FredVN
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.151
Sluipweg
Aan de sluipweg heb ik al eerder een serie foto’s en een aantal conclusies Vietnam Deel 2 gewijd.
Als pessimist hoopte ik toen al dat ik ongelijk zou krijgen. Helaas heb ik als realist (en cynicus) niet geheel onverwacht (mompelde hij bescheiden) het gelijk aan mijn kant. Ja, ja, ik weet het, maar het wordt me ook wel erg gemakkelijk gemaakt.
Grote auto’s
De grote trucks met oplegger kun je al zien rijden. Nog niet zoveel, maar als één schaap over de dam is (of één truck over de weg)… Als ik dat een keer ’s morgens op de motor zie gebeuren (alleen fiets ik dan meestal) wil ik er achteraan rijden om te zien hoe dat met de bocht bij de grote markt gaat.
Geen vluchtstrook
Dit heb ik zelf aan den lijve mogen ondervinden.
Op de grote weg naar Dalat ligt rechts een soort baan voor motorfietsen. Zie Vietnam voor een foto en mijn ervaringen. Toegegeven, inhalende (vracht)auto’s proberen meestal wel binnen de binnenste witte lijn te blijven, zodat je als motorrijder nog wat uitwijkmogelijkheden hebt zonder echt de berm in te moeten.
Welnu, dat doet men op de nieuwe weg ook.
Alleen zit daar vlak naast de witte lijn op grote stukken alleen maar een heel klein stukje asfalt, dan 2-10 cm. lager een klein stukje berm en vervolgens een sloot of een sterk schuin aflopende berm naar een rijstveld o.i.d.
Tijdens één van mijn fietstochtjes reed ik een stukje over deze weg, iets dat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden. Maar soms…
En jawel, twee auto’s waren elkaar op traditioneel Vietnamese wijze aan het inhalen: langzaam en de inhalende wagen zo ongeveer tegen de witte lijn aan (is dat soms een hulpmiddel om recht te rijden?). Mazzelaar dat ik was zat ik net naast een stuk van een kleine meter breed asfalt naast de witte lijn, dus met het nodige geluk kon ik de inhalende verkeershufter net ontwijken.
Maar volgens mij is in de toekomst succes gegarandeerd en kunnen heel wat motorrijders leren zwemmen in het slootwater..
Gelukkig zijn de ontwerpers en ik allemaal even dom.
Aan de sluipweg heb ik al eerder een serie foto’s en een aantal conclusies Vietnam Deel 2 gewijd.
Als pessimist hoopte ik toen al dat ik ongelijk zou krijgen. Helaas heb ik als realist (en cynicus) niet geheel onverwacht (mompelde hij bescheiden) het gelijk aan mijn kant. Ja, ja, ik weet het, maar het wordt me ook wel erg gemakkelijk gemaakt.
Grote auto’s
De grote trucks met oplegger kun je al zien rijden. Nog niet zoveel, maar als één schaap over de dam is (of één truck over de weg)… Als ik dat een keer ’s morgens op de motor zie gebeuren (alleen fiets ik dan meestal) wil ik er achteraan rijden om te zien hoe dat met de bocht bij de grote markt gaat.
Geen vluchtstrook
Dit heb ik zelf aan den lijve mogen ondervinden.
Op de grote weg naar Dalat ligt rechts een soort baan voor motorfietsen. Zie Vietnam voor een foto en mijn ervaringen. Toegegeven, inhalende (vracht)auto’s proberen meestal wel binnen de binnenste witte lijn te blijven, zodat je als motorrijder nog wat uitwijkmogelijkheden hebt zonder echt de berm in te moeten.
Welnu, dat doet men op de nieuwe weg ook.
Alleen zit daar vlak naast de witte lijn op grote stukken alleen maar een heel klein stukje asfalt, dan 2-10 cm. lager een klein stukje berm en vervolgens een sloot of een sterk schuin aflopende berm naar een rijstveld o.i.d.
Tijdens één van mijn fietstochtjes reed ik een stukje over deze weg, iets dat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden. Maar soms…
En jawel, twee auto’s waren elkaar op traditioneel Vietnamese wijze aan het inhalen: langzaam en de inhalende wagen zo ongeveer tegen de witte lijn aan (is dat soms een hulpmiddel om recht te rijden?). Mazzelaar dat ik was zat ik net naast een stuk van een kleine meter breed asfalt naast de witte lijn, dus met het nodige geluk kon ik de inhalende verkeershufter net ontwijken.
Maar volgens mij is in de toekomst succes gegarandeerd en kunnen heel wat motorrijders leren zwemmen in het slootwater..
Gelukkig zijn de ontwerpers en ik allemaal even dom.