VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff off-topic:
Jongens, ik heb me net aangemeld als donateur. Juist vanwege het feit dat het forum veel uit de lucht is geweest en de belevenissen van de moderators (zie: We zijn er weer [UPDATE 2] maar eens).

De vrijwilligers die dit forum in de lucht houden met veel pijn en moeite verdienen toch wat steun zou ik zeggen! Iig wat financiele steun zodat ze wat fatsoenlijke hardware kunnen aanschaffen. En het is maar 15 euri op jaarbasis.

Hoeveel besparen we wel niet doordat we onderling op het forum kunnen ruilen-goedkoop kunnen kopen etc? Mee eens of niet?
 
we zitten met onze VF nu met het volgende probleem... na het opladen van de accu start hij gewoon, daarna blijft de motor ook mooi lopen maar als we hem daarna afzetten en weer willen starten gaat de startmotor nog een halve keer rond :X en start hij niet meer.. dat ding onder het zadel met die koelribben(spanningsregelaar ofzo? kweenie) word wel heet!! dus ik weet niet of dat goed of slecht is en waar we moeten beginnen met kijken, we hebben al een andere accu geprobeerd en ook een andere startmotor deze zijn dus wel uit te sluiten..
 
we zitten met onze VF nu met het volgende probleem... na het opladen van de accu start hij gewoon, daarna blijft de motor ook mooi lopen maar als we hem daarna afzetten en weer willen starten gaat de startmotor nog een halve keer rond :X en start hij niet meer.. dat ding onder het zadel met die koelribben(spanningsregelaar ofzo? kweenie) word wel heet!! dus ik weet niet of dat goed of slecht is en waar we moeten beginnen met kijken, we hebben al een andere accu geprobeerd en ook een andere startmotor deze zijn dus wel uit te sluiten..

Meten is weten :) heb enkele maanden geleden ook een overleden spanningsregelaar gehad, motorboer had er nog één liggen, maar van een ander type Honda, welk type weet ik morgen te zeggen.
 
Jos, heb je voor de VF1000R misschien nog een rechter knipperlicht vóór liggen, compleet met (rechte) rubber steun? En misschien de twee stalen steunen waar deze aan de voorkant op gemonteerd zitten?
 
we zitten met onze VF nu met het volgende probleem... na het opladen van de accu start hij gewoon, daarna blijft de motor ook mooi lopen maar als we hem daarna afzetten en weer willen starten gaat de startmotor nog een halve keer rond :X en start hij niet meer.. dat ding onder het zadel met die koelribben(spanningsregelaar ofzo? kweenie) word wel heet!! dus ik weet niet of dat goed of slecht is en waar we moeten beginnen met kijken, we hebben al een andere accu geprobeerd en ook een andere startmotor deze zijn dus wel uit te sluiten..
Dat was bij mij de startmotor, maar spanningsregelaar heet? Hoe heet? Kan je je vingers er 5 sec op houden of heb je dan blaren?
 
Hallo allemaal,

Het plaatje van mijn motor mag weer van de voorpagina af, ik heb 'm verkocht.
Ik heb me nu aangemeld bij het grote NTV forum, gezien het feit ik gisteravond een NTV650 gekocht heb (en daar mijn SAbre voor ingeruild heb)

Anyway, bedankt allemaal!
 
Jos, heb je voor de VF1000R misschien nog een rechter knipperlicht vóór liggen, compleet met (rechte) rubber steun? En misschien de twee stalen steunen waar deze aan de voorkant op gemonteerd zitten?

ik moet ff zoeken, maar redelijke kans dat ik nog eea heb liggen.
je hoort van mij.
gr. Jos
 
Da's nogal wat anders als een VFR :? maar gefeliciteerd met je aankoop iig.

Moet zeggen dat een NTV650 ook mijn 2e keus is als een VFR geen succes wordt.
Goedkoop, onderhoudsvrij, v-twin, dus geen saai 4 in lijn gerammel en cardan.

Dus ze zal wel hetzelfde denken als ik :P
 
precies, maar ik had geen VFR maar een VF750S.....

Model, cardan en berichten over de NTV hebben mijn beslissing beinvloed.

Regelmatige bezoekers van dit forum hebben mij vast langs zien komen met nieuwe problemen met de Sabre en ondanks dat dit allemaal verholpen is (met hulp van jullie) zat ik gewoon niet lekker meer op de motor, ik had er geen vertrouwen meer in en durfde geen lange ritten meer de maken.

Naast het feit natuulijk dat ie gewoon te zwaar voor mij was.
De NTV is ong. 70/80 kilo's lichter....

Groet, Mariecke
 
precies, maar ik had geen VFR maar een VF750S.....


Groet, Mariecke
Maar als ik me goed meen te herinneren was je 1e keus voor een vervangende motor toch een VFR, of verwar ik je nu met iemand anders? Excellente keuze overigens, zo'n NTV Ook een betrouwbaar blok wat zich in diverse honda-modellen inmiddels voldoende bewezen heeft.
 
@ Zeeuws Meisje; ik zal de foto dit weekend verwijderen. Veel plezier met je aanwinst!
@ Zoab; ik zal je foto dit weekend toevoegen. Mooie motor... van de goeie kant tenminste... Succes met opknappen!

Is er nog iemand geïnteresseerd in een mooie, goedlopende VF1000F met recent gereviseerde voorvork, gereviseerde koppelingscilinder, goeie voorband, WP Pro-Line progressieve voorveren, nieuwe MIVV uitlaatdempers (volledig gehomologeerd, E-keur met papieren voor Duitse Autobahn), vrij goeie kettingset en accu maar een wat vierkante achterband voor een redelijk zacht prijsje?

Ik ben namelijk van plan komende week de overstap te maken naar iets heel anders...
Zeker weten doe ik het nog niet maar ik kan een hele gunstige deal krijgen op een nieuwe (ja, nieuwe) Bandit 650. Ja ja, niet het type motor waar de meeste hier op vallen, maar ik ben d'r nogal weg van eerlijk gezegd.

Zoals gezegd; m'n VF is te koop bij deze.
Ik moet wel dit weekend nog wat dingetjes afmonteren want ik ben dus de afgelopen twee maanden nauwelijks thuis geweest en heb dus weinig tijd gehad het winteronderhoud af te ronden.
Als iemand bijzondere interesse heeft in iets van bovengenoemde onderdelen (er zit aardig wat leuks op m'n VF vind ik zelf) kun je dat natuurlijk ook te kennen geven; wellicht zijn de onderdelen beter verkoopbaar dan de hele motor?
Wel effe mailen want ik zit niet meer vaak op het forum de laatste tijd.

@ VFandre; sorry voor het wachten, ik zal dit weekend je pakje klaarmaken...
 
Ik lees dat er verschillende mensen een andere motor overwegen of aangeachaft hebben. Ikzelf ben ook om me heen aan het kijken nu het herstel van de schade aan m'n F2 mogelijk een dure aangelegenheid kan worden. Omdat ik zo tevreden was/ben met m'n F2 :] heb ik jarenlang de motormarkt niet gevolgd. Het valt me op dat er nu zo weinig gemaakt wordt in het genre waar ik dol op ben: het sportieve toeren. Het lijkt wel of het of super-sportief is of super-tour (met koffers en al). Maar iets ertussen in -all-round- wat ik toch de meest praktische en ook de mooiste motoren vind kan ik nauwelijks vinden. Tuurlijk hebben we nu de naked bikes (net als vroeguhh) maar door m'n F2 ben ik wel verslingerd geraakt aan een comfortabele en mooie volle kuip :Y . Toevallig of niet: de Honda VFR 800 V-TEC spreekt me op papier wel aan.
full

Heeft iemand ervaring met deze motor? Zo ja, vertel eens wat! Of hoort dit niet in dit topic thuis (ik zie hem nl. niet in de titel van dit topic staan)? Ben nog maar een broekie op dit forum, dus ik vraag maar! De V-TEC is misschien nog geen klassieker, het VFR blok natuurlijk wel. De enige andere kandidaat (toevallig ook Honda, maar ik ben geen Honda fanaat ofzo) is de CBR1100 Super Blackbird, maar dat is geen VF dus ik hou m'n mond hier verder over ;)
CU :W
 
Laatst bewerkt:
In het sport subforum staat een heel topic over de VFR750/800.
Maar denk dat iedereen hier iedere vorm van een honda V4 wel kan waarderen.
Ik wel iig :P
 
Volgens mij heb ik deze vraag al eerder gesteld, maar daar gaatie weer:
Is het makkelijk op een VF1000 je balhoofdlager wat strakker te zetten? Ik heb wat speling. En ja, ik weet dat de kans groot is dat het lager vervangen moet worden, maar ik wil 't toch eerst zo proberen...
Is het een kwestie van clipons eraf, zekeringkast eraf, kroonplaat eraf? Of kom je er moeilijker bij?

BVDLO
 
Je zegt het goed, je kan er idd zo bij. Let bij het verwijderen van de kroonplaat wel op het ringetje dat om de vorkpoten ligt, een soort verend ringetje om schuiven van de poten in de kroonplaten te voorkomen.
Omdat het verbindingsstuk van de binnenpoten voor het verdelen van de luchtdruk in de poten eronder tegenaan zit zal de kroonplaat een beetje stug erafkomen. Of je draait de schroeven uit de kroonplaat zodat de luchtverdeler blijft zitten of je laat 'm zitten en tikt met een hamer en een blokje hout (zo deed ik het iig) voorzichtig links en rechts onder de kroonplaat deze omhoog van de binnenpoten af.
 
Hallo mensen,

Iemand hier nog een goede startmotor liggen voor
een VF1000F want een kennis van mij zoekt er één.

Als je wat hebt liggen mail dan ff naar
schouten26@zonnet.nl

Thanks Zeldzame


 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Iemand hier nog een goede startmotor liggen voor
een VF1000F want een kennis van mij zoekt er één.

Als je wat hebt liggen mail dan ff naar
schouten26@zonnet.nl

Thanks Zeldzame
Heb ik! *O*

En er zit nog een hele VF aan vast.... :+

'kzal je zo effe mailen
 
Omdat het verbindingsstuk van de binnenpoten voor het verdelen van de luchtdruk in de poten eronder tegenaan zit zal de kroonplaat een beetje stug erafkomen. Of je draait de schroeven uit de kroonplaat zodat de luchtverdeler blijft zitten of je laat 'm zitten en tikt met een hamer en een blokje hout (zo deed ik het iig) voorzichtig links en rechts onder de kroonplaat deze omhoog van de binnenpoten af.

Maar als je die luchtverdeler laat zitten en het zaakje eraf klopt, gaat het dan niet kaduuk?

@ 2meter; ARE U NUTS??? Een nieuwe Bandit?
 
@Lo: Nee hoor, hij komt zo mee, ik heb het bij 2 voorvorken zo gedaan en hij kwam mooi mee met de kroonplaat. Als je voorzichtig te werk gaat kan je prima zien dat ie meekomt zonder te verbuigen oid. Het gaat wat stroef denk ik omdat de luchtverdeler met rubbers de gaatjes in de vorkpoot afsluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan