VFR800 total loss

ThunderBert

MF'er
4 okt 2002
101
0
Apeldoorn (Ugchelen)
Enkele weken geleden heb ik mijn eerste motorfiets gekocht. Een prachtige VFR800, 3 jaar oud en slechts 6000km op de teller. Mijn rijbewijs heb ik ook nog maar net dus toeren maar. Zo ook afgelopen dinsdag. Ik sta in een korte file voor een rotonde. Ik kijk nog in mijn spiegels (dat heeft de instructeur er tijdens de rijlessen wel ingestampt) en zie in de verte een rode auto van achteren naderen. Op dat moment begint de file weer in beweging te komen en dus concentreer ik mij weer op het optrekkende verkeer. Toen gebeurde het...ik voelde een enorme klap en ik hing enkele ogenblikken in de lucht om daarna op de kofferbak terecht te komen van de auto die voor mij in de file stond. Daar rolde ik vanaf en viel met mijn rug op de grond. Vervolgens zag ik mijn arme fiets half onder die rode auto liggen. Goh wat zag dat er klote uit, en hoe kon die auto daar zo snel komen? Te hard gereden soms?? Ik voelde gelukkig nagenoeg geen pijn en kon zelfs weer opstaan. Politie erbij, en die wist mij te melden dat ik met een vaartje van zo'n 70km/h door de auto was geraakt en in feite gelanceerd was. De automobilist had de file te laat gezien. Het was volgens de agenten een wonder dat ik nog kon lopen of zelfs leefde. Voor de zekerheid per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Daar werden foto's gemaakt van de nekwervels omdat mijn nek een beetje pijn deed. Zag er uiteindelijk goed uit. Nu heb ik alleen nog een beetje spierpijn. Ik had goede beschermende kleding aan tijdens het ongeluk. De fiets is vandaag inmiddels total loss verklaard. Nu maar hopen dat de verzekering snel schuift want ik wil zo snel mogelijk weer rijden!! Maar wat heb ik een mazzel gehad.
:(
 
Enkele weken geleden heb ik mijn eerste motorfiets gekocht. Een prachtige VFR800, 3 jaar oud en slechts 6000km op de teller. Mijn rijbewijs heb ik ook nog maar net dus toeren maar. Zo ook afgelopen dinsdag. Ik sta in een korte file voor een rotonde. Ik kijk nog in mijn spiegels (dat heeft de instructeur er tijdens de rijlessen wel ingestampt) en zie in de verte een rode auto van achteren naderen. Op dat moment begint de file weer in beweging te komen en dus concentreer ik mij weer op het optrekkende verkeer. Toen gebeurde het...ik voelde een enorme klap en ik hing enkele ogenblikken in de lucht om daarna op de kofferbak terecht te komen van de auto die voor mij in de file stond. Daar rolde ik vanaf en viel met mijn rug op de grond. Vervolgens zag ik mijn arme fiets half onder die rode auto liggen. Goh wat zag dat er klote uit, en hoe kon die auto daar zo snel komen? Te hard gereden soms?? Ik voelde gelukkig nagenoeg geen pijn en kon zelfs weer opstaan. Politie erbij, en die wist mij te melden dat ik met een vaartje van zo'n 70km/h door de auto was geraakt en in feite gelanceerd was. De automobilist had de file te laat gezien. Het was volgens de agenten een wonder dat ik nog kon lopen of zelfs leefde. Voor de zekerheid per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Daar werden foto's gemaakt van de nekwervels omdat mijn nek een beetje pijn deed. Zag er uiteindelijk goed uit. Nu heb ik alleen nog een beetje spierpijn. Ik had goede beschermende kleding aan tijdens het ongeluk. De fiets is vandaag inmiddels total loss verklaard. Nu maar hopen dat de verzekering snel schuift want ik wil zo snel mogelijk weer rijden!! Maar wat heb ik een mazzel gehad.
:(

sterkte met de schade afwikkeling. zonde van je fiets :(
 
mooi klote, wel een tip zorg dat je nooit als "laatste" in een file staat, dan maar er langs, doe ik en vele anderen ook denk ik, geeft een iets veiliger gevoel.

Succes, en sterkte met de spierpijn. '(
 
Gelukkig ben je der zelf goed afgekomen man, das het aller belangrijkste.
Die fiets is alleen maar materiaal en is vervangbaar.

Wat een vreselijke eikel :j om met zo'n vaart achter op een file te duiken.

Hoop voor je dat de verzekering snel uitkeerd kan je weer gauw :]

Succes
 
mooi klote, wel een tip zorg dat je nooit als "laatste" in een file staat, dan maar er langs, doe ik en vele anderen ook denk ik, geeft een iets veiliger gevoel.

Succes, en sterkte met de spierpijn. '(

Ik probeer ook iid om nooit als laatste in de file aan te sluiten. Zodra de rijen een file dreigen te vormen ga ik alvast in het midden rijden om zodoende tussen de auto's door te rijden als het echt stil gaat staan. Moet je wel weer uitkijken voor blikken die van baan gaan wisselen, maar dat is iig voor je. Dat zie je toch sneller dan in de spiegels.

Suc6 met de schadeafhandeling in ieder geval
 
Ik probeer ook iid om nooit als laatste in de file aan te sluiten. Zodra de rijen een file dreigen te vormen ga ik alvast in het midden rijden om zodoende tussen de auto's door te rijden als het echt stil gaat staan. Moet je wel weer uitkijken voor blikken die van baan gaan wisselen, maar dat is iig voor je. Dat zie je toch sneller dan in de spiegels.

Suc6 met de schadeafhandeling in ieder geval

Nee Randy is altijd de eerste die in de file staat })
 
Zow, dan heb je toch nog wel geluk gehad, had veel erger kunnen aflopen.

Ik hoop dat je snel weer kan :]

Lijkt me ook wel heel erg om zo'n mooie motor zwaar beschadigd onder een auto te zien liggen...succes ermee
 
Mazzel dat je er zo goed vanaf bent gekomen.

Wel ballen om je fiets in puin te zien. Hopen dat alles goed komt met de verzekering, maar dat zal wel als je goed verzekerd bent.

Na dit verhaal ga ik zeker niet meer achter in een file staan... Maar als ik het goed begrijp begon het allemaal weer net te rijden..
 
Gelukkig dat je er zelf goed van af gekomen bent.
Ik heb zelf ooit ook iets soort gelijks meegemaakt, maar kon nog net tussen de rij auto's door schieten. De auto kwam met piepende remmen 30 cm. achter de auto die voor mij stond tot stilstand, blij dat ik er inmiddels niet meer tussen zat. })
Sinds die tijd zorg ik er wel voor dat ik nooit meer de laatste in de rij ben.
 
Aloha ThunderBert,

M@zzel gehad zeg, dat je niks ernstigs hebt, wel balûh van je mooie motor. Sterkte met allez!

If assholes could fly, this world would be an airport, zegt m'n broer altijd. Goed uitkijken dus ;)
 
mooi klote, wel een tip zorg dat je nooit als "laatste" in een file staat, dan maar er langs, doe ik en vele anderen ook denk ik, geeft een iets veiliger gevoel.

Succes, en sterkte met de spierpijn. '(
Je hebt gelijk. Ik had er ff bij moeten vermelden dat er ter plekke maar één rijbaan is. Dat maakt "vluchten" lastig.
 
Je hebt hoe-dan-ook geluk gehad.

Is iig een excuus om ook bij maar één rijbaan langs de rij te rijden.
 
wat een klootzak. typisch weer zon onoplettende, met de radio klotende, telefonerende koekblik rijder. :j :j :j
 
Heb je effe veel geluk gehad.. had veel en veel erger kunnen zijn.
En inderdaad.. nooit achteraan een file blijven staan als't effe kan. Gebeuren namelijk erg veel ongelukken op't einde van die dingen.. moet je smorgens bij (nieuwe) wegenwerken maar eens naar de radio luisteren.. die dingen staan fantastisch aangegeven en nog knallen ze wel bijna elke week vanachter op de file bij zo'n dingen.

Enneeuhh.. die spierpijn wordt nog wel wat erger.. eerste dag ging bij mij toch nog.. de 2e ontdekte ik bij't opstaan uit bed pas hoeveel spieren ik had ;)
 
Wat een geluk dat je er zo vanaf bent gekomen. Misschien ook beter dat je het niet zag aankomen :? anders had je je misschien schrap gezet en was je niet zo mooi gelanceerd. Maare zonde van je fiets ;(
 
mag toch hopen dat die rukker die je aanreedt 84x zijn excuses heeft aangeboden :r

wat een treurigheid en wat een vreselijke manier om aangereden te worden :(
 
Hou je nek goed in de gaten, een whiplash kan soms na een hele poos alsnog opduiken.

Ga dus ook niet te snel akkoord met een schade afhandeling. als je daarna thuis komt te zitten vanwege die whiplash is het gewoon ziektewet.
Dan moet je nog maar zien dat ontbrekende geld ergens terug te vorderen.
Terwijl het toch echt de schuld is van die lul (m/v)

Heb dit van dichtbij meegemaakt.

sterkte overigens!
 
Hou je nek goed in de gaten, een whiplash kan soms na een hele poos alsnog opduiken.

Ga dus ook niet te snel akkoord met een schade afhandeling. als je daarna thuis komt te zitten vanwege die whiplash is het gewoon ziektewet.
Dan moet je nog maar zien dat ontbrekende geld ergens terug te vorderen.
Terwijl het toch echt de schuld is van die lul (m/v)

Heb dit van dichtbij meegemaakt.

sterkte overigens!
Ik blijf op mijn hoede want ik maak mij inderdaad wel een beetje zorgen over een mogelijke whiplash.
 
Terug
Bovenaan Onderaan