Na ooit eens afscheid te hebben genomen van mijn 1998 VFR800FI kwam er in november via via een bericht binnen of ik een interesse had in een VFR800FI van 2000.
De VFR had 2 a 3 jaar stilgestaan en kon voor een gering bedrag worden aangeschaft..
Nu zijn ze nooit in wit verkocht, dus cosmetisch valt ze zekers op.. Kilometerstand was niet te controleren.. Accu dood, diverse elektrische zaken werken niet, waaronder de LCD. Maar, ze wilde wel starten. Startte direct, maar geen LCD display.. Dat waren uiteindelijk eenpaar koperbanen in de folie achter de teller die gescheurd waren.. Enige info over de teller.. Laatste stand bekend was 96.000. Nou, na herstel van de display waren het er iets meer..
106,000 kilometers is aardig wat... Na het strippen van de fiets zag niet alleen de gehele motor de jaren van gebruik en stilstand.. Het blok:
Ondertussen een lijst van benodigde onderdelen opgesteld.. Eerste verbruiken: Uitlaat / Remschijven voorzijde / kettingset / banden / oliekoeler en de rest.. Toen kwam er een geschikte donor voorbij..
De donor gestript tot hetgene nodig te hebben....
En de donor samengesteld met de eerste VFR800.... Ondertussen aan de voorkant begonnen met herstel.,
e achterkant een wonderdoekje over gehaald..
Blok en inlaat traject een service gegeven
Resulterend in de huidige status..
Ik had wel op kunnen gaan voor de β¬ 500,- challengeβ¦.