Diggler
MF veteraan
Plaatje bij bovenstaande post:
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Graag gedaan, en ja, dat duidt op 1 van de CDI's die achter in het kontje zitten. Kan ook nog wel eens aan connectors liggen omdat je daar achter toch aan het sleutelen bent geweest met de knippers. Misschien is er toch iets los gegaan.dank je Dutchy voor de uitleg met foto.
alleen ben ik er kapot van. had de knippers er aan 1 kant mooi opgezet en wou vandaag ff een stukkie gaan rijden, loopt de motor erg beroerd. loopt op 2 cylinders en de toerenteller doet het niet meer.
Ziet er mooi uit!
Hey luitjes!
Nog gereden? Mijn VF staat alweer een hele tijd zonder zadel in de schuur te wachten dat ik de voorpartij eens aanpak. Uitlaat vastzet etc...
Nou heb ik een nieuwtje! Ik heb een TomTom Rider gekregen en die wil ik nou gaan monteren op de VF!
[afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Clipons geven het probleem dat ik hem niet even om het stuur kan klemmen uiteraard. Ergens in het midden wordt ook lastig, gezien daar dat zekeringenbakkie zit met dat dunne fragiele plastic plaatje.
Misschien een beugeltje buigen over die montageboutjes van dat dekseltje? Of iets om de arm van de clipon maken? Of....
Wie heeft de gouden tip!
Wel relaxt hoor.... dan kan ik straks gewoon zonder zorgen lekker overal heen toeren! Heel Europa erop geknald dus dan kan ik weer rijden dit voorjaar
Dutchy, je bent geweldig. je mag blijven. als ik (of jij) een vrouw zou zijn, dan wou ik je wel tongzoenen
idd, een stekker van de CDI kastje lag los. ik heb wel geprobeerd om dat plastic kappie dat voor het kontje zit los te halen, maar welke hondalul dat zo heeft ontworpen, is lekker bezig geweest en ik ook. 2 boutjes loshalen gaat makkelijk, maar om dan dat kappie los te halen, tjongejonge. daar zitten gewoon aan de zijkanten stekkertjes van de CDI kastjes aan vast. wat een gekloot, maar heb dat stekkertje met veel gepiel weer vastgekregen en de motor loopt weer als het welbekende zonnetje.
sorry dat ik het moet zeggen, maar het is niet bepaald een motor waar je makkelijk aan kunt sleutelen. zelfs de bougies krijg ik er niet uit. m'n bougiesleutel is te kort. niet te geloven, maar ja, is wel een mooie motor en er is aan mijn Interceptor weinig aan gesleuteld. alles is volgens mij nog orgineel, zoals de knippers.
Dutchy, je bent geweldig. je mag blijven. als ik (of jij) een vrouw zou zijn, dan wou ik je wel tongzoenen
Over de bougies... Ik heb eem pijpsleutel ingekort om er bij te komen....
Je moet echter wel de tank verwijderen en de voorste radiateur uit de beugels halen om er bij te kunnen...
Echter ... Het is simpel vergeleken met de latere VFR's kuipwerk eraf, tank weg... Radiateurs losnemen... En dan nog, is het niet gemakkelijk om de pitten te vervangen...
Aan de andere kant... 3 uurtjes doorsleutelen, en de VF ligt er zo bij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi dat het gelukt is. Nu nog even je gebruikersafbeelding wijzigen...
sorry, maar ik vind mijn Z750 toch mooier dan m'n VF750, dus helaas. miss niet zozeer qua uiterlijk, maar het is een lust om aan zo'n Zed te sleutelen. kan overal met gemak bij en ik heb 'm dan ook helemaal zelf opgeknapt.
heerlijke is dat het een gewone 4 cyl in lijn is en geen waterkoeling of oliekoeler. tja, was dus eigenlijk niet m'n bedoeling, maar toen ik de VF zag staan, dacht ik, wat een plaatje en kon m'n ogen er niet vanaf houden
Dan heb je mijn achterom nog niet gezien. Wordt de hoogste tijd dat er zaken verkocht gaan worden, maar eerst eens uitzoeken wat ik nog wil hebben en wat weg kanomg. in wat voor topic ben ik in hemelsnaam belandt. sloperij VF en co
Dan heb je mijn achterom nog niet gezien. Wordt de hoogste tijd dat er zaken verkocht gaan worden, maar eerst eens uitzoeken wat ik nog wil hebben en wat weg kan