij de motor en ook nooit door Honda(line) gemaakt zover ik weet, dit zal dus aftermarket zijn of delen van een 1000 of 500 kuip, hier zijn wel volle kuipen voor gemaakt.
Origineel zijn de 700/750 geleverd bet een topkuip en een buikspoiler, hier zit ook een 2e radiator achter verstopt.
 
Deze foto vond ik van een VF750F met volle kuip, waarschijnlijk eigenbouw. Komt uit de lezerstest van Moto73 van een paar jaar terug. Voor geinteresseerden voor het artikel: mail me.

full
 
Ziet er goed uit.

Maar wat ik heb is een soort onderkuit die tot het stuurkuipje loopt.
Ik maak nog wel een foto als ik de fiets heb, ik moet hem nog halen.
 
In nieuwstaat nog wel! Die had je dus moeten kopen, Gijs Hop ;)
Maar je hebt er nu dus twee die nog aan de praat moeten begrijp ik?
Ik zou zelf die onderkuip trouwens meteen vervangen voor een originele buikspoiler, vind het eerlijk gezegd behoorlijk lelijk :X O-)
 
Ja ik zag hem al staan.
Weet zeker dat z`n motor als de jouwe nog niet te koop stond, vorige week.
Maar ja hopelijk ben ik nu ook voor dit bedrag klaar, en kan ik dan lekker scheuren!

Maar op de motor zitten de normale spoiler onder.
De kuip is los, ach ja wie weet kan ik hem wel ruilen / verkopen, weggeven.
 
Hij is niet van mij hoor, volgens mij van niemand uit het VF topic.
Succes met opknappen, we horen graag je vorderingen. En er zit in dit topic aardig wat VF-kennis om je bij te staan natuurlijk :]
 
Zo, daar ben ik weer eens, wederom met een aantal VF-(beginners)vragen. Het gaat namelijk over de bijgeluiden van m'n VF 1000F waar ik sinds april met een grote grijns op m'n muil op rond rijd. Hij start bijna altijd zonder choke en loopt goed, stationair netjes op de 1000, als'ie goed warm is ietsje hoger.

Echter, hij ratelt. Soms. Goed te horen als je bijvoorbeeld bij een stoplicht staat, maar vaak verdwijnt het na een halve minuut ineens. Bij m'n proefrit deed'ie het ook eventjes waarop de verkoper 'Och, kettingspannertje' zei. Is dit inderdaad de kettingspanner of iets anders? Moet/kan ik er wat aan doen?

Dan de tweede, ook bij het stoplicht :P , in z'n neutraal. Dit keer geen ratel, maar een rammel. Wordt stukken minder als ik de koppeling in knijp. Wederom: Wat zou de oorzaak zijn en wat kan/moet ik er aan doen?

Tot slot de welbekende VF-'tik in het blok'. Ik vermoed dat ik die ook heb, vooral bij koude motor. Uit de verhalen op dit forum maak ik op dat ik de nokkenassen eens zou moeten bekijken (pitting) en de klepspeling controleren/bijstellen. Anders nog iets?

Alvast bedankt!!!

Ik zal trouwens binnenkort eens een plaatje schieten voor de picture-post, ook wel leuk :)
 
voor de geintreseerden:
ik krijg (hooogst waarschijnlijk) een puch maxi z one.
deze gratis en voor niets van mijn oom *O*

helaas nog geen vf -O-
maarje ben ook pas 13 :9
 
Laatst bewerkt:
Nog 5 jaartjes wachten voor het wat grotere werk, maar in ieder geval kan je vast oefenen. Leuk ding toch.. Hoewel, je mag toch pas met je 16e op zo'n puch rijden :?
 
Nog 5 jaartjes wachten voor het wat grotere werk, maar in ieder geval kan je vast oefenen. Leuk ding toch.. Hoewel, je mag toch pas met je 16e op zo'n puch rijden :?

ja eigenlijk wel.
en als je dan 16 bent moet je ook nog eens een rijbewijs hebben pffff :Z
eerst even uit elkaar halen en weer in elkaar zetten :}
dan kijken of hij mooi loopt.
leer ik ook nog is wat *D
 
ja eigenlijk wel.
en als je dan 16 bent moet je ook nog eens een rijbewijs hebben pffff :Z
eerst even uit elkaar halen en weer in elkaar zetten :}
dan kijken of hij mooi loopt.
leer ik ook nog is wat *D

Je moet het vogens mij net even anders doen,

ÉÉrst kijken of hij goed loopt, zo niet dan pas uit elkaar halen.

of gewoon even verder shopen volgens mij heb je nog tijd genoeg O-) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan