Videoverslag van de Zwitserse Alpen (2022)

Moet zeggen dat het voor mij ook de eerste keer is dat ik 1000 km moest overbruggen om op mijn bestemming te komen (pak meestal een ferry of een trailer achter de auto). Maar met een gezonde mix van leuke wegen, wat snellere provinciale wegen en praktisch geen snelweg (behalve in NL) en de Vogezen en Zwarte Woud op de route heb ik ook van zowel de heen als terugweg genoten. Ga ik vaker doen ;-)

(combi Route Napoleon en de Grand route du Alps in Frankrijk staat nog op het verlanglijstje)
 
(combi Route Napoleon en de Grand route du Alps in Frankrijk staat nog op het verlanglijstje)

Heb ik twee jaar gelden gedaan met de trailer naar Grenoble toen naar St Tropez en via de côte naar Menton en de RDGA naar het noorden.

Ik wil volgend jaar graag jouw reis naar Zwitserland doen maar dan zonder de TET want ik ga op een RT.
 
TET kan prima met een RT hoor! Zie op 2:58 min de Anfo Ridge road! (video start daar automatisch)

Maar zonder gekheid, TET Zwitserland is op de optionele loopjes na 99,9% aslfalt en voor het stuk TET in Frankrijk heb ik ook een alternatieve asfalt route toegevoegd.

 
Eigenlijk nog nooit van de Anfo Ridge road gehoord, ook een leuke tip!
Sowieso een streek waar ik op de motor nooit geweest ben. Misschien eens oriënteren om daar volgend jaar ook heen te gaan, maar dan met de Husqvarna op een trailer naar Zuid Duitsland en verder op de motor.

Heb je misschien een tip waar ik mn auto/trailer een weekje kan stallen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan